علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه های برتر جهان

حوزه علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت.

علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه های برتر جهان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،سرپرست پایگاه استنادی علوم اسلامی گفت :  نتایج رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان 2019_ISC منتشر شد و بر این اساس دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم کشاورزی(کشاورزی، جنگلداری و شیلات، علوم دام و لبنیات، علوم دامپزشکی و سایر علوم کشاورزی) در بازه رتبه 600-501 دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت.
دکتر دهقانی افزود : در رتبه بندی جهانی ISC بر اساس موضوع، کلیه حوزه‌های موضوعی در 6 رده اصلی و 42 زیر رده قرار می‌گیرند. 6 رده اصلی در این طرح عبارت از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی – بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی می‌باشد.
وی افزود: در رتبه بندی موضوعی ISC ، دانشگاه‌های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه ، دانشگاه‌هایی می‌باشند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در آن حوزه موضوعی منتشر کرده و در پایگاه incite ثبت شده باشند.
دکتر دهقانی ادامه داد: رتبه بندی موضوعی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، بر اساس چهار معیار کلی آموزش، پژوهش، فعالیت بین المللی و نوآوری انجام می‌گیرد که معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد، بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.
در رتبه بندی موضوعی2019-ISC  از ایران 35 دانشگاه حضور دارند که در حوزه‌های مختلف موضوعی حائز رتبه شده‌اند.
اولین نسخه این رتبه‌بندی، با نام ISC World University Rankings by Subject برای بیش از 2000 دانشگاه جهان در سال 2019 منتشر و در وبگاه این پایگاه به آدرس https://wur.isc.gov.ir   موجود است.   

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان