استاندار ایلام : مشکل اینترنت دانش آموزان مناطق محروم باید رفع شود

ایرنا - ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه زمان قطع زنجیره کرونا در استان نامشخص است و همچنان در کنار کلاس های حضوری و رفع اشکال مدارس استان، نیازمند آموزش مجازی هستیم، گفت: مشکل اینترنت مناطق مختلف استان به ویژه مناطق حاشیه ای و کم برخوردار باید مرتفع شود.

استاندار ایلام : مشکل اینترنت دانش آموزان مناطق محروم باید رفع شود

قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام افزود: با توجه افزایش نیاز مردم به اینترنت به ویژه در ایام کرونا مسولان باید در زمینه توسعه و پوشش اینترنت اهتمام جدی داشته باشند.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام حوزه آموزش و پرورش استان نیز اظهار داشت: در زمینه تخصیص اعتبار باید اولویت با طرحهایی باشد که بیشترین پیشرفت را داشته و با تخصیص بودجه اندک، این قبیل طرحها به بهره برداری برسند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به ازای بازنشسته شدن هر نیروی فرهنگی در استان مجوز جذب نیروی جدید از طریق برگزاری آزمون و سایر مراحل استخدام از وزارت آموزش و پرورش را اخذ کند.

استاندار ایلام همچنین تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت نیروهای تحصیل کرده بومی بصورت حق التدریس و نیروهای خرید خدمت، جهت تکمیل نیروهای انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان استفاده شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه باید از شرایط و وضع موجود بیشترین بهره وری را داشته باشیم، اضافه کرد: باید به آموزش حوزه های کار و دانش و فنی حرفه ای بیشتر توجه شود.

وی همچنین خواستار افزایش تعداد و ارتقا کیفی کارگاه های فنی و حرفه ای و هنرستان های کار و دانش شد و افزود: آموزش و مهارت اندوزی این دانش آموزان منجر به ایجاد شغل و نوآوری و کارآفرینی در استان خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه از اعضای شورای آموزش و پرورش استان خواست: با ایجاد کارگروه ویژه جهت جذب کمک خیرین استانی و کشوری به ویژه خیرین مدرسه ساز، از ظرفیت و کمک این قشر جهت تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: با راه اندازی شبکه آموزش مجازی شاد توسط وزارت آموزش و پرورش این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در اولین فرصت اقدامات لازم برای آموزش و عضویت دانش‌آموزان و معلمان استان انجام شد.

رضا زینی وند مقدم افزود: هم اکنون با توجه به زیرساخت‌های استان، پوشش اینترنت یک هزار و 264 مدرسه با فعالیت سه هزار و 491 معلم در قالب پنج هزار و 274 کلاس درس مشغول آموزش و رفع اشکال هستند.

وی اضافه کرد: ازکل دانش آموزان استان 66 هزار و 167نفر معادل 65 درصد دانش آموزان،99 درصد مدیران و 78 درصد معلمان عضو این شبکه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص تعیین تکلیف نتیجه پایه های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم افزود: این پایه ها به صورت غیر حضوری و با استفاده از عملکرد دانش آموزان در ماه های حضور در کلاس ، آموزش های شبکه دانش آموزی در ایام تعطیلی مدارس و تکالیف منزل محور، اعلام‌نتیجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه پایه نهم اهمیت زیادی در هدایت تحصیلی‌ و همچنین آمادگی‌ دانش‌آموزان دارد، افزود: در این پایه تحصیلی ، دانش آموزان برای شرکت در آزمونهای ورودی مدارس خاص و تیزهوشان شرکت می کنند به همین دلیل این پایه برای دانش آموزان بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

زینی وند مقدم گفت: به محض دریافت دستورالعمل بازگشایی و ابلاغ آن به مناطق شهرستانها و نقاط استان، شش هزار و 722 دانش آموز روستایی، پنج هزار و 572 دانش آموز شهری در یک هزار و 529 کلاس در یک هزار و 211 مدرسه حضوری در کلاس های رفع اشکال شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه افزود: باتوجه به بازنشسته شدن جمعی از همکاران فرهنگی استان ،بر اساس نیاز و تامین نیروی انسانی آموزشی در تلاش و پیگیری هستیم که بتوانیم با رعایت کلیه ضوابط و مقررات استخدامی نسبت به جذب افراد واحد شرایط به صورت حق التدریس برای سال تحصیلی آینده اقدام کنیم.

100 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان