جواد عزتی اخمو نمی فروشد!

بانی فیلم، گروه سینمای ایران: جواد عزتی هر چند با کلیشه شکنی در قبول پیشنهاد نقشهای جدی حالا دیگر صرفاً یک کمدین نیست، اما مروری بر جدول فروش فیلم های سینمای ایران در سال های اخیر نشان از آن دارد حضور محوری او در درام های جدی چندان تضمین کننده گیشه نیست

جواد عزتی اخمو نمی فروشد!

بانی فیلم، گروه سینمای ایران: جواد عزتی هر چند با کلیشه شکنی در قبول پیشنهاد نقشهای جدی حالا دیگر صرفاً یک کمدین نیست، اما مروری بر جدول فروش فیلم های سینمای ایران در سال های اخیر نشان از آن دارد حضور محوری او در درام های جدی چندان تضمین کننده گیشه نیست. به عبارت بهتر، سینماروها عزتیِ شوخ و طناز را به عزتیِ اخمو و عبوس ترجیح می دهند. مسئله ای که قطعاً در گیشه فیلم های بعدی او هم باید مد نظر تجاری سازان قرار گیرد. البته در این بین استثناهایی مثل نقش جدی اش در «لاتاری» در سال گذشته با 14میلیارد و 800 میلیون تومان فروش و یا کمدی متفاوت «خرگیوش» با فقط دو میلیارد تومان فروش هم بوده اند.

این در حالی است که عزتی در هر دو ژانر درام و کمدی اغلب به یک اندازه غافلگیر کننده و جذاب ظاهر شده است. گرچه کیفیت خیلی از کمدی هایی که او در آنها حضور پیدا کرده چندان بالا و قابل دفاع نیستند و در مواردی حتی باید آنها را جزو بنجل ها برشمرد.

از عزتی تا این مقطع از سال جاری چهار فیلم «چهار انگشت»، «ما همه با هم هستیم»، «ماجرای نیمروز؛ رد خون» و «پیلوت» روی پرده رفته است که دو فیلم اول ظاهراً کمدی بوده اند. از این میان «چهار انگشت» و «ما همه با هم هستیم» هر یک با حدود با 10 میلیارد و 700 میلیون تومان فروش از پرده کنار رفته اند. دو فیلم درام این بازیگر یعنی «ماجرای نیمروز؛ رد خون» با حدود سه میلیارد و 700 میلیون بعد از نزدیک به چهار هفته و «پیلوت» با نیم میلیارد تومان فروش بعد از قریب به سه هفته همچنان به اکران خود ادامه می دهند. ارقامی که آنچنان امیدوارانه نیستند.

طبق آمار فیلم های عزتی در سالی که گذشت بیش از 62 میلیارد تومان فروختند، اما به نظر امسال او نتواند توفیق تجاری سال گذشته را تکرار کند. بویژه آنکه در میان فیلم های آماده اکران او کفه درام ها سنگین تر از کمدی هاست. جهان با من برقص(سروش صحت) تنها کمدی آماده نمایش او در مقابل درام هایی مثل «جاندار»(حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری)، «آتابای»(نیکی کریمی)، «دوزیست» (برزو نیک‌نژاد) است. او حتی اخیراً در فیلم جدید مجید مجیدی(خورشید) هم که یک درام جدی است بازی داشته.

دستمزد عزتی در این چند سال همیشه با تکیه بر همین آمار فروش بالا رشد فزاینده ای داشته ، ولی اگر گیشه فیلم های او بخواهد به همین منوال افت فروش پیدا کند، احتمالاً باید روند صعودی رقم درخواستی اش را هم از دست رفته ببیند.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان