باغ عقیق کرج عرصه فعالیت شرکت های دانش بنیان شد

کرج - ایرنا - باغ عقیق به عنوان یکی از موقوفه های تاریخی کلانشهر کرج با موافقت و اهتمام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به محل فعالیت شرکت های دانش بنیان و مرکز نوآوری اختصاص یافت.

باغ عقیق کرج عرصه فعالیت شرکت های دانش بنیان شد

عزیزاله شهبازی استاندار البرز روز سه شنبه  در حاشیه بازدید رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از باغ عقیق کرج  گفت: این موقوفه پس از 80 سال  اکنون در شرایط سخت تحریم ها، پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و با اهتمام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای حضور شرکت های دانش بنیان و مرکز نوآوری اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: در چهل روز اخیر این دومین حضور ثمربخش رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در البرز جهت اقدامات تولیدی و دانش بنیان است.
شهبازی با اشاره به اینکه البرز قطب علم و فناوری است، گفت: در ماه های اخیر تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز با معاون علمی و فناوری رییس جمهور امضا شد و این امکان مهم بزودی به سرانجام می رسد.
وی افزود: فاز اول کارخانه نوآوری البرز تا قبل از شروع پاییز امسال به بهره برداری می رسد و باغ عقیق نیز می تواند برای حضور و پویایی شرکت های دانش بنیان البرز عرصه ای مناسب باشد.  
استاندار البرز اضافه کرد: رییس محترم اوقاف و امور خیریه کشور جهت ساماندهی این موقوفه و مهیا سازی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان به همکاران خود در البرز ماموریت دادند.
وی گفت: در استان نیز برای تامین زیرساخت های لازم جهت شکوفایی این مکان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
شهبازی افزود: این مکان در مسیر تردد 14 استان کشور، نزدیک پایتخت و نزدیک به فرودگاه های پیام و مهرآباد است و نقطه امیدی برای فعالان عرصه های دانش بنیان است.
وی اضافه کرد:عزم سازمان اوقاف کشور در مسیر توسعه و عمران و تولید با استفاده از امکانات و موقوفاتش را ارج می نهیم.
هفت شرکت دانش بنیان در مجموعه عقیق کرج مستقر می شوند
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این بازدید گفت: این باغ را با سایر اموال لیستر بارگزاری خوایم کرد و حمایت لازم از اقدامات انجام شده در باغ عقیق را خواهیم داشت.
حجت الاسلام سید مهدی خاموشی با بیان اینکه هدف مهم بارگزاری مناسب در 13 هکتار آزاد باغ عقیق است تا در سهم اشتغال و فناوری در البرز تاثیر بالایی داشته باشد، گفت: اثر این اقدامات در مسائل مربوط به شرکت های با دانش بالا نیز مهم است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مورد برنامه هایی که قرار است در باغ عقیق انجام شود، گفت: در این محل مجموعه های دانش بنیان با سطح پنج به بالا مستقر خواهند شد، یعنی  شرکت های دانش بنیان هایی که در مرحله تجاری سازی و ورود به بازار هستند و می توانند محصولات سفارش شده تولید و عرضه کنند.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت شرکت های داتش بنیان در باغ عقیث موجب تولید توان مضاعف است، بیان داشت:  با حضور این مجموهه ها، کاستی های مهم جبران خواهد شد، نفع اقتصادی، تولید دانش بومی و محصولات مورد نیاز کشور در شرایط تحریم تولید خواهد شد.
حجت الاسلام خاموشی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون بومی سازی افزود: نیازهای کشور را باید در داخل تامین کنیم.
وی با اشاره به اهمیت وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت فعالیت شرکت های دانش بنیان در موقوفه باغ عقیق کرج بیان داشت: با این حمایت ها انواع بارگزاری ها صورت می گیرد و به یقین سال بعد پربار تر می شود.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مورد تسهیلات برای شرکت های دانش بنیانی که قرار است در باغ عقیق فعال شوند، توضیح داد: بدین منظور با نگرش به وقف و نیات واقف کار کنیم، همچنین توجه به این مهم که وقف انجام شده سرمایه ای نیز برای موقوفات داشته باشد مدنظر است.
وی در بخش دیگری در خصوص تکلیف موقوفه حاجی ترخانی در گلشهر کرج و زمین هایی که به مردم در این مورد فروخته شده است، گفت: زمین های مورد نظر در گلشهر کرج اکنون به سازمان اوقاف وکالت داده شده و در این زمینه ما مذاکراتی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داریم تا مشکلات مربوطه برای مردم مرتفع شود.
حجت الاسلام خاموشی در بخش دیگری با بیان اینکه البرز نقطه مواصلاتی 15 استان کشور است، افزود: نیاتی مانند رسیدگی به وضعیت ایتام و یا رفع مسائل فرهنگی و اجتماعی در موقوفات این استان از جمله موقوفه مرحوم لیستر(باغ عقیق کرج) مدنظر است.
وی با تاکید بر اینکه موقوفه باغ عقیق موقعیت جغرافیایی عالی در کشور دارد، عنوان کرد: در زمان حاضر 2 شرکت در این مجموعه متمرکز شده اما حداقل پنج تا هفت شرکت می توانند فعال شوند.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: اکنون در زمینه الکترونیک فعالیت هایی در باغ عیقق داریم، در ادامه فعالیت هایی از جمله مخابراتی نیز مستقر خواهد شد.
وی عنوان کرد: در کنار بحث تجاری سازی شرکت های دانش بنیان مسنقر در باغ عقیق تاسیس ساختمانی برای انجام مذاکرات علمی این مجموعه و ارائه مقالات توسط آنها مورد توجه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان