در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار پلیس فتا به شرکت‌کنندگان آزمون‌های آموزشی آنلاین

سرهنگ رجبی گفت: آزمون‌های آموزشی آنلاین وزارت علوم رایگان است و سایت‌های درخواست کننده وجه در این خصوص معتبر نیستند.

هشدار پلیس فتا به شرکت‌کنندگان آزمون‌های آموزشی آنلاین

هشدار پلیس فتا به شرکت‌کنندگان آزمون‌های آموزشی آنلاینسرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی، صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های جعلی، اقدام به فریب دانشجویان و دانش آموزان موسسات و آموزشگاه‌ها می‌کنند و با ارائه لینک‌های جعلی و تبلیغ نصب نرم‌افزار پر سرعت یا ارائه فایل‌های حاوی جواب سؤالات امتحانات آنلاین، سیستم آن‌ها را آلوده به بدافزار‌های جاسوسی می‌کنند.

وی افزود: برخی از دانشجویان و دانش آموزان موسسات به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی اقدام به نصب نرم‌افزار‌های جعلی می‌کنند و پس از نصب و راه‌اندازی آن متوجه می‌شوند که منبع مورد نظر صحت ندارد و اطلاعات سیستم آن‌ها به سرقت رفته است.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: کلاهبرداران در برخی از موارد نیز به بهانه فروش جوابیه سؤالات آزمون یا شرکت در آزمون به جای دانش‌آموز و دانشجوی واقعی، مبالغی تحت عنوان بیعانه از متقاضیان دریافت و به این شکل از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: دانشجویان این نکته را مدنظر قرار دهند که آموزش‌های آنلاین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رایگان است و سایت‌هایی که از آن‌ها درخواست وجه می‌کنند، معتبر نیست.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، دانش آموزان اپلیکیشن شاد را از اپ استور‌های معتبر و یا سایر سایت‌های رسمی وابسته به آموزش و پرورش دارای نماد ساماندهی و سامانه‌های دیجیتال و ای‌نماد دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان