ماهان شبکه ایرانیان

نسل جدید بسترن B۵۰ به سوی ایران

سام کاویانی: چندی قبل، شرکت بهمن موتور از دو سدان فاو بسترن B۳۰ و B۵۰ رونمایی نمود. درباره ویژگی‌های فنی و ظاهری بسترن B۳۰ پیش‌تر مطلبی خدمتتان ارائه داده شد اما اکنون در متنی مختصر، خودروی بسترن B۵۰ را به شما معرفی می‌کنیم.

نسل جدید بسترن B50 به سوی ایران

سام کاویانی: چندی قبل، شرکت بهمن موتور از دو سدان فاو بسترن B30 و B50 رونمایی نمود. درباره ویژگی‌های فنی و ظاهری بسترن B30 پیش‌تر مطلبی خدمتتان ارائه داده شد اما اکنون در متنی مختصر، خودروی بسترن B50 را به شما معرفی می‌کنیم.


مدل B50، سدانی کامپکت از شرکت فاو – بسترن چین است که چند سالی است در کشورمان تولید و عرضه می‌شود، اما نسل جدید این خودرو از ماه آگوست سال 2016 میلادی وارد بازار چین شد. این خودرو در دو نسخه BASE و RS در بازار این کشور عرضه می‌شود.


نسل نوین بسترن B50 از حیث جذابیت ظاهری و جوان‌پسندی، پیشرفت شایان توجهی را نسبت به نسل قبلی خود شاهد بوده است تا جایی که شاید بتوان این خودرو را زیباترین سدان چینی مونتاژی در بازار امروز ایران دانست. در ناحیه جلویی این خودرو، کاپوتی شیاردار و عضلانی به همراه یک جلوپنجره نسبتاً بزرگ، برآمده روبه‌جلو و با سه نوار افقی کرومی جای گرفته است که در میانه آن آرم این شرکت نصب شده است. در دو طرف این جلوپنجره، جفت چراغ‌هایی شکیل و چشم‌نواز جای گرفته‌اند که فرم آنها تا حدی به چراغ‌های جلو خودرویی چون فورد تاروس شباهت دارد.


در نیمرخ این خودرو نیز خطوط برجسته‌ای را در گلگیرهای عقب و جلوی آن می‌بینیم که در کنار فرورفتگی پایین درب‌ها، نمای پویا و دینامیکی را برای این بخش خلق نموده‌اند. نمای پشتی این خودرو هم کاملاً مدرن و امروزی قالب‌ریزی شده است و در آن، چه هندسه چراغ‌ها و چه قالب سپر عقب با رقبای مدرن غربی و شرقی آن قابل قیاس هستند. پسوند RS هم برای توصیف نسخه‌های اسپرتی نسل جدید B50 به کار می‌رود؛ این نسخه از تفاوت‌های ظاهری کمی با نسخه‌های پایه B50 بهره می‌برد و تنها به‌واسطه مواردی همچون نشان RS در گوشه پایینی جلوپنجره، نوار قرمز رنگ در بالای آرم بسترن، نصب باله‌ای بزرگ بر روی درب صندوق عقب و نیز رینگ‌ها و اگزوزهای اسپرتی خود، از نسخه عادی آن تمایز می‌یابد.


بسترن B50 با دو پیشرانه متفاوت در بازار چین عرضه می‌شود. پیشرانه نخست، نسخه‌ای 4 سیلندر به حجم 1.6 است که از توانی معادل 109 اسب بخار و گشتاوری برابر با 155 نیوتن متر برخوردار است؛ اما پیشرانه دوم، یک نسخه 1.4 لیتری توربو بنزینی است که احتمالاً در نمونه‌های مونتاژ ایران به کار می‌رود. این پیشرانه با همکاری میان شرکت‌های فاو و فولکس‌واگن توسعه یافته است و توان خروجی آن معادل 136 اسب بخار و گشتاورش برابر با 220 نیوتن متر است. نیروی حاصل از این دو پیشرانه به‌واسطه گیربکس‌های 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک (DCT) ساخت آیسین ژاپن به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود.


کابین این خودرو، از طرحی ساده اما شیک برخوردار است. صندلی‌های آن از طراحی زیبایی بهره برده و به پوشش چرمی ملبس هستند. در میانه داشبورد آن نیز یک صفحه نمایش لمسی کوچک دیده می‌شود. تفاوت‌های داخل کابین RS با نسخه معمولی B50 در مواردی همچون وجود نشان RS در بخش پایینی فرمان، دوخت قرمز رنگ صندلی‌ها و… خلاصه می‌شود.


طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل 4695/1795/1460 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن معادل 2725 میلی‌متر است.
قیمت نسل جدید فاو بسترن B50 در بازار چین، از رقم 81,800 یوآن (حدود 11,900 دلار) شروع و به 117,800 یوآن (حدود 17,150 دلار) ختم می‌گردد.
هنوز جزییات امکانات رفاهی و قیمت این خودرو توسط شرکت بهمن موتور اعلام نشده است.


منابع:
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان