نگرانی برخی از افراد طالبان برای از دست دادن فرصت کشتار

یکی از فرماندهان طالبان: نظامیان از اینکه فرصت کشته شدن در جنگ را از دست بدهند نگران هستند و او به آنها گوشزد کرده که همچنان فرصت "شهادت" را دارند و مساله فقط مساله زمان است.

نگرانی برخی از افراد طالبان برای از دست دادن فرصت کشتار

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه واشنگتن پست، تنها همین چند ماه پیش بود که یگان‌های طالبان حملات خود را علیه اماکن و کاروان‌های دولتی کابل آغاز کردند اما اکنون آنها در ایست‌های بازرسی ایستاده‌اند تا شهرهایی را که از اواسط ماه اوت کنترل کرده‌اند سازماندهی و مدیریت کنند.

این نشریه به نقل از عبدالرحمان نیفیز، فرمانده یگان نظامی 250 نفره نوشت: "همه مردان من عاشق جهاد و جنگ هستند و به همین دلیل وقتی به کابل آمدند احساس راحتی نکردند".

وی با بیان اینکه اینجا دیگر هیچ درگیری وجود ندارد و نظامیان سعی می‌کنند خود را با شغل جدید روزانه خود وفق دهند، این شغل را ماموریتی پیش پا افتاده برای تامین امنیت یک شهر توصیف کرد.

رهبران طالبان بر این باورند که این گروه در مقایسه با حکومتش بر افغانستان در دهه 90 تغییر کرده است. در این رابطه ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در نخستین نشست خبری پس از کنترل کشور گفت: جنگ پایان یافته است و (رهبر طالبان) همه را بخشیده است.

وی در پاسخ به سوالی درمورد فرق بین دولت طالبان که 20 سال پیش با ورود نظامی آمریکا سرنگون شد و گروه طالبانی که امروز وارد افغانستان شده، گفت: اگر سوال در مورد عقیده و اعتقادات است، طالبان امروز با طالبان 20 سال پیش فرقی نکرده است اما اگر سوال در مورد مهارت، پختگی و بصیرت باشد بدون شک تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

خالد عبدالله 26 ساله یکی از نیروهای یگان بدری گفت که کارش را در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس رها کرده و به افغانستان برگشته است تا آموزش ببیند و عامل انتحاری شود اما شرایط باعث شده به تامین امنیت فرودگاه کابل بپردازد. وی گفت که فکر نمی‌کردم روزی سرباز وظیفه تامین امنیت فرودگاه شوم و در عین حال اعتراف کرد که در ابتدا وقتی به او چنین ماموریتی را سپردند ناامید شد.

عبدالله افزود: "به عنوان یک عامل انتحاری مطمئنی که به سمت شهادت پیش می‌روی. البته هنوز این مساله امکان پذیر است چرا که ما همچنان جهاد می‌کنیم".

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان