متولی اطلاع‌رسانی و اقناع سازی درباره بنزین کدام نهاد است

ایران نوشت:این روزها که تصمیم اتخاذ شده از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور با حضور سران سه قوه برای مدیریت مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین با اعتراض‌هایی روبه‌رو شده است، از این بابت هم مورد انتقاد قرار گرفته که چرا اطلاع‌رسانی مناسبی برای آمادگی و اقناع مردم صورت نگرفته است.

متولی اطلاع‌رسانی و اقناع سازی درباره بنزین کدام نهاد است

  بر همین اساس این سؤال مطرح می‌شود که چه نهادی متولی اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی مردم بوده است؟

27 مرداد سال 97 شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور تشکیل و مأموریت‌های «ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» را مصوب کرد که عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس آن شد. در این ستاد نمایندگانی از نهادهای مختلف و از جمله مجلس و قوه قضائیه هم حضور دارند. از آنجا که طرح مدیریت مصرف سوخت هم از مدت‌ها پیش مطرح بوده و کارشناسی‌های مختلفی درباره آن در حال انجام بوده تا به مرحله تصمیم‌گیری و اجرا برسد، ستادی شبیه به همان ستاد تبلیغات اقتصادی کشور هم درباره این طرح تشکیل شده که ریاست آن هم برعهده وزیر کشور بوده است.

این ستاد هم کمیته‌های چندگانه‌ای دارد که وزارت نفت عهده‌دار کمیته اجرایی، معاون امنیتی وزیر کشور عهده‌دار کمیته امنیتی بوده و سازمان صدا و سیما هم عهده‌دار کمیته تبلیغات بوده است. در حقیقت متولی آماده‌سازی و اقناع‌سازی مردم درخصوص افزایش قیمت بنزین برعهده این کمیته تبلیغات بوده است.

به نظر می‌رسد مجموعه گزارش‌ها و خبرهایی که از شبکه‌های مختلف صدا و سیما در ماه‌های گذشته درباره قاچاق بنزین از کشور تهیه و پخش شده و بحث‌های کارشناسی مختلف درباره ضرورت کاهش مصرف سوخت و مشخصاً بنزین در همین راستا بوده است. رئیس جمهوری و سخنگوی دولت هم در سخنان اخیر خود از سازمان صدا و سیما تشکر کرده‌اند.

17302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان