بازگشایی کارخانه جدید "بلو اوریجین" برای ساخت موشک

شرکت "بلواوریجین" قصد دارد موتورموشک فرودگر قمری خود که در کارخانه جدید این شرکت ساخته شده را در یکی از مراکز ناسا آزمایش کند.

بازگشایی کارخانه جدید "بلو اوریجین" برای ساخت موشک

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، چند سال است که شرکت "بلو اوریجین"(Blue Origin) در حال توسعه موتور فرودگر قمری ساخت خود است.

حال خبر رسیده که قرار است این موتور در میان چندین موتور دیگر که در کارخانه جدید بلو اوریجین در شهر " هانتسویل" ایالت آلاباما ساخته شده‌اند، در مرکز فضایی "مارشال"(Marshall) ناسا مورد آزمایش قرار گیرد.

کارخانه تولید موشک بلو اوریجین در شهر "هانتسویل"، به "شهر موشک"(The Rocket City) معروف شده و در تاریخ 17 فوریه بازگشایی شده است.

علاوه بر موتورهای "BE-7" که قرار است در فرودگرهای قمری بلواوریجین به کار گرفته شوند، در این کارخانه موتورهای "BE-4" و "BE-3U" هم ساخته خواهد شد و تمامی این موشک‌ها در مرکز فضایی مارشال ناسا آزمایش خواهند شد.

"باب اسمیت" مدیر "بلو اوریجین" در بیانیه‌ای اظهار کرد، بلو اوریجین نسبت به این کارخانه و آزمایش‌های جدید آن هیجان‌زده است زیرا این امکانات موجب پیشرفت پروازهای فضایی شرکت می‌شوند.

وی ادامه داد، هسته تمامی پروازهای فضایی، "موتورها" هستند چون موجب قدرت بخشیدن به وسایل نقلیه و رفتن آنها به فضا می‌شوند.

باب اسمیت افزود، هم‌اکنون یک زمان شگفت‌انگیز برای بلواوریجین و آمریکا است. ما در مسیر تحقق وعده‌های خود برای پایان دادن به اعتماد به موتورهای روسی، قدم گذاشته‌ایم.

در حالی‌ که تمامی موتورهای کارخانه جدید در مرکز فضایی مارشال آزمایش خواهند شد، موتور "BE-7" در "آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی"(AFRL) در کالیفرنیا هم آزمایش می‌شود.

"اریک بلومر"(Eric Blumer) مدیر ارشد بخش موتور "BE-7" در بلو اوریجین گفت: "آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی" بهترین مکان برای آزمایش میزان توان پرتاب موتور، اندازه فیزیکی و دیگر توانایی‌های آن در خلاء است.

وی اضافه کرد، این تاسیسات توانایی‌هایی برای ساخت محیط آزمایشی شبیه به فضا دارد.

بلومر در پایان اظهار کرد، علاوه بر "BE-7"، برخی دیگر از قطعاتی که در این آزمایشگاه آزمایش می‌شوند،  به عنوان بخش‌هایی از فرودگر قمری بلو اوریجین استفاده خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان