پیش‌بینی‌ها در مورد پرفروش‌ترین مدل آیفون ۱۲ نادرست از آب درآمد

اپل به واسطه بحران کرونا عرضه آیفون‌ ۱۲ را به تاخیر انداخت و چندان امیدوار نبود که فروش فوق‌العاده‌ای را پشت سر بگذارد با این حال آمارها از رکوردشکنی پرچمدارهای جدید این شرکت حکایت دارد.

پیش‌بینی‌ها در مورد پرفروش‌ترین مدل آیفون 12 نادرست از آب درآمد

اپل به واسطه بحران کرونا عرضه آیفون‌ 12 را به تاخیر انداخت و چندان امیدوار نبود که فروش فوق‌العاده‌ای را پشت سر بگذارد با این حال آمارها از رکوردشکنی پرچمدارهای جدید این شرکت حکایت دارد.

سری آیفون 12 در دو فاز به بازار عرضه شد و طی آن‌ ابتدای مدل‌های 12 و 12 پرو و سپس 12 مینی و پرو مکس در اختیار کاربران قرار گرفتند. پیش از این عرضه این مدل‌ها بسیاری از کارشناسان «مینگ-چی ‌کو»، تحلیلگر معروف «TF Securities» بر این باور بودند که آیفون 12 دو برابر مدل‌های دیگر فروش خواهد رفت.

علی رغم این ادعا برآوردهای Flurry نشان می‌دهد که تحلیلگران شناخت دقیقی از نیازها و خواسته‌‌های کاربران نداشته‌اند چرا که بزرگترین و گرانقیمت‌ترین عضو این خانواده یعنی آیفون 12 پرو مکس در هفته‌ اول پس از عرضه بیشترین فروش را از آن خود کرده و پس از آن آیفون 12 و 12 پرو قرار دارند.

آیفون 12 مینی هم کمترین فروش را تجربه کرده و این در حالی است که سال‌های گذشته تعداد زیادی از کاربران خواستار عرضه مدلی کامپکت از آیفون‌های پرچمدار بودند. در نمودار زیر آیفون‌های 12 و 12 پرو هنوز سهم بیشتری دارند که دلیل آن به عرضه زودتر آنها برمی‌گردد.

فروش مجموع این محصولات نیز فراتر از حد انتظار بوده و 1.9 درصد کل آیفون‌های فعال را به خود اختصاص داده که شاید در نگاه اول چندان زیاد به نظر نرسد اما نباید فراموش کرد که این میزان در مدت مشابه برای آیفون‌های 2019 و 2018 به ترتیب 1.2 و 1.6 درصد بوده است. آمار زمانی جالبتر می‌شود که بدانیم آیفون SE نسل دوم به عنوان یکی از گوشی‌های پر فروش اپل، تا 6 هفته بعد از عرضه به سهم 2.8 درصدی دست پیدا کرده بود اما مدل‌های جدید تا 19 نوامبر با کسب سهم 3 درصدی از آن فراتر رفته‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان