بیش‌از ۸ هزار داوطلب سلامت با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همکاری دارند

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هم‌اینک هشت هزار و ۴۸۶ داوطلب سلامت در مراکز بهداشتی، درمانی و شبکه‌های زیر پوشش با این دانشگاه همکاری می‌کنند.

بیش‌از 8 هزار داوطلب سلامت با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همکاری دارند

دکتر محمدهاشمی شهری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داوطلبان سلامت با مشارکت در برنامه‌های مراکز بهداشتی درمانی و شبکه‌های بهداشت زمینه توسعه هرچه بیشتر جامعه را در بخش بهداشت و درمان فراهم می‌کنند به طوریکه موجب بهبود شاخص‌های منطقه در برنامه‌های متعدد از قبیل بهداشت خانواده، بهداشت محیط و پیشگیری و کنترل بیماری‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: حضور پر رنگ در طرح ریشه کنی فلج اطفال، کمپین سل، سلامت مادران باردار، حذف بیماری مالاریا ، تشکیل پرونده الکترونیک خانواده و ایام اربعین از مهمترین اقدامات داوطلبان سلامت در سیستان و بلوچستان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به اینکه به داوطلبان سلامت آموزش‌های مختلف بهداشتی داده می‌شود این افراد با آشنایی با علائم بیماری‌ها می‌توانند به عنوان بیماریاب نقش مهمی در تشخیص زودرس بیماری‌ها و در نتیجه پیشگیری از پیشرفت آن و تحمیل شدن هزینه‌های احتمالی به خانواده‌ها ایفا کنند.
وی با بیان اینکه داوطلبان سلامت به عنوان مشارکت کنندگان مردمی از ارکان اساسی مراقبت‌های بهداشتی و سلامت در جامعه به حساب می‌آیند افزود: مشارکت این افراد در برنامه‌های مختلف بهداشتی درمانی نظیر واکسیناسیون فلج اطفال می‌تواند این نهاد را در محقق کردن هر چه بیشتر اهداف یاری کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان