آموزش ساخت قایق کاغذی جدید و متفاوت

آموزش ساخت قایق کاغذی به صورت مرحله به مرحله و با تصاویر مربوط به هر مرحله را در این مطلب ملاحظه نمایید و از آموزش ارائه شده در زمینه ساخت قایق کودکانه با کاغذ نهایت استفاده را ببرید.

آموزش ساخت قایق کاغذی جدید و متفاوت

ساخت قایق کاغذی برای کودکان یکی از جذاب ترین مدل های کاردستی است که اغلب توسط مربیان و والدین برای بچه ها ساخته می شود. ساختن قایق با کاغذ های معمولی و در دسترس و به راحتی انجام می گیرد. در این مطلب قصد داریم به آموزش ساختن قایق با کاغذ بپردازیم که با استفاده از این آموزش زیبا و مرحله به مرحله می توانید در منزل و تنها با تکه های کاغذ، قایق های زیبا و جذابی بسازید.

مراحل ساخت قایق کاغذی برای کودکان :

روش های متعددی برای ساختن قایق های کاغذی وجود دارد که در این مطلب قصد داریم یکی از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین آموزش ها برای ساختن قایق با کاغذ را ارائه دهیم. در این روش نیاز به تکه ایی کاغذ مستطیل شکل دارید که می توانید از انواع کاغذهای دفتر و یا کاغذ رنگی های زیبا و متنوع استفاده نمایید. همانطور که می دانید آنچه که در ساخت کاردستی با کاغذ از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است نحوه تا کردن کاغذ می باشد که در مجموعه تشکیل دهنده شکل واقعی کاردستی شما می باشد. برای شروع کاغذ مستطیلی شکل را از وسط تا بزنید.

ساخت قایق کاغذی

حال دو گوشه آن را به سمت داخل به صورت مثلثی تا بزنید و لبه های آن را همانگونه که در شکل زیر می بینید برگردانید.

ساخت قایق با کاغذ برای کودکانآموزش ساخت قایق با کاغذی

همانطور که گفتیم برای درست قایق کاغذی توجه به نوع تا زدن برگه از اهمیت زیادی برخوردار است. سعی کنید مطابق تصاویر زیر برگه خود را تا بزنید تا شکل مرحله آخر ایجاد گردد.

کاردستی قایق کاغذیساخت قایق کاغذیساخت قایق برای کودکان

حال زمان آن رسیده است که با کمک دستانتان و با باز کردن بعضی از قسمت ها فرم اصلی قایق کاغذی را ایجاد نمایید و ساختن کاردستی با کاغذ خود را به اتمام برسانید.

مدل قایق کاغذی برای کودکان

قایق کاغذی ما آماده است. با کمی تمرین و دقت می توانید این قایق زیبا را برای کودکان در سایزها و ابعاد مختلف تهیه نمایید.

قایق کاغذی زیبا برای کودکان

آموزش ساختن قایق چت

برای درست کردن این مدل قایق با استفاده از هنر اوریگامی، لازم است در ابتدا کاغذ مستطیلی شکل یا یک برگه آچار را بردارید، سپس در اولین مرحله گوشه های مستطیل را تا بزنید و بعد آن ها را باز کنید به طوری که در اثر تا های ایجاد شده در وسط کاغذ، یک مربع ایجاد شود.

ساختن قایق جت کاغذی

اکنون قطر اصلی مربع را تا بزنید و دوباره آن را باز کنید و بعد کاغذ را از قسمت وسط تا بزنید به طوری که خطی موازی با عرض مستطیل ایجاد شود.

در مرحله بعدی، کاغذ را به وسیله تا های ایجاد شده شکل دهید، اکنون باید کاغذ شما مشابه مستطیلی باشد که مثلثی در بالای آن قرار دارد، سپس مستطیل را از وسط تا بزنید، خط تا باید موازی با طول مستطیل باشد.

گوشه های مستطیل را نیز به قسمت داخل تا بزنید به طوری که یک ذوزنقه در زیر مستطیل ایجاد شود، اکنون کاغذ را برگردانید و بعد از اینکه از قسمت وسط تا زدید، آن را باز کنید و با توجه به این خط تا می توانید گوشه های شکل را تا بزنید به طوری که لبه ها تا قسمت خط وسط بیایند، اکنون شکل شما به صورت یک مثلث می باشد.

سپس گوشه های پایین مثلث را به سمت داخل تا بزنید تا حاصل کار تان به شکل یک بادباک درآید، سپس دو گوشه رو به رو شکل بادبادک مانند را به سمت وسط تا بزنید، اکنون تقریبا قایق جت شما آماده شده و می توانید بعد از فرم دادن دیواره های قایق، شکل کامل آن را درست کنید و به منظور ایستایی بهتر قایق نیز برخی از تا های کاغذ را تثبیت کنید.

اکنون در این قسمت و بعد از یادگیری دو مدل ساخت قایق ساده و قایق جت با استفاده از هنر اوریگامی می توانید با چند مدل دیگر از قایق های کاغذی و نیز دو الگوی ساخت قایق موتوری آشنا شوید.

آموزش قایق کاغذی

ساختن قایق کاغذی ساده

مدلی از قایق کاغذی

ساختن قایق کاغذی با اوریگامیساختن مدلی از قایق کاغذی

ساختن قایق کاغذی

ساخت قایق کاغذی ساده   ساختن قایق کاغذی جذاب ساختن قایق کاغذی زیبا

ساخت قایق کاغذی موتوری

امیدواریم از آموزش ساختن قایق کاغذی که در این مطلب به ارائه آن پرداختیم لذت برده باشید، پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش کاردستی از دیگر آموزش های ارائه شده جدید و زیبا با موضوعات مختلف دیدن فرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان