در سن ۸۰ سالگی و پس از بازی در ۱۵۰ فیلم و سریال؛

بازیگر تاج درگذشت

بازیگر ۱۵۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی از جمله سریال «تاج» و فیلم‌های «بهترین هتل عجیب مریگولد» در گذشت.

بازیگر تاج درگذشت

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، رانلد پیکاپ بازیگر بریتانیایی در 80 سالگی از دنیا رفت.

این بازیگر که بیش از همه برای بازی در فیلم‌های «بهترین هتل عجیب مریگولد» و «تاج» شناخته می‌شد پس از یک دوره طولانی بیماری در کنار خانواده‌اش از دنیا رفت.

وی که متولد سال 1940 در چستر انگلستان بود، در زمینه سینما، تلویزیون، رادیو و تئاتر فعالیت کرده بود. وی در عرصه بین‌المللی برای «بهترین هتل عجیب مریگولد» در سال 2011 و ادامه آن در سال 2015 شناخته شده بود. وی همچنین در فصل اول سریال «تاج» در سال 2016 در نقش اسقف اعظم کانتربری ظاهر شده بود. پس از آن او در نقش نویل چمبرلین در فیلم «تاریک‌ترین ساعت» درباره زندگی وینستون چرچیل جلوی دوربین رفته بود و در سریال «دانتون آبی» نیز حضور داشت.

وی سال 1962 از دانشگاه لیدز در رشته ادبیات انگلیسی فارغ‌التحصیل شده بود. اولین نقش تلویزیونی این بازیگر ایفای نقش یک فیزیکدان در اپیزودی از «دکتر هو» بود و برای بازی در آن در سال 1964 تنها 30 پوند دستمزد دریافت کرد. از آن پس او به ایفای نقش‌های کوچک تلویزیونی ادامه داد و بعد در نقش‌های بزرگ‌تر ظاهر شد.

در صحنه تئاتر وی در نقش جولیوس سزار در سال 1964 به کارگردانی لیندسی آندرسون در رویال کورت تئاتر لندن روی صحنه رفت. وی بارها با لارنس اولیویه همکاری کرد و سال 1998 نامزدی جایزه لارنس اولیویه را برای بازی در «نگاه امی» کسب کرد.

«روز شغال»، «طبقات تاریک»، «زندگی وردی»، «واگنر»، «اینشتین» و «آیوانهو» از دیگر فیلم‌های وی هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان