آمریکا بهشت خودروهای پیکاپ جنرال موتورز محسوب می شود، چرا که هر ساله بخش اعظمی از اتومبیل های به فروش رسیده در این کشور پهناور را پیکاپ ها تشکیل می دهند. این امر سبب شده خودروسازان آمریکایی توجه ویژه ای به چنین مدل هایی داشته و سرمایه های کلانی را برای تحقیق و توسعه آنها صرف کنند.
جنرال موتورز یکی از این خودروسازان است که با برندهای شورولت و جی ام سی (GMC) در بازار خودروهای پیکاپ حضور دارد. از میان محصولات مختلف این دو برند، سیلورادو و سیرا توانایی های بالایی در حمل و کشش بار ارایه می کنند؛ به همین جهت محبوبیت آنها نزد افرادی که به دنبال اتصال تریلر و جابجایی بارهای سنگین هستند، بسیار زیاد است.
اما احتمالا می دانید که اتصال تریلر و حمل بار، هنگام کاهش سرعت فشار مضاعفی را به سیستم ترمز تحمیل می کند، از این رو فاصله توقف خودرو افزایش یافته و ممکن است زمینه برای وقوع تصادف فراهم شود. برای مقابله با این شرایط معمولا از ترمزهای اختصاصی برای تریلرها استفاده می شود، ولی با وجود این مسافت توقف کامل یک پیکاپ دارای تریلر در مقایسه با پیکاپ بدون تریلر، بیشتر است.
حال شرکت جنرال موتورز تصمیم گرفته با ارایه راهکاری جدید به مصاف مشکل فوق برود. راهکار ابداعی مهندسین این شرکت شامل مواردی چون بزرگ تر شدن دیسک ها، کالیپرها و چرخ های تریلر می شود؛ همچنین سیستم ترمز اختصاصی eBoost نیز این اجزا را همراهی می کند.
سیستم eBoost هم در تریلر و هم در خودروی پیکاپ نصب شده و این دو از طریق سوکت های رایج هفت پینی با هم در ارتباط هستند. به گفته جنرال موتورز، در تست های انجام شده با سرعت اولیه 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت، راهکار نوین این شرکت مسافت توقف پیکاپِ کشنده تریلر را تا 20 درصد بهبود بخشیده است. این رقم معادل 12.1 متر می شود که مقدار قابل توجهی بوده و می تواند احتمال وقوع تصادف را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.
در زمان فعلی راهکار جنرال موتورز در حد یک ایده بوده و امکان سفارش آن برای مشتریان وجود ندارد، اما در آینده نزدیک احتمالا شاهد راهیابی آن به بازار خواهیم بود. این کمپانی آمریکایی اعلام کرده سایر شرکت های می توانند با الهام گرفتن از این ایده، تریلرهایی را با سیستم مشابه توسعه دهند.