افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا در شرق اصفهان/ تنها ۱.۲ درصد دو دُز واکسن دریافت کردند

مرکز واکسیناسیون کرونا شرق اصفهان در دانشگاه خوراسگان با امکان ۱۰ خط تزریق افتتاح شد.

افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا در شرق اصفهان/ تنها 1.2 درصد دو دُز واکسن دریافت کردند

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان؛ ظهر دوشنبه (4 مردادماه) مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه خوراسگان با خدمت رسانی در ده خط تزریق ظهر امروز افتتاح شد.

کمال حیدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در آیین افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا شرق اصفهان در دانشگاه خوراسگان ضمن قدردانی از تمام دستگاه ها که در ایام شیوع کرونا کنار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودند،به تشریح وضعیت کنونی بیماری کرونا در استان اصفهان پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه با کاهش حساسیت جامعه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری های کرونا هستیم به طوری که تمام تخت های بیمارستانها به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به موج بی سابقه پنجم کرونا در اصفهان گفت: 35 روز می شود که در پیک پنجم هستیم و شیب ابتلا کماکان روند صعودی دارد. تمام سعی ما بر این است که از ظرفیت نمازخانه ها و راهروهای بیمارستانها استفاده کنیم تا رسیدگی به بیماران با اختلال مواجه نشود. 

500 هزار نفر در اصفهان واکسن کرونا دریافت کردند

حیدری ادامه داد: اطلاعات تمام افرادی که در برابر کرونا واکسینه می شوند در سامانه علوم پزشکی اصفهان ثبت می شود و تاکنون 500 هزار نفر در اصفهان برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: انتظار می رود، دو هفته پس از دریافت واکسن کرونا در فرد ایمنی حاصل شود که تاکنون در استان اصفهان 1.2 درصد افراد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ارائه اطلاعات آماری به اهمیت واکسیناسیون پرداخت و گفت: 99 درصد افرادی که نسبت به کرونا واکسینه شدند به این بیماری مبتلا نشده اند که نشان از اهمیت واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه 33دهم درصد از افرادی که نسبت به کرونا واکسینه شدند، در بیمارستان بستری شدند، تصریح کرد: یک دهم درصد از افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند فوت شدند این درحالی است که پیشتر 20 درصد از مبتلایان فوت می شدند.

30 درصد از جامعه هدف برای واکسیناسیون کرونا مراجعه نکردند

حیدری با اشاره به اینکه 30 درصد از جامعه هدف برای واکسیناسیون کرونا اقدام نکرده اند، اظهار کرد: این جای تامل دارد که 30 درصد از جمعیت 70 سال به بالا و 33 درصد از جمعیت 60 سال به بالا برای واکسیناسیون کرونا مراجعه نکردند.

وی با ابراز امیدواری از آغاز فراخوانی گروه 50 سال به بالا برای واکسیناسیون کرونا از هفته آینده، ابراز کرد: از آنجا که به سال تحصیلی نزدیک می شویم و آموزش به تنهایی کافی نیست و دانش آموزان نیازمند پرورش هم هستند گروه معلمان، طلاب و دانشجویان در اولویت واکسیناسیون کرونا تعریف شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به واکسیناسیون بیماران مبتلا به دیابت هم گفت: رانندگان تاکسی و اتوبوس هم در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند.

وی افزود: روزانه بالغ بر 6 هزار دوز واکسن در مرکز واکسیناسیون کرونا پل شهرستان تزریق می شود و حداکثرمعطلی افراد برای تزریق واکسن یک ساعت است. افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه خوراسگان منجر به کاهش تردد و تسریع روند تزریق واکسن می شود.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان