صندوق ۷۵۰ میلیارد یورویی کمیسیون اروپا برای برون‌رفت از بحران کرونا

تهران – ایرنا – مقام‌های اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کردند که کمیسیون اروپا پیشنهاد اختصاص مبلغ ۷۵۰ میلیارد یورو برای تشکیل صندوق بازیابی با هدف احیای اقتصادهای زیان ‌دیده از کرونا را مطرح می‌کند.

صندوق 750 میلیارد یورویی کمیسیون اروپا برای برون‌رفت از بحران کرونا

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری فرانسه 24، مقام های مزبور گفتند که بخش اعظم این مبلغ به کشورهای جنوبی اروپا که متحمل بیشترین زیان ناشی از کووید – 19 شده اند، اختصاص می یابد که شامل 500 میلیارد یورو کمک هزینه و مابقی به صورت وام است.

براساس اعلام مقام های اروپایی، کمیسیون اروپا قصد دارد پیشنهاد کمک مالی به ایتالیا و اسپانیا به ترتیب به ارزش 173 میلیارد و 140 میلیارد یورو را در قالب کمک هزینه و وام ارائه دهد.

«پائولو جنتیلونی» کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از این طرح پیشنهادی به عنوان موفقیتی برای اروپا، در توییتی اعلام کرد که این صندوق می تواند به روند مقابله با بحرانی بی سابقه کمک کند.

هدف از تخصیص این کمک های مالی، محافظت از بازار واحد اتحادیه اروپا در برابر تجزیه ناشی از رشد اقتصادی ناهمگون و سطوح مختلف ثروت است، چه آنکه این بلوک 27 عضوی شاهد ژرف ترین رکود قابل انتظار در سال جاری است.

طرفداران این طرح بر ضروری بودن آن تاکید دارند، زیرا کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا، یونان، فرانسه و پرتغال که دین سنگینی را به دوش می کشند و به گردشگری به شدت وابسته اند، بیش از کشورهای شمالی برای احیای اقتصاد خود از طریق وام گیری دچار مشکل هستند.

کمک های 500 میلیارد یورویی مطابق با میل دو اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا یعنی فرانسه و آلمان است، اگرچه برخی کشورها ترجیح می دهند که این بسته کمکی تنها به صورت وام باشد.

اما این کمک های مالی که از طریق وام های مشترک تامین می شود، موجب نگرانی هلند، سوئد، اتریش و دانمارک است. وام باید بازپرداخت شود که به معنای سهم ملی بالاتر در بودجه آتی اتحادیه اروپا یا مالیات های جدید اختصاص یافته به این اتحادیه است.

انتظار می رود که کمیسیون اروپا جریان های جدید درآمدی را پیشنهاد دهد که احتمالا از محل مالیات بر پلاستیک، پول حاصل از طرح تجارت آلایندگی دی اکسید کربن، مالیات بر خدمات دیجیتال، مالیات شرکت های ملی و مالیات بر واردات کالاهای تولید شده در کشورهایی با معیارهای آلایندگی دی اکسید کربن کمتر از اتحادیه اروپاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان