فعالیت ورزشی مناطق سفید کرونا در استان مرکزی از سرگرفته شد

اراک - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: فعالیت ورزشی در شهرها و مناطقی از این استان که برای آن‌ها شرایط سفید ویروس کرونا اعلام شده آزاد است و اماکن ورزشی می‌توانند فعالیت خود را با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و رعایت اصول بهداشتی از سر گیرند.

فعالیت ورزشی مناطق سفید کرونا در استان مرکزی از سرگرفته شد

«عابد حقدادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شهرهای زرد استان نیز فعالیت ورزشگاه‌ها به غیر از بوکس، تکواندو، کاراته، جودو، کبدی، کشتی، ووشو و سبک‌های برخوردی تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی رزمی، کونگ‌فو و هنرهای رزمی آزاد است.

وی ادامه داد: در شهرهای قرمز علاوه بر ممنوعیت ورزش‌های شهرهای زرد فعالیت استخرها نیز ممنوع است و در صورت تخطی با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: در شهرهای قرمز فعالیت رشته‌های اسکواش، بدنسازی و چرورش اندام، بسکتبال، هندبال، فوتسال و شمشیربازی به شرط دریافت تایید فضای فیزیکی از مراکز بهداشتی استان بلامانع است.

حقدادی اضافه کرد: پیش از شروع به کار ورزشگاه‌ها تمامی کارکنان شاغل باید نسبت به انجام آزمایش‌های لازم اقدام کرده و از پذیرش ورزشکاران بیمار و مشکوک خودداری کنند.

بیش از 80 ورزشکار به صورت سازماندهی شده در استان مرکزی فعالیت مکی‌کنند.

پنج شهرستان استان مرکزی در وضعیت سفید و هفت شهرستان دیگر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

ویروس کرونا از اسفندماه گذشته در ایران مشاهده شد و در بسیاری از بخش‌ها خسارات و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز جمعه نهم خرداد 1399،  146 هزار و 668 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 50 تن  در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 677 تن رسید.
در 24 ساعت گذشته، 15 استان فاقد فوتی و پنج استان، فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید19 گزارش شده است. 
وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است.استان های خراسان رضوی، آذربایجان های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان