ماهان شبکه ایرانیان

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خبر داد؛

مسیرهای ایمن برای دوچرخه سواران مشخص شده است

حجت از مشخص کردن خیابان‌های مستقل برای دوچرخه سواران خبر داد.

مسیرهای ایمن برای دوچرخه سواران مشخص شده است
به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در یازدهمین نشست پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری تهران در زمینه حمل و نقل پاک اولویت بالایی را برای برنامه‌های خود در نظر گرفته است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از این اولویت‌ها دوچرخه سواری است، افزود: متاسفانه در تهران دوچرخه سواری نابود شده بود و تلاش بر این است که دوچرخه سواران مجددا به تهران باز گردند.

او ادامه داد: دوچرخه سواران در گذشته نیز در تهران بودند، اما به تدریج دوچرخه‌ها جای خود را به خودرو‌ها دادند و این موضوع باعث شد که دوچرخه‌ای در تهران نباشد. اما در سال‌های اخیر که شهرداری سیاست حمایت از دوچرخه را مطرح کرده، در چند مسیر کار کردیم .

حجت بیان کرد: یکی از این مسیر‌ها موضوع دوچرخه سواری اشتراکی است و در حال حاضر یک شرکت در تهران، در حال ارائه سرویس دوچرخه‌های اشتراکی است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حسن دوچرخه اشتراکی بر این است که استفاده کننده از هر نقطه‌ای که بخواهد دوچرخه را بر می‌دارد و در نقطه‌ای دیگر آن را رها می کند، گفت: برای ایمنی دوچرخه‌ها سعی کردیم  تعدادی از خیابان‌های اصلی و راه‌های مستقلی را در نظر بگیریم.

او افزود: در خیابان کریم خان زند ، آیت اله طالقانی و بخشی از خیابان کارگر شمالی مسیر‌های ویژه‌ای را برای دوچرخه سواران در نظر گرفته‌ایم.

حجت با بیان اینکه سعی داریم مسیر دوچرخه و مسیر پیاده یکپارچه باشد، گفت: دوچرخه را به عنوان سواره حساب نکردیم، چراکه تردد آن در بین خودرو‌ها خطرناک است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح گسترش مسیر‌های دوچرخه سواری را در نظر داریم و  در حال حاضر در حال بازسازی مسیر‌هایی هستیم، که دور آزمایشی‌شان را با موفقیت طی کرده‌اند.

او بیان کرد:برای عابرین و افرادی که در تردد مشکل دارند و نیازمند مسیر هموار هستند پیاده راه هایی را طراحی کنیم .

حجت بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته ساختمان‌ها هر طوری که می خواستند پیاده راه‌های مقابل ساختمان خود را طراحی می کردند و امکان داشت با پیاده راه ساختمان کناری همسطح نباشد.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در نظر داریم که کف ساختمان های جدید الاحداث را طراحی کنیم تا طراحان ساختمان موظف باشند پیاده راه را همتراز با خیابان و با همان شیب طراحی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان