"قزوین" به مرکز تحرک صنعتی و نوآورانه تبدیل می‌شود

استاندار قزوین گفت: محدوده باراجین را به منطقه نوآوری و فناوری تبدیل می‌کنیم و امیدواریم قزوین بتواند به مرکز تحرک صنعتی و نوآورانه تبدیل شود.

"قزوین" به مرکز تحرک صنعتی و نوآورانه تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، گفت: نماینده استان در ستاد اقتصاد مقاومتی هیات دولت جناب ستاری است که به استان در توسعه صنعتی و تسریع در استفاده از ظرفیت‌های قزوین کمک می‌کند.
او اضافه کرد:  قزوین از استان‌های بسیار مهم کشور در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات و گردشگری است و همچنین در حوزه علمی به واسطه حضور دانشگاه‌ها ظرفیت‌های علمی خوبی در این استان وجود دارد.
استاندار قزوین تاکید کرد: محدوده باراجین را به منطقه نوآوری و فناوری تبدیل می‌کنیم و با ایجاد سایت نوآوری امیدواریم قزوین بتواند به مرکز تحرک صنعتی و نوآورانه تبدیل شود.
جمالی پور گفت: متاسفانه از ظرفیت‌های علمی استان برای توسعه قزوین، خیلی خوب بهره نبرده‌ایم و ارتباط بخش علمی و تحقیقاتی با حوزه‌های توسعه‌ای چنانکه باید برقرار نشده است.
او بیان کرد: متاسفانه خیلی از مواقع، صنعتگران میلی به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و مراکز تحقیقاتی نشان نداده‌اند و باید در استان به این موضوع بپردازیم و بتوانیم ظرفیت‌های مهم را در بخش توسعه استان قرار دهیم.
استاندار قزوین افزود: اگر ارتباط صنعت و دانشگاه برقرار نشود واحدهای صنعتی ما روز به روز با چالش مواجه می‌شوند و اگر نتوانند خود را به روز کنند مشکلات اجتماعی و کارگری گریبانگیر جامعه می شود.
جمالی پور خاطر نشان کرد: بخشی از چالش‌های واحدهای تولیدی استان به این دلیل است که یک برنامه تحقیق و توسعه‌ای نداشته اند و خیلی از آنها نتوانسته‌اند خود را به روز کنند.
این مقام مسئول گفت: حتما باید در این مساله ورود کنیم و از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی در حوزه صنعتی، خدماتی و گردشگری بیشتر و بهتر استفاده کنیم.
او اضافه کرد: در کشور ما تا الان آموزش‎های دانشگاه محض بوده و مراکز علمی فقط یک وظیفه تربیت نیروی انسانی را برعهده داشته اند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای جامعه ما به دنبال داشته است.
جمالی پور افزود: متاسفانه بخش زیادی از تربیت شدگان دانشگاهی با نیازهای توسعه کشور همخوانی ندارد بنابراین احساس می‌کنیم که دانشگاه‌ها باید جهت خود را عوض کنند.
استاندار قزوین تصریح کرد: در استان قزوین رویکرد کل مدیران در خدمت توسعه است و مدیری را نداریم که از صنعتگران و تولیدکنندگان با روی خوش برخورد نکرده و برای حل مشکلات آنها تلاش نکنند.
این مقام مسئول گفت: همه مجموعه مدیریتی استان همراه و همگام شده‌اند تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با همکاری هم رفع شده و اجازه نمی دهیم واحدی در سایه تصیمیمات مدیران دچار مشکل شود.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان