احتمال رجوع عراق به شورای امنیت برای توقف حملات ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه عراق از احتمال رجوع بغداد به شورای امنیت سازمان ملل برای توقف عملیات نظامی ترکیه در خاک این کشور خبر داد.

احتمال رجوع عراق به شورای امنیت برای توقف حملات ترکیه

به گزارش اسپوتنیک، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام داشت که بغداد ممکن است برای دستیابی به توقف عملیات نظامی ترکیه در عراق به شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه عرب رجوع کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در خصوص اقدامات آتی احتمالی بغداد در پی حملات متداوم ترکیه به این کشور گفت: امکان درخواست عراق از شورای امنیت سازمان ملل برای برگزاری یک نشست اضطراری جهت بررسی این مسئله و همچنین نشست فوق العاده اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و دیگر ساختارها وجود دارد.

الصحاف با تاکید بر اینکه دولت عراق می تواند از دیگر اهرم ها از جمله اهرم اقتصادی برای تاثیرگذاری بر ترکیه استفاده کند، بیان داشت: ده ها شرکت اقتصادی و سرمایه گذاری (ترکیه) نیز در عراق با تراز مبادلات تجاری بیش از 16 میلیارد دلار در سال در عراق فعالیت می کنند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه عراق، این کشور در حال حاضر در تلاش است تا مسائل از طریق گفتگو حل و فصل شوند. وی تصریح کرد: ما در مقابله با چالش هایی که بر امنیت منطقه تاثیر منفی می گذارد، بر راهکار گفتگوی سیاسی و اصول همسایگی تاکید داریم.

پیشتر وزارت دفاع ترکیه از دو عملیات "پنجه عقاب" و "چنگال ببر" علیه حزب کارگران کردستان در مناطق شمالی عراق خبر داد. بغداد در واکنش به این موضوع دو بار یادداشت اعتراض خود را تحویل سفیر ترکیه داده است. وزارت خارجه عراق ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه تامین امنیت مرزی با حفظ منافع دو کشور، از آنکار خواسته است اقدامات یک جانبه نظامی خود را متوقف کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان