عضو جامعه روحانیت در گفت‌وگو با «تابناک»

گفتار درمانی دیگر در کشور خریدار ندارد

وی با انتقاد از کسانی که دلشان و نگاه‌شان به آن طرف آب‌ها و مرز‌های ایران است، گفت: گفتار درمانی دیگر در کشور جوابگو نیست، بلکه باید برای سازندگی و توسعه ایران ـ همان طور که رهبری امسال را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند ـ فکر، فهم، سرمایه‌ها و بازو‌های خود را به کار بگیریم و کشور را آباد و سربلند کنیم و...

عبور از کرونا با همراهی و همدلی همه بخش‌های کشور، تحقق جهش در تولید از طریق توجه به ظرفیت ها، پرهیز از گفتار درمانی و دست برداشتن از نگاه به بیرون مرز‌های ایران و همچنین آمادگی نمایندگان مجلس یازدهم برای رسیدن به اهداف اقتصادی کشور موضوعاتی است که حجت الاسلام «سید رضا اکرمی» عضو جامعه روحانیت مبارز به آن اشاره کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار «تابناک» عنوان کرد: مقطع فعلی که کشور در آن قرار دارد، نیازمند همدلی دولت، مجلس و ملت است تا ما این برهه را نیز پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام سید «رضا اکرمی» با اشاره به اینکه با رویه فعلی که در کشور وجود دارد، مجلس یازدهم وظیفه سنگینی بر دوش خواهد داشت، اظهار کرد: رویکرد‌ها و مطالبات مردم در عمر چهارساله مجلس دهم آنگونه که باید محقق نشده است؛ از این رو انتظار می‌رود در مجلس یازدهم نمایندگان با تدابیر و رویکرد‌های قانونی در جهت تحقق آنچه مردم از آن‌ها انتظار دارند وارد عمل شوند.

وی با ابراز نگرانی از اینکه معلوم نیست چه زمانی مجلس یازدهم با توجه به شیوع ویروس کرونا تشکیل خواهد شد افزود: در این مدت زمانی، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس فعلی، جلسات مجلس را مجازی برگزار کنند و این رویه تا آغاز به کار مجلس بعدی و واگذاری مسئولیت‌ها باید ادامه پیدا کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: با توجه به ابعاد تاثیرگذار ویروس کرونا بر اقتصاد کشور‌های مختلف جهان از جمله ایران، به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، باید در کنار دولت خود را برای یک میدان رزم جدی آماده کنند.

اکرمی خاطرنشان کرد: آنچه مقام معظم رهبری در سخنان ابتدایی خود در شروع سال 99 بیان کردند به خوبی گویای این است که ایشان در جهت ارائه نقشه راه به دولت و مجلس آینده رهنمود‌های مشخصی دارند، که در بازه زمانی آن را بیان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه رهبری هم راهنمایی و هم هدایت است، تصریح کرد: ایشان هر ساله در پیام‌های نوروزی شان نقشه راه کشور را مشخص می‌کنند، امسال هم در صحبت نوروزی با مردم و سخنرانی روز مبعث مشخصا باز هم مشکل کشور را از حوزه اقتصاد دانستند و تاکید کردند که تولید باید در سال 99 جهش پیدا کند تا به شرایط مطلوب‌تر برسیم.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: انقلاب اسلامی باید الهی، مردمی، مستقل و خودگردان باشد و روی پای خود بایستد. ما در کشور ظرفیت‌های زیاد داریم، اما برخی ظرفیت‌ها هنوز شناخته نشده اند و از بسیاری از ظرفیت‌های موجود هم استفاده کافی و وافی نمی‌شود؛ این به دلیل عدم شناخت است یا اینکه برخی نمی‌خواهند این ظرفیت‌ها شناخته شده و از آن استفاده شود.

وی با انتقاد از کسانی که دلشان و نگاه‌شان به آن طرف آب‌ها و مرز‌های ایران است، گفت: گفتار درمانی دیگر در کشور جوابگو نیست، بلکه باید برای سازندگی و توسعه ایران ـ همانطور که رهبری امسال را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند ـ فکر، فهم، سرمایه‌ها و بازو‌های خود را به کار بگیریم و کشور را آباد و سربلند کنیم و افکار خود اندیشی و تکبر را کنار بگذاریم تا انشاءالله جامعه پاک و سازنده‌ای داشته باشیم.

اکرمی با سخت توصیف کردن وضعیت فعلی کشور، یادآور شد: واقعا این روز‌ها شرایط سختی در کشور حاکم است، اما دولت، مجلس و ملت باید دست در دست هم دهند تا از این مقطع حساس نیز عبور کنیم و قائل به این نکته نیز باشیم که این شرایط فقط برای ایران نیست و دنیا درگیر این معضل است.

وی با بیان اینکه ما نیازمند یک نقشه راه مشخص برای آینده کشور هستیم، خاطرنشان کرد: باید تمام نمایندگان، دولتمردان و صاحبان اندیشه بر این باور باشند که ما در یک کشتی نشسته‌ایم و باید خودمان را به یک ساحل امن برسانیم؛ از این روی، در این مسیر همه باید در کنار هم باشیم و از هر گونه بداخلاقی‌های سیاسی دوری کنیم تا انشاءالله از این مرحله نیز به راحتی عبور کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان