باند حرفه‌ای قاچاق پرندگان شکاری در بوشهر متلاشی شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با همت کارکنان یگان حفاظت این اداره‌کل یکی از باندهای حرفه‌ای قاچاق پرندگان شکاری در این استان متلاشی شد.

باند حرفه‌ای قاچاق پرندگان شکاری در بوشهر متلاشی شد

فرهاد قلی‌نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک باند تهیه و قاچاق پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض به کشورهای حاشیه خلیج فارس که علاوه بر استان بوشهر در استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور نیز فعالیت داشت، در تور اطلاعاتی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گرفتار شد.

وی بیان کرد: با بررسی اطلاعاتی عوامل باند و نحوه فعالیت آنان به صورت شبانه‌روزی سرکرده باند با همکاری دیگر مرتبطان خود قصد داشت یک گونه از پرندگان شکاری کمیاب و گران‌بها را به استان بوشهر انتقال و از آنجا طی مقدماتی به خارج از کشور قاچاق کند.

قلی‌نژاد ادامه داد: در این ارتباط با هماهنگی مقام‌های قضایی استان بوشهر محل اختفای اعضای این باند بازرسی و چهار نفر از متخلفان دستگیر و در این ارتباط یک بهله پرنده شکاری در معرض خطر انقراض از گونه بالابان به همراه مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی گفت: با توجه به دستگیری سرکرده این باند تلاش می‌کنیم با همکاری تنگاتنگی که مابین این اداره کل و دستگاه قضایی دیگر اعضای این باند نیز دستگیر شوند.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان