نگرانی کارشناسان چینی از شیوع گسترده کرونا در پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - هیاتی از کارشناسان و متخصصان چینی که این روزها برای تبادل نظر با همتایان پاکستانی برای مدیریت ویروس کرونا به این کشور سفر کرده‌اند، سرعت شیوع این بیماری در پاکستان را در مقایسه با چین بسیار زیاد و موجب نگرانی می‌دانند.

نگرانی کارشناسان چینی از شیوع گسترده کرونا در پاکستان

رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه با اشاره به دیدار هیات کارشناسان چینی با مقامات بلندپایه این کشور در شهرهای «اسلام آباد، لاهور و کراچی» گزارش دادند: چینی‌ها سرعت جهشی شیوع کرونا در پاکستان را نگران کننده توصیف کردند. 
متخصصان چینی طی گفت وگو با خبرنگاران در شهر «کراچی» به مسئولان پاکستانی توصیه کردند که میزان غربالگری سلامت را افزایش دهند زیرا درصد زیادی از جمعیت پاکستان در خطر ابتلا به کووید-19 قرار دارند. 
به گفته این  افراد،باید تست کرونا را که هم اکنون در مناطق مختلف پاکستان از جمله ایالت سند بسیار کم را افزایش داد و افراد مبتلا به کرونا را در خانه،نقاهتگاه و  بیمارستان بستری کرد.

متخصصان چینی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در پاکستان را موثر دانسته و تاکید کردند که این فرآیند باید سخترتر شود تا بتوان سایر مناطق را ازسرایت به کرونا حفظ کرد. 
آنان تاکید کردند: داروهای مختلفی در مرحله آزمایش قرار دارد اما به طور قطع تاکنون دارویی برای درمان کامل کرونا مشخص نشده و در وضعیت فعلی تنها راه پیشگیری از این ویروس محتاط بودن و همکاری با مسئولان و نظام سلامت کشور می‌باشد. 
 «عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز هشدار داده است که سرعت شیوع کرونا در این کشور افزایش پیدا کرده و این وضعیت به شدت موجب نگرانی دولت است. 
وی افزود: با توجه به سرعت جهشی شیوع کرونا و ابتلای افراد به این بیماری بیم آن می‌رود که تا آخر ماه جاری (آوریل) نه تنها شمار مبتلایان به چندصد هزار نفر برسد بلکه نظام سلامت و امکانات بیمارستانی در پاکستان نیز دیگر جوابگوی بیماران نخواهد بود. 
نگرانی عمران خان بابت افسار گسیختگی کرونا در پاکستان در حالی عنوان می‌شود که شمار مبتلایان به این ویروس از 4 هزار 300 نفر عبور کرده و تاکنون 63 نفر نیز جان خود را از دست دادند. 
سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان تاکنون کاهش نیافته و مسئولان این کشور نسبت به رسیدن شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه جاری میلادی به 50 هزار نفر ابراز نگرانی می‌کنند. 
دولت پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده‌ها هزار نفر افزایش یابد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان