در نشست سفیر ایران و شخصیت‌های دانشگاه روسیه مطرح شد

بومی‌سازی مطالعات اسلامی در روسیه روی ریل توسعه

مسکو - ایرنا - برخی از مدیران و اساتید مراکز دانشگاهی و علمی روسیه با هدف گسترش مطالعات اسلام شناسی در روسیه و بومی سازی آن در راستای دوری از افراط گرایی با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه دیدار و گفت وگو کردند.

بومی‌سازی مطالعات اسلامی در روسیه روی ریل توسعه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمد هادوی رئیس بنیاد ابن سینا، آکادمیک اسمیرنوف رئیس انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه، پروفسور الکسی کرابایف معاون پژوهشی و استاد دانشگاه دوستی ملل، پروفسور ولادیمیر استپانیانس استاد انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه، پروفسور سوبین سوکیانیین استاد برجسته مدرسه عالی اقتصاد مسکو، دکتر علی اکبروف معاون انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه و دکتر محمد طباطبایی مدیر انتشارات صدرا در این دیدار حضور داشتند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن شنیدن دغدغه ها و مشکلات پیش رو توسعه روابط در این حوزه، گسترش مناسبات علمی و دانشگاهی را زمینه ساز گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دانست و برآمادگی ایران در این خصوص تاکید کرد.

در ادامه حاضرین با تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بنیاد ابن سینا با اشاره به آثار منتشر شده بنیاد با همکاری مراکز علمی مختلف روسیه و کنفرانس‌های مشترکی که تاکنون برگزار شده و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی انجام شده، ادامه این روند و فراهم کردن زمینه تحقیقات و پژوهش و تبادل استاد و دانشجو و حمایت از طرح‌های علمی مطالعات اسلامی را خواستار شدند.

همچنین نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به بومی سازی مطالعات اسلامی در روسیه و دوری از افراط گرایی، بسیار مهم ارزیابی شد و اعضای حاضر در جلسه ابراز امیدواری کردند با حضور سفیر جدید کشورمان و پی گیری های بنیاد ابن سینا مناسبات علمی و پژوهشی دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان