ماهان شبکه ایرانیان

وبلاگ مشرق

سازش علی مطهری با قاتلان پدر! / بیانیه شهردار تهران علیه "جسارت قالیباف"

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در اشاره به انتخابات مجلس تأکید کرد: "سپاه" دست نامزدهایی که وعده پول و ملک می‌دهند را رو می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز 07:30 با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

شهرداری که توان خراب کردن هم ندارد!

بیانیه شهردار تهران علیه "جسارت قالیباف"

پیروز حناچی، شهردار اصلاح‌طلب تهران طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه همشهری (ارگان شهرداری) در واکنشی تلویحی به سخنان اخیر محسن هاشمی مبنی بر اینکه حناچی مثل قالیباف جسارت ندارد [1] شهردار سابق را مورد حمله قرار داد!

حناچی در بخشی از این یادداشت که با عنوان "قانون‌گریزی جسارت نیست"! در روزنامه همشهری منتشر شد، نوشته است: اگر نظارت قانونی بر آلایندگی واحدهای صنعتی با قاطعیت و هشیاری وجود داشت، اگر در پیروی از قواعد تراکم ساختمان تعهد به ضوابط وجود داشت، اگر شماره‌گذاری وسائط نقلیه طبق ملاک‌های قانونی صورت می‌پذیرفت و ده‌ها اگرِ دیگر، بدون شک حالا پایتخت برای نفس کشیدن جای بهتری بود. اما در طول زمان مدیران راهی جز پیروی از قاعده در پیش گرفتند و شد آن‌چه شاهدیم. دست‌یابی به هوای پاک مقصود و منظور مستقیم قانون است و برای اجرای قانون، نمی‌توان قانون را زیر پا گذاشت؛ چرا که چرخه معیوب فرار از قانون، هیچ‌گاه با ادامه مسیرهای نادرست گذشته از توقف بازنمی‌ایستد.

او می‌افزاید: در دوره پیشین مدیریت شهری تعداد قابل‌توجهی اتوبوس برای سامانه بی‌آرتی خریداری شد که در ظاهر قدمی در جهت بهبود حمل‌ونقل عمومی و درنتیجه بهبود کیفیت هوا بود، اما در واقع نتیجه‌ای جز افزایش آلایندگی در پی نداشت؛ آن اتوبوس‌ها زمانی خریداری شدند که میزان ذرات معلق با پی‌ام 2.5 گازوئیل مصرفی بالغ بر 12000 بود که این یعنی سطح جبران‌ناپذیری از آلایندگی. البته بعدها وزیر محترم نفت در دوره نخست ریاست‌جمهوری دکتر روحانی میزان ذرات معلق گازوئیل را تا حدود 2000 پایین آوردند(که به‌رغم همه زحمات هنوز هم با میزان 3.5 درصد گوگرد بالاتر ازاستاندارد جهانی است)، اما اقدام به خرید و به‌کارگیری اتوبوس‌ها در زمان یادشده به‌طور واضح و مشخص خلاف قانون بود. حال اگر قرار باشد اصرار عده ای از تصمیم گیران بر این بی‌قانونی فاحش را «جسارت» بدانیم، من نیز می‌پذیرم که فردی «جسور» نیستم. اما یقینا کسی‌که قانون را زیر پا می‌گذارد، جسور نیست؛ قانون‌گریز است.

حناچی در بخش پایانی یادداشت خود نیز تصریح می‌کند: واقعیت آن است که 12 سال توسعه خودرومحور، گسترش افسارگسیخته بزرگراه‌ها فراتر از برنامه‌های مصوب و به تبع آن بنزین ریختن بر آتش عطش استفاده از خودروهای شخصی، فروش شهر تا چند برابر ظرفیت زیستی آن و پاشیدن بذر صدها برج و ده‌ها مال بر خاک حاصل‌خیز فضاهای سبز شهر بویژه در منطقه 22 که امروز سد راه مسیر بادهای تهران شده است؛ تهران را به این نقطه رساند؛ اما ما مسیر سراسر شتاب‌زده و هیجان‌آلود گذشته را ادامه نمی‌دهیم چون معتقدیم مواجهه با امر تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شرایطی که تامین منابع به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه با مشکلات بی‌شمار روبه‌روست، راهی جز همکاری و همراهی صادقانه تمام بردارها در جهت «قانون‌مداری» نمی‌شناسد و باور داریم «جسارت» واقعی در ایستادگی برابر بازی با سرنوشت شهروندان است. [2]

*اظهارات حناچی و درک به ویترین درآمده او در این یادداشت از مدیریت کلان اجرایی و خاصّه مدیریت شهرداری؛ به وضوح و روشنی هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد چرا اصلاح‌طلبان در اداره تهران موفق نبوده‌اند و چرا در یک رخداد ساده طبیعی مثل بارش برف شاهد از هم‌گسیختگی و ناکامی شهرداری تهران هستیم!؟

حناچی در حالی قالیباف را به رفتارهای غیر قانونی متهم کرده است که اولا هیچ سندی برای سخنان خود ارائه نکرده و برگی قضایی پیرامون جرم قالیباف نیافته است.

ثانیا "مدیریت کلان اجرایی" که آقای حناچی گویا نگاه خاصی به آن دارد اقتضای این نگاه‌های ناشیانه را ندارد و پر واضح آنکه اگر طی 12 سال شهرداری قالیباف؛ نگاه کسی مثل اصلاح‌طلبان و حناچی حاکم بود، تهران امروز نه تنها به اذعان دشمن شبیه پایتخت‌های اروپایی نبود بلکه نه خطوط گسترده مترو داشت، نه سامانه‌های اتوبوس تندرو و نه شاهد گسترش فضای سبز و حمل و نقل عمومی بود.

در بحث ساخت مال و غیره در مسیر بادهای شهر تهران نیز باید به خطاب به مردم عزیز تهران گفت که حناچی هم پول دارد، هم اختیار و هم حمایت قانونی! پس هر سازه‌ای اعم از پل صدر، تونل توحید یا مال‌های مورد اشاره را که فکر می‌کند خلاف اصول کارشناسی ساخته شده‌اند؛ خراب کند و ضمن اثبات خطای قالیباف به قوه قضائیه؛ هوای سالم‌تر را به مردم هدیه کند.

و یا اینکه دست از شوآف و حرف‌های درگوشی بردارد و مثل محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به کارنامه مطلوب قالیباف در مدیریت جهادی تهران اذعان و اعتراف کند.

حناچی باید بداند که قانونمداری هرگزی مساوی با ناکارآمدی نیست! بلکه قانون‌مداری یعنی اینکه با جسارت یک کارنامه جهادی بر جا گذاشت و ولو یک برگ سند جرم قضایی و اثبات شده را نیز به دست رقبای تا دندان مسلح که به راحتی آب خوردن دروغ می‌گویند هم نداد!

گفتنیست، پیش از حناچی، محمود میرلوحی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران نیز اتهاماتی را درباره بدهی‌های شهرداری متوجه قالیباف کرد که با شکایت قالیباف و تشخیص قوه قضائیه به شلّاق و حبس محکوم شد. [3]

***

سازش علی مطهری با قاتلان پدر!

علی مطهری، فعال اصلاح‌طلب و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به تازگی در یک یادداشت که سایت جماران آنرا بازنشر داد، نوشته است: بدون شک در اثر حوادث اخیر، این اعتماد دچار آسیب شده و باید بازسازی شود. لازم بود مسئولان نظام به خاطر تصمیم گیری بد و اجرای بدتر آن از مردم عذرخواهی می کردند اما می دانیم که فرهنگ عذرخواهی و احترام به مردم در جمهوری اسلامی وجود ندارد.

او می‌افزاید: نکته مهمتر این است که گران شدن بنزین بیشتر یک بهانه برای اعتراضات بود، علت اصلی اعتراضات وضع بد زندگی مردم از یک طرف و ناامیدی از بهبود این وضع از طرف دیگر بود. وظیفه اصلی کارگزاران نظام ایجاد امید به آینده بهتر در مردم است. مردم تاکنون در مقابل رذالت‌های آمریکا و اروپا خوب مقاومت کرده‌اند ولی می گویند چشم اندازی به ما نشان بدهید که مثلا دو سال دیگر به شرایط اقتصادی بهتری می رسیم و در مسیر پیشرفت قرار می گیریم و عقب ماندگی های خود از کشورهای همسایه را که روزگاری عقب تر از ما بودند جبران می کنیم.

مطهری تصریح می‌کند: چرا ما نباید با استفاده از توان خود و ایرانیان خارج از کشور لابی قوی با کنگره آمریکا داشته باشیم و تلاشهای اسرائیل و عربستان را خنثی کنیم؟ ما نباید ریاضت‌های غیر ضروری اقتصادی بر مردم تحمیل کنیم. زمانی دشمن خاک ما را اشغال کرده است، در این صورت هر مقدار خسارت و تلفات برای آزادی سرزمین خود بدهیم جا دارد، ولی در شرایط فعلی وقتی راههایی برای عبور از بحران فعلی وجود دارد چرا استفاده نکنیم و ریاضتهای اقتصادی غیرضروری بر مردم تحمیل نماییم؟  

او این جملات را هم بیان کرده است که: " امروز باید با چشم باز و با چراغ عقل و به دور از احساسات حرکت کنیم، ضمن این که به توان داخلی خود تکیه می کنیم باید راههای بهبود روابط با دنیا را باز کنیم. در جهان امروز هیچ کشوری حتی آمریکا نمی تواند با دشمنی با بخش اعظم دنیا و دیوار کشیدن دور خود، خود را اداره کند. باید از این طریق امید برای مردم ایجاد کنیم، آنگاه اعتماد مردم به حکومت به درجه قبل باز می گردد."[4]

*متأسفانه آقای مطهری علیرغم حریّت سیاسی اما دچار محاسبه غلط و تحلیل اشتباه هم هستند.

چه اینکه ایشان بهتر از هرکسی می‌داند راه مذاکره و تعامل با دنیا در نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه باز بوده و حتی در مقطعی شاهد عبور مذاکره‌کنندگان از خطوط قرمز نظام هم بودیم اما این دشمنی آمریکا و اروپا بوده که باعث تیرگی روابط شده است.

 نشان دادن واقعیت وضع موجود و چشم انداز آینده هم وظیفه مسئولانی مثل آقای مطهری است و ایشان اساسا حقوق می‌گیرد بر اینکه همین واقعیت‌ها و چشم‌اندازها را به مردم نشان دهد اما مشخص نیست چرا از این کار اِبا می‌کند و چرا به مردم ایران نمی‌گوید که ایران اسلامی در سال چهل و یکم از عمر خود اگرچه با مشکلاتی عدیده‌ای مثل "گرانی" مواجه است اما در عین حال در شاخص‌هایی مثل فقر مطلق، ضریب جینی، بیکاری، بدهی خارجی و قطع وابستگی حیاتی به نفت یک کارنامه قابل دفاع دارد.

بله! آقای مطهری حاضر به بیان این حرف‌ها نیست و همین "سکوت خواص" است که بستر پژواک شبهات را پهن می‌کند!

بحث "عذرخواهی از مردم" نیز بر خلاف ادعای مطهری در ایران اسلامی و در عالی‌ترین سطوح وجود دارد و همه شاهد این مشی و مرام حتی از جانب مقام معظم رهبری نیز بوده‌اند.

مع‌الوصف این گناه مردم نیست که دولت برآمده از حمایت‌های امثال علی مطهری، رفتارهای عجیبی مثل عدم اجرای پیوست‌های طرح بنزین دارد و به این واسطه از هیچکس هم عذرخواهی نمی‌کند! و دوستان اصلاح‌طلب آقای مطهری نیز به جای عذرخواهی از روی کار آوردن یک دولت ناکارآمد مدام مشغول "مقصّرتراشی" هستند...

در واقع رخدادهای اخیر سبب ناامیدی مردم شد. اما از گزینه‌های اصلاح‌طلبان نه از نظام اسلامی!

ما همچنین در بحث "لابی قوی با کنگره آمریکا برای خنثی کردن تلاش‌های اسرائیل و عربستان" نیز قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم و این هشدار را می‌دهیم که از رحم این محاسبه غلط، صبح فردا شاهد التماس لابی قوی با کنست اسرائیل و دربار سعودی نیز خواهیم بود...

متن اشاره شده که گفته می‌شود در کانال تلگرامی علی مطهری منتشر شده به حدی مشکوک و حتی غیر قابل انطباق با برخی مواضع آقای مطهری است که بایستی به انتشار آن با دیده سوء ظن نگریست.

قابل انکار نیست که برخی از آنچه که در این یادداشت خواندیم همان مانیفستی است که شهادت شهید مطهری را رقم زد و قاتلان آن استاد شهید در گروهک فرقان نیز تمنّایی غیر از لابی با انگلیس و آمریکا، بیان ناراست از ولایت فقیه و کتمان کارنامه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نداشتند.

***

فرمانده سپاه ثارالله:

سپاه دست نامزدهایی که وعده پول و ملک می‌دهند را رو می‌کند

سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به تازگی طی سخنانی در نشست خبری سالگرد حماسه نهم دی، به موضوع انتخابات و فعالیت مشکوک برخی جریانات سیاسی اشاره کرده و گفته است: برخی در این استان –کرمان- دنبال این نباشند با پول رأی بخرند. ما دست اینها را رو می‌کنیم.

وی می‌افزاید: "برخی‌ها اکنون شروع کرده‌اند و افرادی را می بینند، نشست می گذارند، قول پول و ملک می‌دهند. لذا اینها بدانند سپاه دست این افراد را رو می‌کند."

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سردار ابوحمزه تصریح می‌کند: انتخابات مجلس شورای اسلامی باید قانونی برگزار شود و ما اجازه نمی‌دهیم خلاف مقررات و قانون از روش‌های مختلف وعده پول و مسئولیت بدهند و رأی بخرند لذا رسانه‌ها باید این مهم را تببین کنند.

او همچنین گفته است: اکنون برخی در استان کرمان به شدت درصددند انتخابات را از مجرای قانونی خارج و مسیر را منحرف کنند و افرادی که شایستگی ندارند را بر مسند قدرت بنشانند ....برخی می خواهند مرده های متحرک و افراد بی خاصیت را به مجلس بفرستند لذا رسالت رسانه‌ها در این خصوص سنگین و حساس است.[5]

*افشا کردن جریانات نفاق و تزویر و کسانی که مشغول دورنگی با مردم و شخصی‌سازی مناصب نظام اسلامی هستند؛ در راستای وظیفه ذاتی سپاه برای صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ضروریست.

امری که به نظر می‌رسد سپاه پاسداران بعنوان یک نیروی برخاسته از متن مردم می‌تواند نقشی خطیر را در آن ایفا کند.

پر واضح است که اگر سپاه پاسداران بعنوان نهاد امین مردم، در فرایندهای مردمسالاری و انتخابات‌ها در کنار مردم قرار بگیرد و همراه با آنها به تنویر افکار عمومی و بیان اطلاعات خود از جریانات تزویر و منصب‌پرست بپردازد؛ شاهد برگزاری انتخابات‌های بهتر و باکیفیت‌تری خواهیم بود.

و این مسئله هم بر خلاف القائات و اصرارهای اصلاح‌طلبان به هیچ وجه حضور نظامیان در سیاست نیست بلکه حضور نگهبانان امین انقلاب در کنار مردم برای ترویج بهتر دموکراسی است.

ضمن اینکه ما در این زمینه تواصی دهه شصت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سپاه باید هم 100 درصد سیاسی باشد و هم 100 درصد نظامی را نیز در اختیار داریم. همانگونه که تأکیدات مشابهی از امام راحل نیز مبنی بر صحبت‌های اصلاح‌گرانه سیاسی در نیروهای مسلح نیز وجود دارد.

این امر بدیهیست که یکی از راهکارهای اصلی در صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن افزایش آگاهی عمومی و بصیرت‌افزایی است. و این مسئله اولا با تحزّب متفاوت است و ثانیا نظامی و غیر نظامی ندارد.

*عکس از خبرگزاری شبستان

***

1_ mshrgh.ir/1024311

2_ http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/91355

3_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-727639

4_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1318930

5_www.irna.ir/news/83612226/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان