اطلاعات ۳.۸ میلیارد کاربر کلاب هاوس هک شد

محققان امنیتی اعلام کردند که اطلاعات کامل کاربران شبکه اجتماعی کلاب هاوس به سرقت رفته و در دارک نت به فروش می رسد.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از ایندیا تایمز، از روز اولی که کلاب هاوس معرفی شد تاکنون همه کاربران یکدیگر را برای دعوت به این برنامه ترغیب می‌کردند و برای یکدیگر دعوتنامه می‌فرستادند. اما اکنون، ادعا می‌شود کلاب هاوس دچار هک بزرگی شده و اطلاعات کاربران این برنامه حتی کسانی که در آن حسابی نداشتند نیز هک شده است. در این انتشار داده احتمال داده می‌شود که حتی اگر شخصی هنوز یک حساب کلاب هاوس ایجاد نکرده باشد، حداقل شماره تلفن او ممکن است به خطر بیفتد.

طبق گفته برخی از محققان امنیتی در توئیتر، کل داده‌های کلاب هاوس هک شده و شماره تلفن کاربران نیز برای فروش در دارک نت منتشر شده است. مارک روف با انتشار توئیتی نوشت: "پایگاه داده شبکه اجتماعی کلاب هاوس برای فروش در Darknet قرار گرفته است. " مارک در توئیت خود تصویری از انجمن Darknet را منتشر کرده که در آن داده‌های لورفته Clubhouse نشان داده شده است. این پست توسط کاربری با عکس پروفایل ماسک گای فاکس، با جزئیات بیشتر در مورد هک داده‌ها، ارسال شده است.

فروشنده مرموز اطلاعات کاربران کلاب هاوس ادعا می‌کند که کلاب هاوس به تمام دفترچه‌های تلفن کاربرانش متصل است. هر بار که کاربر شماره تلفن جدیدی را در لیست مخاطبین خود اضافه می‌کند این شماره به طور خودکار به بانک اطلاعاتی مخفی Clubhouse اضافه می‌شود. پیش‌تر نیز این پلتفرم هک شده بود.

گفتنی است که کلاب هاوس یک برنامه چت صوتی زنده است که در آن کاربران یک اتاق ایجاد و در آن صحبت می‌کنند. این برنامه برای شروع و همینطور جذب کاربران تبلیغات هیجان انگیز زیادی را ایجاد کرد، این پلتفرم در ابتدا فقط محدود به کاربران آیفون بود و کاربران با دعوتنامه باید به این برنامه وارد می‌شدند. البته اخیراً کلاب هاوس در‌های خود را برای کاربران اندروید نیز باز کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان