مصادره مسکن احتکاری در صورت عدم رعایت هشدار دادستان

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: تمام کشورها با مقوله خانه‌های خالی مانند احتکار برخورد می‌کنند و انتظار ما از دستگاه قضا و دادستان این است که به این مسئله ورود کنند.

مصادره مسکن احتکاری در صورت عدم رعایت هشدار دادستان

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به وجود بیش از 2 میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی خالی در کشور، گفت: در کشوری مانند فرانسه، دادستان در شهرهای بیش از 200 هزار نفر اگر به یک خانه خالی از سکنه دو مرتبه هشدار داده و مالک آن مسکن را اجاره ندهد، در مرتبه سوم، آن خانه به نفع دولت مصادره خواهد شد و پس از آن در اختیار محرومان و مستضعفان قرار می گیرد.

وی ضمن درخواست از رئیس قوه قضائیه برای برخورد با مالکان خانه های خالی از سکنه، بیان داشت: تمام کشورها با مقوله خانه های خالی همانند احتکار برخورد می کنند، حال انتظار ما از دستگاه قضا و دادستانی این است که به این مسئله ورود کنند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه "ما هیچ امیدی به دولت برای مدیریت بازار مسکن و ساماندهی خانه های خالی از سکنه نداریم"، اظهار داشت: امیدواریم دستگاه قضا با معضل خانه های خالی از سکنه برخورد جدی کند تا مالکان سودجو خیال و فکر احتکار مسکن را در سر نپرورانند.

ابوترابی یادآور شد: اخیراً در دیدار با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه درخواست کردیم که دادستانی به عنوان مدعی العموم به مسئله ساماندهی خانه های خالی از سکنه ورود کند، از این رو امیدوارم این موضوع به سرعت محقق شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان