کودتاهای آمریکایی، بیخ گوش ایران

در حالی که این روزها ایرانی ها درگیر مشکلات اقتصادی خود می باشند، عراق و لبنان هم درگیر کودتاهای آرام آمریکایی بر علیه همپیمانان ایران می باشند.

کودتاهای آمریکایی، بیخ گوش ایران

اسپوتنیک - در عراق چند مدت پیش یگان های مبارزه با تروریسم به پایگاه گردان های حزب الله حمله کردند و تعدادی از افراد موجود در پایگاه را بازداشت نمودند.

حکومت عراق بهانه های زیادی برای این حمله آورد اما هر تحلیلگری که با شرایط عراق آشنایی دارد می داند که یگان های مبارزه با تروریسم عراق مورد حمایت آمریکا هستند و گردان های حزب الله عراق مورد حمایت ایران و این حمله عملا حمله به متحدین ایران در عراق بود.

قطعا هم آمریکایی ها هم دولت آقای کاظمی منتظر بودند تا ببینند واکنش ایران و متحدین آن در عراق چه خواهد بود و با توجه به اینکه واکنش قابل توجهی بروز نکرد آقای کاظمی قدم بعدی خود را برداشت و روز گذشته برخی از شخصیت های سیاسی نزدیک به ایران که در پست های امنیتی کلیدی عراق حضور داشتند را برکنار کرد.

مضاف بر این مشاهده می کنیم که آقای کاظمی پیش از سفر به عربستان سعودی و آمریکا و ایران مجوز جذب چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را دریافت کرده و طبیعتا هدف ایشان این است که فضای ورود سرمایه های آمریکایی و سعودی به عراق را باز کند چون می داند که ایران در شرایطی نیست که در حال حاضر بخواهد در عراق سرمایه گذاری کند.

این در حالی است که دولت جدید عراق در حال فشار آوردن بر موسسات ایرانی و یا همکار با موسسات ایرانی در عراق است تا فعالیت های آنها را محدود کند و از سوی دیگر بر اساس صحبت های وزیر انرژی عراق ارتباطات کابلی عراق با عربستان و کویت وصل شده تا دیگر عراق به واردات برق از ایران نیاز نداشته باشد.

با این شرایط می توان گفت دولت جدید عراق به ریاست آقای مصطفی الکاظمی بر عکس ظاهر سازی خود مبنی بر اجرای تصمیم پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور در حال انجام یک کودتا بر علیه متحدین ایران در عراق می باشد تا پای ایران را از عراق کوتاه کند.

متحدین ایران در عراق هم به جای اینکه با هم متحد شوند این روزها با هم درگیر هستند و آمریکایی ها تلاش دارند با استفاده از فرصت کاری کنند که تا ایرانی ها به خود می جنبند مهره های همسو با خود را سر کار بیاورند.

از سوی دیگر می بینیم که این روزها بحران اقتصادی در لبنان شدیدا بالا گرفته و ارزش لیره لبنان به شکل بی سابقه ای سقوط کرده، مضاف بر این دولت لبنان به دلیل سیاسی حاضر نیست کمک های پیشنهادی ایران که به صورت نفت می باشد را بپذیرد.

بر کسی پوشیده نیست که گزینه مورد علاقه آمریکا و عربستان سعودی برای اداره دولت لبنان آقای سعد الحریری می باشد و آنها تلاش دارند همان سیاستی را که در عراق پیاده کرده اند در لبنان نیز پیاده کنند.

یعنی آقای سعد الحریری به پست نخست وزیری برسد و همانند آقای الکاظمی در عراق مدیران و وزرای نزدیک به ایران را برکنار کند و در نهایت حزب الله را تضعیف کنند.

سفیر آمریکا در لبنان هم با قلدری احساسات طایفه ای در لبنان را تحریک می کند و حتی در مقابل قوه قضائیه این کشور می ایستد تا ثابت کند حاکم اصلی لبنان کیست.

قطعا هم آنها امیدوار هستند در نهایت بتوانند هم طرح موسوم به معامله قرن را اجرا کنند و هم کار سوریه را تمام کنند تا در نهایت سراغ ایران بیایند.

در این راستا هم نباید مساله آتش سوزی های مشکوک اخیر در ایران را نادیده گرفت، به هر حال اگر واقعا خرابکاری ای در کار باشد قطعا اسراییلی ها و آمریکایی ها نقشه های شومی را برای ایران تدارک دیده اند و بحث سقوط قیمت ارز و طلا در بازار می تواند شروع این نقشه ها باشد.

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان