طرز تهیه باسلوق زعفرانی و نکات تهیه این شیرینی خوشمزه در خانه

در این مطلب آرگا برای شما کدبانوهای با سلیقه و بینظیر آموزش طرز تهیه باسلوق زعفرانی را انتخاب نموده است، باسلوق یک دسر و شیرینی سنتی با طعمی استثنایی است که با یک بار خوردن طرفدار همیشگی طعمش می شوید.

طرز تهیه باسلوق زعفرانی و نکات تهیه این شیرینی خوشمزه در خانه

باسلوق شیرینی خوش طعم و خوش مزه ای سنتی ایرانی می باشد که با توجه به علاقه ای که اغلب خانم ها به تهیه انواع شیرینی ها دارند، مورد استقبال خوبی قرار می گیرد چرا که نوعی از شیرینی است که علاوه بر دارا بودن طعم و مزه ای بینظیر، از طرز تهیه آسان با هزینه و زمان کم برخوردار می باشد، باسلوق زعفرانی هر سلیقه ای را خواستار خودش می کند.

باسلوق زعفرانی شیرینی و دسری خوش طعم و مزه است که تاریخچه ای ارزشمند و قدیمی دارد، ما ایرانیان این شیرینی را از دیرباز تهیه نموده و از طعم منحصر به فردش لذت برده ایم؛ شاید یکی دیگر از ویژگی های ممتاز و قابل توجه این نوع شیرینی جدا از طعم متفاوت و خاصش، ظاهر زیبا و دوست داشتنی آن باشد.

طرز تهیه باسلوق زعفرانی خوش طعم و خوشمزه

باسلوق این شیرینی خوش طعم را می توان در کنار چای میل نمود و یا به عنوان دسری فوق العاده برای پذیرایی در مهمانی های دوستانه و یا حتی انتخاب برای یک عصرانه جانانه و خواستنی بهره ببرید.

مواد مورد نیاز:

  • یک دوم پیمانه آب سرد
  • یک پیمانه شکر
  • یک دوم پیمانه پودر نشاسته
  • یک دوم پیمانه گلاب
  • زعفران به اندازه کافی
  • یک قاشق غذاخوری کره
  • به اندازه کافی گردو، بادام، پودر نارگیل

طرز تهیه باسلوق زعفرانی خوشمزه و استثنایی

طرز تهیه باسلوق زعفرانی بینظیر در طعم

در نخستین مرحله زعفران را دم نمایید، درون یک قابلمه نشاسته را بریزید و میزان تعیین شده آب سرد را نیز به آن بیافزایید، سپس هم بزنید تا محلول یکنواختی به دست آید.

حالا قابلمه حاوی محلول نشاسته را بر روی شعله آتش با درجه ملایم قرار دهید، و به خوبی بهم زده شود تا خمیر حاصله یکدست باشد، شکر را هم به آن بیافزایید و مجددا به طور مرتب هم زده شود.

حالا در این مرحله پس به دست آمدن خمیری یکنواخت، گلاب و کره و زعفران را به آن بیافزایید، و به طور مداوم به وسیله ی قاشق خمیر باسلوق را بر روی حرارت هم زده و تفت بدهید.

پس از مشاهده سفتی و غلظت یکدست خمیر (به طوریکه از قابلمه جدا گردد) شعله ی زیر قابلمه را قطع نمایید، و قابلمه کناری بگذارید تا خنک گردد.

داخل یک ظرف دیگر کمی پودر نارگیل به میزان دلخواه ریخته و کمی از باسلوق را بردارید و داخل ظرف قرار دهید تا به پودر نارگیل آغشته گردد.

دسر باسلوق زعفرانی خوش طعم شما آماده ی نوش جان کردن است.

روش تهیه باسلوق زعفرانی لذیذ و خارق العاده

چند نکته طلایی در تهیه باسلوق زعفرانی

  • خمیر باسلوق تا زمانی که روی حرارت قرار دارد را به طور پیوسته هم زده شود، که اگر این کار انجام نگیرد باسلوق سفت شده و حالت خمیری خود را از دست می دهد.
  • در صورت تمایل می توانید این نشاسته را در آب میوه مخلوط کرده و خمیر باسلوق را تهیه نمایید.
  • می توانید انواع مواد رنگی و شیرین دیگر را جایگزین زعفران نموده از سایر طعم دهنده ها نیز بهره ببرید.
  • همچنین با استفاده و افزودن مواد رنگ خوراکی می توانید باسلوق رنگی تهیه نمایید.

طریقه تهیه باسلوق زعفرانی بینظیر در طعم و مزه

در این مطلب آشپزی ما با آموزش دستور پخت باسلوق زعفرانی یک دسر و شیرینی خوشمزه ایرانی خدمت شما رسیده ایم، با انتخاب این دسر خوش طعم برای مهمانی، در میزبانی خود بدرخشید و هنر آشپزی خود را زبان به زبان بچرخانید. برای دیدن دستور تهیه شیرینی فانتزی، شیرینی قطاب و شیرینی بهشتی روی لینک هر کدام کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان