حمل دام بدون پلاک بارکددار در استان مرکزی ممنوع شد

اراک - ایرنا - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: حمل دام بدون پلاک بارکددار(طرح هویت‌گذاری دام زنده) در این استان ممنوع شده و در صورت مشاهده به مراجع قضایی ارجاع داده‌ می‌شود.

حمل دام بدون پلاک بارکددار در استان مرکزی ممنوع شد

دکتر «محمد فتاحی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح هویتی دام از سوی هیات دولت برای کسب آمار و اطلاعات دقیق از تعداد دام‌های کشور، جلوگیری از قاچاق، نظارت‌های بهداشتی، صادرات و واردات دام و سیاست گذاری‌های کلان ابلاغ شده‌است.

وی ادامه داد: پلاک هویتی یک کد 15 رقمی بوده و دامداران می‌توانند نسبت به نصب این پلاک از طریق اتحادیه‌ها و تعاونی های دامداران اقدام کنند.

فتاحی از صادرات 93 هزار و 774 قطعه ماهی زینتی از ابتدای سال‌جاری تا کنون از استان مرکزی به خارج از کشور خبرداد و گفت: 614 هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی، 45 هزار کیلوگرم مرغ منجمد و 96 هزار کیلوگرم خوراک و مکمل طیور نیز از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: 50 هزار قطعه پولت تخمگذار نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: سه میلیون و 915 هزار قطعه بچه ماهی نیز از این استان در قالب 60 محموله به سایر استان‌های کشور ارسال شده‌است.

فتاحی افزود: مجوز ارسال یک میلیون و 161 هزار و 198 پولت تخمگذار و یک میلیون و 474 هزار و 697 کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به نقاط محتلف کشور نیز  از سوی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است.

وی ادامه داد: 44 میلیون و 292 هزار و 61 عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی، 9 میلیون و 392 هزار و 446 قطعه جوجه یک روزه و 36 میلیون و 997 هزار کیلوگرم گوشت مرغ تازه نیز با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این محصولات با نظارت این اداره کل به استان‌های همدان، تهران، قم، اصفهان و مناطق جنوبی کشور ارسال شده است.

استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 800 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 کارگاه پرورش آبزیان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان