تحصیل فرزندان متهمان پرونده فساد شهرداری شهریار در مدارس اروپایی

خبرگزاری فارس: حمید عسگری پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ورود به پرونده شهرداری شهریار مشخص شد فساد گسترده‌، ریشه‌دار و قدیمی حاکم بود و متهمان پرونده با سابقه چند سال در سِمت شهردار مناطق فرزندان آن‌ها در مدارس کشورهای اروپایی همچون انگلستان، فرانسه و مجارستان درس می‌خواندند که نشان از تحصیل اموال نامشروع و بادآورده زیادی بود.

وی با اشاره به اینکه عملاً شهر شهریار بین افراد تقسیم شده بود و نظارتی وجود نداشت، ادامه داد: در این پرونده میلیاردها تومان اعم از اموال منقول و غیرمنقول به بیت المال بازگشت و زمانی که طرح تفصیلی شهریار تصویب شد، اعضای شورا و شهرداران اراضی کشاورزی را با بهاء اندک خریده و با ورود خواسته‌هایی به طرح تفصیلی میلیاردها تومان کسب کردند.

دادستان شهریار بیان کرد: بسیاری از اراضی که اساساً در خارج از طرح تفصیلی بود با جعل مدارک وارد طرح شده و به لحاظ عدم مدیریت تعمدی اموالی زیادی به دست آوردند و با ورود به این پرونده هجمه‌های زیادی علیه دستگاه قضایی آغاز شد.

عسگری پور اضافه کرد: از تمامی قدرت خود برای توقف و عدم نتیجه رسیدن این پرونده استفاده کردند و 17 نفر در این پرونده از شهردار، اعضای شورا، شهرداران مناطق و پیمانکاران بازداشت شدند و پروژه‌های مهم شهری شهریار به 3 پیمانکار داده می‌شد که در اصل برای یک نفر با 3 شرکت مختلف بود.

وی تصریح کرد: در پرونده شهرداری شهریار این طور نبود که پول اخذ شده از مالک برای ساخت‌وساز غیرمجاز به حساب شهرداری برود و قسمت زیادی از پول به جیب خود افراد و قسمت دیگر تحت عنوان کمک به ادارات و نهادها برای همراه و همکلام شدن آن‌ها پرداخت می‌شد و به همین لحاظ بود که در پرونده شهرداری شهریار برخی از مسؤولان موضع قاطعی نگرفتند و از کنار آن گذشتند.

به گزارش فارس، سال گذشته و پس از ورود دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی به پرونده فساد شهرداری شهریار تعدادی از مسؤولان مدیریت شهری شهریار اعم از شهردار، یک عضو شورای اسلامی، تعدادی از شهرداران مناطق، کارکنان شهرداری و چند پیمانکار به صورت سلسله وار بازداشت شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان