سامانه بارشی جدید وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، اواخر روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی جدید به جو استان، در تمامی مناطق بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

سامانه بارشی جدید وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود

ولی بهره مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمان آغاز این سامانه بارشی اواخر روز سه شنبه و پایان آن یکشنبه بیست و چهارم فروردین ماه خواهد بود.

وی افزود: منطقه اثر این سامانه تمامی مناطق استان است و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده ای، آسیب رسانی به دلیل رعد و برق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به مردم استان توصیه کرد که از تردد و سفر های غیر ضرور  در جاده های ارتباطی استان بپرهیزند و از صعود به ارتفاعات به سبب احتمال برخورد صاعقه خودداری کنند.

بهره مند بیان کرد: تدابیر و تمهیدات لازم با توجه به آسیب ناشی از صاعقه، وزش باد به تاسیسات ارتباطی و مخابراتی توسط سازمان های مربوطه اتخاذ شود.

وی ابراز داشت: ظرف 24 ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب امامزاده جعفر 27.8 و یاسوج 4.4 درجه سانتی گراد بوده اند.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی 97و 98 از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.

سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.


 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان