فرماندار مرند: آینده نگری لازمه استمرار پویایی شهر و روستا است

تبریز- ایرنا- فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: شهرداران و دهیاران باید با نگاه دراز مدت و آینده نگری، مسیر و پویایی شهر و روستا را استمرار بخشند.

فرماندار مرند: آینده نگری لازمه استمرار پویایی شهر و روستا است

داود گرشاسبی، روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها افزود: در میان ادارات و نهادها، شهرداران حیطه خاصی نداشته و به لحاظ آن، وظایف آنها نیز بسیار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستاوردهای ما بخاطر محدودیت ها بوده است، اظهار داشت: تحریم، فرصتی برای ما برای مراجعه دوباره به مردم است و باید سعی کنیم پروژه های ما مردم محور شود.

فرماندار ویژه مرند گفت: شهرداران باید با زایش فکری و نگاه تسهیل گری، بر مشکلات دوران تحریم فائق آیند و به مسائل آگاه بوده و قبل از آغاز پروژه با تشکیل گروه کارشناسی، پروژه ها را ارزیابی کرده و تبعات منفی و مثبت آن را بسنجند.

گرشاسبی، ادامه داد: شهرداران همچنین برای ایجاد منابع مالی پایدار، فکر اساسی کرده و متناسب با توان و شرایط شهرستان، به آن تنوع بخشند.

امام جمعه مرند نیز در این مراسم با بیان اینکه مسابقه خدمت به مردم و تامین آسایش و رفاه مردم از جمله وظایف مهم شهرداران و دهیاری ها است گفت: شهرداران و دهیاران بعنوان امین مردم، مسوولیت دارند و باید برای جلب رضایت عمومی قدم بردارند.

حجت الاسلام علی نعمت زاده، افزود: با وجود همه خدماتی که ارائه می شود، سیستم اداری در راستای خدمت به مردم و کسب رضایت آنها باید بیشتر کار کنند.

وی افزایش درآمدهای غیرنفتی و سایر موفقیت ها در کشور را نتیجه فشار دشمن و مقاومت در برابر آنها بیان کرد و اظهار داشت: مردم همیشه در زمان مشکلات و سختی‌ها در کنار مسوولین بوده و با افزایش رضایت مردم، این همراهی مردم بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت زاده، ادامه داد: خدمت بی منت به مردم برای ما اصل است و همه باید با شنیدن مطالبات مردم و وحدت و همدلی، مشکلات را پشت سر بگذاریم.

شهردار مرند نیز در این مراسم گفت: جلب رضایت مردم و خدمت به آنها هدف ما بوده که باید با همکاری هم در این راستا حرکت کنیم.

حسین کاوه، یکی از مشکلات شهرداری ها را کاهش منابع مالی عنوان کرد و افزود: این مشکل در طول 2 سال اخیر و بخصوص امسال بیشتر شده به نحوی که ما را در تامین حقوق و مزایا نیز با مشکل مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: با افزایش قیمت ها و کاهش منابع مالی در پروژه‌های عمرانی نیز دچار مشکل شدیم.

کاوه با بیان اینکه وضعیت شهر و خدمات ارائه شده در شأن مردم این شهر نیست گفت: این مشکلات بدلیل منابع مالی کم شهرداری می باشد که امیدواریم با حل آن، خدماتی در شأن شهروندان ارائه شود.

رییس شورای اسلامی مرند نیز در این مراسم گفت: همه ما با مردم معنی پیدا می کنیم لذا باید با خدمت به مردم، رضایت آنها را جلب کنیم.

فرامرز آخوندی، با اشاره به موضوع منابع مالی کم در شهرداری افزود: مدیریت در زمان بحران ها مشخص می شود و در این شرایط است که باید با جذب سرمایه گذار و پیدا کردن منابع مالی جدید، کمبود منابع جبران شود.

وی یادآوری کرد: با وجود درآمد کم شهرداری، کارها باید درست و فنی انجام، مانایی پروژه های اجرا شده بیشتر و خدمات اولیه شهرداری همچنین باید در تمام نقاط شهر و بصورت متعادل ارائه شود.

آخوندی، ادامه داد: شهرداری ها لازم است برای پروژه ای که شروع می کنند برنامه زمانبندی داشته و با پایان به موقع آن رضایت مردم را جلب کنند.

شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان