آلمان: تحریم‌های آمریکا تصمیم برلین برای ساخت خط لوله نورد استریم را تغییر نمی دهد

تهران- ایرنا- سفیر آلمان در مسکو روز سه شنبه گفت: تحریم‌های واشنگتن موضع آلمان برای احداث دومین خط لوله گاز روسیه به اروپا را تغییر نخواهد داد.

آلمان: تحریم‌های آمریکا تصمیم برلین برای ساخت خط لوله نورد استریم را تغییر نمی دهد

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، "گزا آندریاس فون ژیر" سفیر آلمان در روسیه در مورد اتمام خط لوله نورد استریم 2 با توجه به تصمیم اخیر کپنهاگ مبنی بر همکاری برای ساخت این خط لوله ابراز خوشبینی کرد.  

فون ژیر افزود: طی چند روز گذشته ما شاهد پیشرفت‌های خوبی بودیم، دانمارک اجازه ساخت ادامه پروژه را داد و به همین دلیل من خوشبین هستم که با وجود تأخیر خط لوله نورد استریم 2 به اتمام خواهد رسید.  

فون ژیر همچنین در مورد تلاش‌های آمریکا برای ایجاد مانع برای ساخت این پروژه گفت: تحریم‌های واشنگتن موضع مقامات آلمانی در مورد ادامه ساخت خط لوله گازی نورد استریم 2 را تغییر نخواهد داد.  

سفیر آلمان در مسکو ادامه داد: برلین تحریم‌های خارجی واشنگتن برای فشار آوردن به این پروژه را غیرقانونی تلقی می‌کند.  

"مارکوس ادیرر" سفیر اتحادیه اروپا در روسیه نیز اظهار داشت که اتحادیه اروپا مخالف تحریم‌هایی است که بر شرکتهای اروپایی مشغول در تجارتهای مشروع اعمال می‌شود.  

نورد استریم 2 دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا است که با مخالفت شدید آمریکا مواجه است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با این اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می‌شود، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی‌ها بفروشد.  

شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله قرار دارد که نیمی از کل هزینه‌های برنامه ریزی شده 9.5 میلیارد یورویی آن را تأمین می‌کند. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می‌شود.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان