سرعت وزش باد در مهاباد به ۷۰ کیلومتر در ساعت رسید

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان مهاباد به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

سرعت وزش باد در مهاباد به 70 کیلومتر در ساعت رسید

مهدی صابری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سرعت وزش باد در ارومیه نیز 35 کیلومتر بر ساعت بود، اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر هفته بدون پدیده و آرامی برای آذربایجان‌غربی است.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته شهرستان پلدشت با دمای 37 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بود و شهرستان تکاب با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر لقب گرفت ضمن اینکه دمای ارومیه به 32 درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

وی بیان کرد: روند افزایش دما در استان از اواسط هفته شروع می‌شود و تا آخر هفته جاری ادامه دارد.

مهاباد از شهرستان های واقع در جنوب آذربایجان‌غربی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی‌متر است.

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش این استان با سالانه 700 تا 1000 میلی‌متر بارندگی محسوب شده و بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش‌های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان این استان است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان