استاندار همدان: تپه هگمتانه بزودی ثبت جهانی می شود

استاندار همدان گفت: تا عید نوروز پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه بسته می‌شود.

استاندار همدان: تپه هگمتانه بزودی ثبت جهانی می شود

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی در نشست گردشگری همدان با اعلام اینکه کارهای مقدماتی ثبت جهانی چند اثر مهم این استان انجام شده است، افزود: مهمترین آن ثبت جهانی تپه چند هزار ساله هگمتانه همدان است که تا پایان امسال به سرانجام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این استان با داشتن حدود هزار و 900 اثر گردشگری که یک هزار و 60 مورد آن ثبت ملی شده است، ظرفیت های بسیاری برای توسعه گردشگری دارد.

شاهرخی نامگذاری استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران را برندی برای همدان دانست و گفت: این عنوان با تلاش نمایندگان مجلس به همدان داده شده و دارای اعتبار زیادی است.

استاندار همدان با بیان اینکه سال 2018 همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا نامگذاری شد، خاطرنشان کرد: این مهم به دلیل داشتن ظرفیت های زیاد استان در حوزه گردشگری است.

شاهرخی تصریح کرد: توسعه استان همدان بدون گردشگری میسر نخواهد شد و گردشگری می تواند تحول بسیار بزرگی برای همدان ایجاد کند.

نگاه دولت توجه به معیشت و سلامت مردم است

وی با بیان اینکه کرونا مشکلات زیادی برای اقتصاد جهان، کشور و استان در بخش های مختلف ایجاد کرده است و مشکلات پیش آمده تنها مختص به همدان خاص نیست ادامه داد: نگاه دولت توجه به معیشت و سلامت مردم است و با کمک مردم باید نگاه به گردشگری تقویت شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی همه اماکن گردشگری باید باز باشد چراکه گردشگری در تقویت روحیه مردم و شادابی آنان بسیار تاثیرگذار است.

شاهرخی تاکید کرد: اگر مردم همه پروتکل های بهداشتی را 100 درصد رعایت کرده، فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند، با زدن ماسک و خودداری از حضور در تجمع ها می توانند سایر فعالیت های خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته و اصرار بر تعطیلی اماکن گردشگری دارند و این کار ناامید کردن و ترساندن مردم است.

استاندار همدان خواستار تهیه بسته حمایتی برای صنعت گردشگری استان شد و از مسوولان خواست با تدوین این بسته و ارائه آن به ستاد ملی کرونا تصمیم گیری لازم برای گردشگری اتخاذ شود.

شاهرخی از دستگاه های خدمات رسان خواست تعامل لازم را با واحدهای گردشگری داشته باشند و آب، برق و گاز این واحدها را به دلیل بدهی قطع نکنند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان