هلیوم، عنصری سبک و نجیب محسوب می شود

باید گفت هلیوم که به آن هلیم نیز گفته می شود، دومین عنصر فراوان و سبک در جهان به حساب می آید که عدد اتمی آن ۲ و نماد شیمیایی آن He است. این عنصر کوچکترین عضو خانواده گازهای بی اثر و نجیب است.

هلیوم، عنصری سبک و نجیب محسوب می شود

گاز هلیوم، گازی بی رنگ و بی مزه و بی بو است که یکی از شاخص ترین ویژگی آن عدم واکنش پذیری و بی اثر بودن آن است. گاز هلیوم از واژه ی یونانی هلیوس گرفته شده است برای اولین بار در یک خورشید گرفتگی در سال 1868 به صورت همزمان توسط دو شیمیدان پیئر جانسن "شیمیدان فرانسوی"  و نورمن لوکئیر "شیمیدان انگلیسی" به صورت یک طیف ناشناخته با خط زرد رنگی مشاهده شد.

و آبراهام لانگلت و تئودور کلیو شیمیدان سوئدی در سال  1895 گاز هلیوم را از معدن کلویت،معدن اورانیوم شناسایی کرد و ادوارد فرانکلن "شیمیست انگلیسی" این عنصر را هلیوس به معنای خدای خورشید نام گذاری کرد.

وجود بادکنک های هلیومی شناور در محافل

گاز هلیوم از جمله گازهایی است که در این اواخر بسیار در مهمانی ها و جشن ها مورد استقبال قرار گرفته و در حال حاضر بادکنک های هلیومی از عناصر ثابت مهمانی ها و دورهمی های ما است و بسیار پر طرفدار شده اند. گاز هلیوم به این علت در هوا شناور می ماند که گازی سبک تر در درون گازی سنگین قرار دارد به زبان عامیانه می توان گفت هر گازی که از هوا سبک تر باشد در درون بادکنک قرار بگیرد می تواند بادکنک را در هوا شناور سازد،پس می توان نتیجه گرفت که هلیوم از هوا سبک تر است. شما می توانید با مراجعه به سایت هلیوم لند آموزش چگونه بادکنک هلیومی درست کنیم را مشاهده نمایید .

جایگزین برای گاز هلیوم در بادکنک ها

این گاز که دارای کاربردهای بسیار فراوانی است، در جو زمین به صورت محدود وجود دارد و می توان گفت که منبع اصلی این گاز، منابع طبیعی محسوب می شود. هر منبع طبیعی گاز دارای مقادیری از هلیوم می باشد که در برخی منابع گاز هلیوم به مقدار زیاد و در برخی دیگر مقدار کمی یافته می شود. گاز هلیوم دارای منبعی محدود است که استخراج آن با هزینه گزاف همراه است.

به علت کمبود گاز هلیوم و کاربرد های حیاتی آن در صنعت پزشکی بهتر است تا برای باد کردن بادکنک هایمان جایگزینی مناسب انتخاب کنیم. باید گفت که حول محور زندگی ما را هوا فرا گرفته است و هوا مخلوطی از گازهای مختلف با نسبت های مختلف است. به همین دلیل برای جایگزین گاز هلیوم برای بادکنک از گازی باید استفاده شود که از هوا سبک تر باشد و بتواند مانند گاز هلیوم در هوا شناور باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده باید گفت بهترین گاز برای جایگزین هلیوم، گاز هیدروژن است که می توان برای پر کردن بادکنک ها از آن استفاده کرده و بادکنک ها را در هوا شناور کرد .

2121

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان