امام جمعه یزد: انتقال آب، بدون توجه به مدیریت مصرف، بی‌نتیجه است

یزد- ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه انتقال آب بدون توجه به مدیریت مصرف، مشکلات را رفع نمی‌کند گفت: تلاش برای انتقال آب به استان باید با جدیت افزایش یابد.

امام جمعه یزد: انتقال آب، بدون توجه به مدیریت مصرف، بی‌نتیجه است

آیت‌الله محمدرضا ناصری، روز سه‌شنبه در دیدار مدیران آب و فاضلاب استان افزود: تاکنون برای حل مشکل آب به استان تلاش‌های خوبی انجام گرفته و باید با قوت پیگیری و اقدام شود.

وی ادامه داد: تامین آب برای یزدی که مشکل دارد موضوع حیاتی و مطالبه همگانی است و باید مسئولان در قالب یک طرح دقیق برای تحقق آن اقدام کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: باید در شهر یزد و مناطق تابعه برنامه‌ریزی لازم برای حفاظت از منابع آبی و همچنین مدیریت مصرف با فرهنگ‌سازی کارها صورت گیرد.

ناصری بیان داشت: همه افراد باید نسبت به موضوع آب حساسیت داشته باشند و مدیریت مصرف و قناعت را در دستور کار خود قرار دهند و از اسراف بپرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان به خشکسالی‌ در روستاها اشاره کرد و گفت: در بعضی از روستاها با وجودی که خشکسالی وجود دارد باید با برنامه‌ریزی برای رفع مشکل مدیریت شود.

ناصری تصریح کرد: با اقدام درست به راحتی می‌توان با ارائه طرح‌های جدید نه تنها جلوی خشکسالی که زمینه‌ای برای افزایش باغات را فراهم کرد .

وی همچنین بر اجرای طرح‌های آبیاری نوین برای حفظ فضاهای سبز و حل کمبود آب در وضعیت کنونی با همکاری رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی تاکید کرد.

استان یزد بیش از 400 هزار مشترک آب دارد که 78 درصد در بخش خانگی و 22 درصد در بخش های غیرخانگی هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان