ماهان شبکه ایرانیان

نسل جدید لوکس‌ترین مدل بنز

نمایشگر اصلی ماشین از داشبورد به کنسول منتقل شده است. صفحه بزرگ با وضوح بالا در امتداد کنسول وسط قرار دارد. با لمس این نمایشگر، صفحه با لرزش با راننده تعامل می‌کند و به این ترتیب استفاده از کنترل‌ها ساده‌تر است.

نسل جدید لوکس‌ترین مدل بنز
 
ایمن‌تر و باهوش‌تر
مرسدس-بنز اطلاعاتی از فن‌آوری‌های تازه در نسل جدید لوکس‌ترین مدل خود را منتشر کرده است. کارخانه آلمانی می‌گوید که نسل جدید بنز کلاس S. هوشمند‌تر و امن‌تر شده است.

از جمله فن‌آوری‌های تازه کلاس S، سیستم کمک‌فنر هوشمندی است که با توجه به سرعت ماشین و موقعیت جاده، فنر‌های هر چرخ را به طور مستقل تنظیم می‌کند. پردازشگر این سیستم، موقعیت رانندگی را هزار بار در ثانیه بررسی می‌کند و نسبت به تغییرات به سرعت واکنش نشان می‌دهد.
 
نسل جدید لوکس‌ترین مدل بنز
نمایشگر جدید مرسدس-بنز در امتداد کنسول وسط قرار داده شده است

اگر سیستم بفهمد که تصادف از پهلو اجتناب‌ناپذیر است، به سرعت ارتفاع ماشین را تا هشت سانتی‌متر افزایش می‌دهد تا ضربه به جای در‌ها به شاسی ماشین وارد شود که محکم‌تر است و احتمال صدمه به سرنشینان را کمتر می‌کند.

در مدل جدید کلاس S. با چرخاندن فرمان، چرخ‌های عقب هم حرکت می‌کنند و به این ترتیب ماشین می‌تواند در فضا‌های کوچک به راحتی حرکت کند.

بنز همچنین برای اولین بار طرح جدید اتاق خود را در نسل جدید کلاس S. استفاده خواهد کرد. نمایشگر اصلی ماشین از داشبورد به کنسول منتقل شده است. صفحه بزرگ با وضوح بالا در امتداد کنسول وسط قرار دارد. با لمس این نمایشگر، صفحه با لرزش با راننده تعامل می‌کند و به این ترتیب استفاده از کنترل‌ها ساده‌تر است.

نسل جدید لوکس‌ترین مدل بنز
راه‌یاب ماهواره‌ای اطلاعات را به صورت واقعیت مجازی روی شیشه جلو نمایش می‌دهد

نمایشگری که روبروی فرمان قرار دارد، اطلاعات را به صورت سه‌بعدی نمایش می‌دهد و راه‌یاب ماهواره‌ای با نمایش اطلاعات به صورت واقعیت مجازی راننده را راهنمایی می‌کند. برای سرنشینان عقب هم سه نمایشگر قرار داده شده که می‌توانند تصاویر و اطلاعات را مجزا از یکدیگر ببینند و آن را برای یکدیگر یا سرنشینان جلو بفرستند.

مرسدس-بنز همراه با این طراحی جدید، سیستم عامل خود را هم به روز کرده است. این سیستم عامل بهتر از قبل حرف‌های راننده و سرنشینان را می‌فهمد و می‌تواند با 27 زبان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. قرار است نسل جدید مرسدس-بنز کلاس S. یک ماه دیگر رونمایی شود و از اوایل سال 2021 به بازار خواهد آمد.

تصویر تازه هامر
 
نسل جدید لوکس‌ترین مدل بنز
اولین وانت الکتریکی هامر در پاییز سال 2021 به بازار خواهد آمد

جنرال‌موتورز فیلم تازه‌ای از وانت الکتریکی هامر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و از رونمایی این ماشین در پاییز امسال خبر داده است. بزرگترین خودروساز آمریکا قرار است مجموعه‌ای از وانت و شاسی‌بلند‌های الکتریکی را با نام هامر به بازار عرضه کند. قرار بود اولین مدل در خرداد ماه رونمایی شود، اما این برنامه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد.

جنرال‌موتورز می‌گوید کرونا وقفه‌ای در برنامه تولید ماشین ایجاد نکرده و ساخت اولین مدل از پاییز سال 2021 آغاز خواهد شد.

کارخانه آمریکایی این ماشین را اولین سوپروانت جهان توصیف می‌کند و می‌گوید قدرت آن هزار اسب بخار و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعتش سه ثانیه است. به گفته جنرال‌موتورز، هامر با هر بار شارژ می‌تواند تا بیش از 640 کیلومتر حرکت کند.

آن‌چه از ظاهر ماشین در فیلم دیده می‌شود، بسیار به آخرین مدل هامر شبیه است که تولیدش در سال 2009 متوقف شد. جنرال‌موتورز پس از اعلام ورشکستگی در آن سال، هامر را از زیرمجموعه‌های خود حذف کرد. قرار است سالانه هشتاد هزار دستگاه هامر در کارخانه جنرال‌موتورز در دیترویت تولید شود. این ماشین با دو وانت الکتریکی دیگر از شرکت‌های تسلا و ریویان رقابت خواهد کرد.

نبرد پردازنده‌ها
 
نسل جدید لوکس‌ترین مدل بنز
مارکوس دوزمان از بهار امسال هدایت آئودی را بر عهده گرفته است

مدیر جدید کارخانه آئودی می‌گوید که دوران مقایسه ماشین‌ها براساس قدرت موتور به پایان رسیده و ماشین‌هایی در بازار موفق خواهند بود که پردازشگر‌های قوی‌تری داشته باشند. مارکوس دوزمان که از بهار امسال مدیریت خودروساز لوکس آلمانی را بر عهده گرفته، پروژه‌ای به نام آرتمیس را آغاز کرده که هدف آن ساخت کامپیوتری تازه برای ماشین‌های گروه خودروسازی فولکس‌واگن است.
 
دوزمان به خبرگزاری رویترز گفته که آئودی در مسیر دیجیتالی شدن صنعت خودرو از رقیبانش عقب افتاده است. اشاره او بیشتر به شرکت تسلا است که نرم‌افزارهایش از خودروسازان دیگر بهتر است. در گذشته ماشین‌های بزرگ‌تر با موتور‌های قوی‌تر محصولات بهتری بودند، اما به گفته آقای دوزمان اکنون معیار لوکس‌بودن و بهتر بودن ماشین‌ها، میزان هوشمندی آن‌ها است.

با آمدن فن‌آوری‌های خودران و امکانات ایمنی تازه، ماشین‌ها برای بررسی داده‌های جمع‌آوری شده توسط رادار‌ها و حس‌گر‌ها به کامپیوتر‌های قوی و سریع نیاز دارند.

با اینکه بخش تحقیق و توسعه گروه فولکس‌واگن بیش از ده هزار کارمند دارد، آقای دوزمان پروژه آرتمیس را به طور مجزا از این بخش و با دویست مهندس پیش خواهد برد. او می‌گوید که این گروه کوچک دور از روند اداری پیچیده فولکس‌واگن، سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید.

نتیجه این پروژه برای اولین بار در یکی از محصولات آئودی استفاده می‌شود و سپس اعضای دیگر گروه خودروسازی فولکس‌واگن از آن استفاده خواهند کرد.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن شامل دوازده کارخانه از جمله سئات، اشکودا، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی و بوگاتی است.

نسل بعدی باتری
 
نسل جدید لوکس‌ترین مدل بنز
جان گودیناف در 97 سالگی برنده نوبل شیمی شد

یک کارخانه باتری‌سازی کره‌ای پروژه‌ای با همکاری برنده نوبل شیمی و یک محقق ایرانی آغاز کرده تا نسل تازه‌ای از باتری‌های لیتیوم-یون را برای ماشین‌های الکتریکی بسازد. شرکت اس‌کی اینوویشن (SK Innovation) می‌گوید باتری‌های تازه اشکالات کمتری خواهد داشت و انرژی بیشتری ذخیره می‌کند.

جان گودیناف، مسئول این پروژه، دانشمندی آمریکایی است که به پدر باتری‌های لیتیوم-یون مشهور است. او به خاطر فعالیت‌هایش در ساخت و توسعه این باتری‌ها در سال 2019 نوبل شیمی گرفت. همراه با او هادی خانی، شیمیدان ایرانی و از اساتید دانشگاه تگزاس آمریکا در این پروژه فعالیت می‌کند.

باتری‌های جدید قرار است الکترولیت‌هایی به شکل ژل داشته باشد که یون‌های لیتیوم را بهتر منتقل کند. همچنین اشکالاتی که باعث کاهش کارایی باتری می‌شود هم رفع خواهد شد و قدرت ذخیره انرژی توسط باتری‌ها بیشتر می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان