توضیح صنایع شیرایران (پگاه) درباره گزارش تابناک

درپی درج گزارش «پگاه در لبه پرتگاه فلاکت» در خبرگزاری تابناک، روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران(پگاه)، نسبت به مسائل مطرح شده در این گزارش ، توضیحاتی ارائه کرد که مقتضی است طبق  ماده 23 قانون مطبوعات وجهت تنویر افکار عمومی، این مطالب به همان کیفیت و شکل در آن رسانه منتشر شود:
 
1- شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) به عنوان یک برند ملی زیر نظر نهادهای نظارتی قانونی فعالیت دارد و هر گونه فعالیتی در این شرکت تابع ضوابط قانونی است. بر همین اساس ذکر این نکته ضرورت دارد که طبق آمارها در چهار ماهه اول سال جاری تنها در حوزه دریافت شیرخام، این شرکت  24 درصد، در فروش مقداری 11درصد، صادرات مقداری 43 درصد و سود تجمیعی 119 درصد، ثبت شده است و توفیقاتی چون برند محبوب مصرف کنندگان (سال99)، کسب شاهین تغذیه سالم(99)، رتبه اول صادرات مواد لبنی کشور، انتخاب به‌عنوان صادرکننده ممتاز( در رد تعهدات ارزی)، کسب 7عنوان ملی و استانی تولیدکننده برتر استاندارد و سلامت در سال99، و ... تنها بخشی از توفیق های شرکت در «جهش تولید» بوده است.
 
2-این شرکت در شرایط  تحریم‌ها (ورود تجهیزات، قطعات و ماشین‌آلات، مواد بسته‌بندی و ...) و کرونایی و با تائید نهادهای نظارتی کشور، به مرحله جدید سودآوری  و رشد رسیده و گزارش 6 ماهه فعالیت ها نیز نشان از ادامه رشد این شرکت دارد.
 
3- در حوزه شرکت های بورسی پگاه فارس و خراسان  باید به روند نزولی بازارسرمایه و شرایط کلی بازار توجه داشت و گفت که روند سقوط‌های اخیر بورس شامل تمامی سهم‌ها است و خاص صنایع شیر ایران نبوده است. با این وجود به استناد گزارش رسانه‌های فعال در حوزه بورس، شرکت‌های شیرپاستویزه پگاه فارس با نماد «غفارس» و خراسان با نماد «غشان» از ابتدای سال مالی تا 30/07/99 ، به‌ترتیب 3.551.986 و 2.151.169 میلیون ریال کسب درآمد کرده‌اند و هم اکنون از رتبه داران صادارت لبنی کشورهستند.
 
4- در خصوص وضعیت زمین‌های شرکت پگاه تبریز هم  ذکر این نکته ضرورت دارد که اقدامات مهم قانونی در این بخش انجام شده و پیگیری ها موجب شده تا حق و اموال شرکت احقاق شود.
 
5- ادعای مطرح شده در خصوص گزارش‌های ساختگی، دادن وام و هزینه کرد بدون مجوز نیز از اساس اشتباه بوده و صحت سنجی این اطلاعات با وجود نهادهای نظارتی و حسابرسی و تائید گزارش‌های منتشر شده از سوی آنها کاری ساده است. 
 
6- موضوع بکارگیری نیروی‌های بازخرید و بازنشسته نیز درشرکت صنایع شیر ایران صحت ندارد و مطابق ضوابط ابلاغی و قانونی فعالیت ها بررسی و منع به کارگیری چنین افرادی به جدیت از سوی شرکت صنایع شیر ایران دنبال می‌شود. باتوجه به  چارت مصوب سازمانی پگاه، تاکیدات صندوق بازنشستگی کشوری و وزارتخانه در این حوزه مو به مو اجرایی می‌شود.
 
7- صنایع شیر ایران(پگاه) با رویه ای شفاف درحال تامین منافع بازنشستگان به‌عنوان سهامدار واقعی این شرکت است و جز ارتقای سود سهامدارانش در هیچ اندیشه دیگری نیست. برهمین اساس هم  به دلیل آگاهی ذینفعان خود، همه روزه با درج روزانه اخبار شرکت‌های تابعه، هم اکنون جزو فعالترین و شفاف‌ترین سازمان‌هایی است که در این مسیر حرکت دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان