تایید انفجار داخلی ناو بونهوم ریچارد؛ نگرانی از آلودگی زیستی

نیویورک- ایرنا- آتشی که به جان ناو جنگی بونهوم ریچارد آمریکا افتاده است، با گذشت نزدیک به ۲ روز همچنان ادامه دارد و نگرانی‌ها برای آلودگی دریا به خاطر نشت احتمالی بیش از سه میلیون لیتر سوخت این کشتی رو به تزاید است.

تایید انفجار داخلی ناو بونهوم ریچارد؛ نگرانی از آلودگی زیستی

در حالی که شعله‌های آتش و دود در ناو جنگی بونهوم ریچارد پس از 2 روز همچنان جولان می‌دهند و تلاش بیش از 400 اکیپ آتش‌نشانی برای مهار آن بی نتیجه بوده است، فیلیپ سوبک فرماندهی گروهان سوم اعزامی به این ناو، می‌گوید اولویت نخست ما آن است تا از سرایت آتش به یک میلیون گالن سوخت در کشتی جلوگیری کنیم.

در حالیکه سوبک امیدوار است بتوانند مانع از بین رفتن این ناو جنگی آمریکایی شوند، اما آسیبی که او توضیح می‌دهد و عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده، آینده تاریکی را برای این ناو ترسیم می‌کنند.

وی می‌افزاید: روبنا و عرشه‌های فوقانی همچنان در حال سوختن هستند و خسارت‌هایی را متحمل شده‌اند.دکل جلویی فرو ریخته اما کشتی در حال حاضر در تعادل قرار دارد.

این فرمانده یکی از یگان‌های نیروی دریایی آمریکا اظهار کرد: تخمین می‌زنیم دو عرشه خوبی بین منبع سوخت و آتش که درجه حرارت آن به 1000 درجه می‌رسد، وجود دارند.

وی ادامه داد: عوامل خنک‌کنند در اطراف این کشتی قرار گرفته‌اند و به طور مداوم آب را به سمت آن هدایت می‌کنند تا بتوانند دما را پایین نگهدارند.

این فرمانده نیروی دریایی اضافه کرد: ما برای شرایط بدتر برنامه داریم، ما برای آن آموزش می‌بینیم اما امیدواریم به آنجا نرسیم هرچند که آتش به سراسر کشتی تسری یافته و به بدنه آن هم آسیب رسانده است.

هنگام وقوع آتش سوزی، بونهوم ریچارد در حال تعمیر و نگهداری برای نوسازی بود تا بتواند هواپیمای جنگنده F-35 را حمل کند.

سوبک درباره استشمام بوی مواد شیمیایی و پلاستیک در سراسر بندر اظهار کرد: بخشی از آن مربوط به سیم و کابل‌ها و بخشی از مربوط به پارچه‌ها و وسایل موجود در آن است که با کشتی‌های دیگر متفاوت نیست.

نگرانی از آلودگی زیستی به خصوص نشت یک میلیون لیتر سوخت موجود در این کشتی، با ادامه آتش‌سوزی شدت یافته است.

بر این اساس، این نگرانی وجود دارد که بدنه کشتی در اثر حرارت آتش متلاشی شود و سوخت به داخل آب نشت پیدا کند.

نیروی دریایی آمریکا هم در واکنش به این نگرانی‌ها اطمینان داد یگان زیست محیطی را در منطقه یک مایلی این کشتی مستقر کرده است تا ایمنی و امنیت عمومی دریانوردی حفظ شود.

2 بالگرد از اسکادران 3 هم در حال اطفای این حریقی هستند که از ساعت 8.30 صبح یکشنبه به وقت محلی آغاز شده است. آتش‌نشانان این پایگاه دریایی و شهر سن‌دیگو، قایق‌های آتش‌نشانی بندر و تیم‌های آتش‌نشانی سایر کشتی‌ها هم در صحنه حضور دارند. 

به گفته پاترسیا کروزبرگر سخنگوی نیروی دریایی اقیانوس آرام، 57 ملوان و شهروند در این حادثه آسیب دیده‌اند اما مصدومان نیازمند خدمات بیمارستانی نبودند و تنها پنج نفر در بیمارستان بستری شده‌اند که شرایط آنها در ثبات است.

بر اساس بیانیه‌ای که روز یکشنبه نیروی دریایی آمریکا صادر کرد علت مصدومیت این افراد استنشاق دود و گاز اعلام شده است.

هنوز علت این حادثه مشخص نشده است و مقامات پنتاگون تاکنون از اظهار نظر خودداری کرده‌اند اما "فیلیپ سوبک" فرمانده گروه سوم اعزامی صبح دوشنبه اعلام کرد این کشتی یک انفجار داخلی را در صبح یکشنبه تجربه کرده است.

وی معتقد است این حادثه در عمق پنجم یعنی پایین‌تر از محل نگهداری بار کشتی رخ داده است.

سوبک تاکید کرد: این چیزی است که معتقدیم از آنجا شروع شده است."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان