چگونه به نوزاد آب بدهیم؟ همه چیز درباره آب دادن به نوزاد

آب مهمترین نوشیدنی برای کودکان و بزرگسالان است؛ اما سوال اینجاست که چگونه به نوزاد آب بدهیم؟ آب دادن به نوزاد از چه زمانی شروع می‌شود؟ آیا نوزاد چند ماهه می‌تواند روزانه یک لیوان آب مصرف کند؟ پاسخ به این سوالات پاسخ‌های بسیار حیاتی خواهند بود

چگونه به نوزاد آب بدهیم؟ همه چیز درباره آب دادن به نوزاد

آب مهمترین نوشیدنی برای کودکان و بزرگسالان است؛ اما سوال اینجاست که چگونه به نوزاد آب بدهیم؟ آب دادن به نوزاد از چه زمانی شروع می‌شود؟ آیا نوزاد چند ماهه می‌تواند روزانه یک لیوان آب مصرف کند؟ پاسخ به این سوالات پاسخ‌های بسیار حیاتی خواهند بود. همانقدر که مصرف آب برای سلامت بدن افراد بزرگسال و کودکان ضروری و مهم است، مصرف بیش از حد آب توسط نوزادان می‌تواند خطرناک باشد.

 در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که در مورد آب دادن به نوزاد باید بدانید آشنا کنیم. در این مقاله شما را به طور کامل با میزان آب مورد نیاز بدن نوزاد، نوع آب مصرفی و کلیه سوالات پیرامون انتخاب آب نوشیدنی مناسب برای نوزاد آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

از چند ماهگی به نوزاد آب دهیم؟

مهمترین سوالی که اکثر مادرها به دنبال پاسخ دقیق برای آن هستند این است که از چند ماهگی به نوزاد آب بدهیم؟ به‌طور کلی بهتر است برای آب دادن به نوزاد تا 6 ماهگی یا زمانی که نوزاد شروع به خوردن غذاهای جامد کند صبر کنید.

از آنجا که نوزاد تا شش ماهگی تنها شیر مادر را به عنوان غذا مصرف می‌کند، مصرف آب در این زمان می‌تواند باعث کاهش اشتهای او نسبت به شیر مادر شود. پس از شش ماهگی و شروع غذا خوردن نوزاد می‌توان آب دادن به او را آغاز کرد. در صورت گرمای زیاد هوا و کاهش اشتهای نوزاد به شیر مادر با مشورت با پزشک می‌توانید در طول روز از چند قطره آب برای کاهش گرمای بدن نوزاد استفاده کنید.

نحوه درست آب دادن به نوزاد، آب خوردن نوزاد در چند ماهگی

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان آب مورد نیاز نوزاد را مستقیم از مراکز پخش آب معدنی یا آب لوله کشی شیر تهیه نکنید. حتی اگر آب از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار باشد برای مصرف نوزاد باید حدود 2 الی 3 دقیقه آن را بجوشانید. پس از جوشاندن آب با استفاده از یک لیوان کوچک یا سرنگ، آب را برای مصرف نوزاد آماده کنید. توجه داشته باشید که برای تهیه شیرخشک نوزاد نیز حتماً از آب جوشیده استفاده کنید.

آب مورد نیاز برای تهیه شیر خشک را کاملاً مطابق با دستورالعمل آن تهیه کنید. کم یا زیاد بودن آب شیر خشک باعث به وجود آمدن مشکلات جدی برای نوزادان می‌شود. آب جوشیده شده را نیز در ظرف استریل درب‌دار نگهداری کنید. توجه داشته باشید که به دلیل بروز پوسیدگی دندان هرگز از آب قند برای کودکان استفاده نکنید.

میزان مجاز مصرف آب برای نوزاد در طول شبانه روز

پس از شش ماهگی با خیال راحت می‌توانید در طول شبانه روز به ازای هر کیلوگرم از وزن نوزاد به او حدود یکصد میلی لیتر ( معادل یک سوم فنجان) آب دهید. بدون شک هنگامی که نوزاد تب دارد یا گرمای بدن آن تا حد زیادی بالا رفته است باید میزان آب بیشتری برای مصرف او درنظر گرفته شود. بهتر است کودک به مصرف آب عادت کند تا به آبمیوه و نوشیدنی‌های مضر! با خرید آب تصفیه شده باکیفیت و جوشاندن آن، بهترین آب نوشیدنی را برای مصرف نوزادان تهیه کنید. برای اطلاع از آب معدنی 19 لیتری تصفیه شده و باکیفیت همین حالا می‌توانید به صفحه سورپرایز مراجعه کنید.

مراقب مسمومیت نوزادان با آب باشید!

همانطور که گفته شد مصرف بیش از حد آب برای کودکان می‌تواند تا حد زیادی خطرناک باشد. برای کودکان بین 4 تا 6 ماه مصرف 30 تا 60 میلی لیتر آب در روز مجاز است. اما مقدار بیشتر آب می‌تواند باعث افت سدیم در خون شود و به دلیل عدم توانایی کلیه برای دفع میزان بالای آب، کودک دچار مسمومیت خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم از شیشه شیرهایی که اندازه گیری دقیقی دارند علاوه‌بر آماده کردن شیر خشک، برای مصرف آب کودک نیز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مصرف آب مورد نیاز نوزاد می‌توانید مقاله آب دادن به نوزاد را در سایت سورپرایز مطالعه کنید.

مصرف چه آب‌هایی برای کودک مضر است؟

بهتر است بگوییم که مصرف هر نوع آب نجوشیده‌ای برای نوزاد مضر است. هر آبی که نوزاد می‌خواهد مصرف کند باید چند دقیقه به طور کامل جوشیده باشد. حتی آب معدنی و آب‌های تصفیه شده را نیز برای اطمینان بیشتر 2 الی 3 دقیقه بجوشانید.

آب جوشیده شده را می‌توان حداکثر تا 72 ساعت در یخچال نگهداری کرد. تا حد امکان از دستگاه‌های خانگی تصفیه کننده آب برای آب مورد نیاز نوزاد استفاده نکنید. افزایش سدیم آب توسط این دستگاه باعث ایجاد مسمومیت در نوزادان می‌شود.

فواید مصرف آب برای نوزادان و تاثیر آب بر سلامت آن‌ها

مصرف آب در نوزادان و عادت آنها به مصرف روزانه آب، فواید بسیاری به همراه دارد. از مهم‌ترین مزایای نوشیدن آب در دوران نوزادی و کودکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به پاکسازی سموم
  • دفع سموم بدن از طریق ادرار و مدفوع
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش نوزادان و کودکان
  • روغن کاری مفاصل، تاندون‌ها و غشاهای مخاطی کودک
  • کمک به انتقال مواد مغذی به سلول‌ها در نوزادان
  • تنظیم دمای بدن نوزاد

خرید بهترین آب آشامیدنی تصفیه شده برای نوزادان از سورپرایز

در این مطلب با پاسخ به سوال چگونه به نوزاد آب بدهیم و موضوعات پیرامون آن شما را با نکات مهم مصرف آب در نوزادان آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید، میزان آب آشامیدنی و کیفیت آن تاثیر بسیاری در سلامت کودک دارد. با خرید آب آشامیدنی تصفیه شده باکیفیت و جوشاندن آن می‌توانید از سلامت و کیفیت آب مصرفی نوزاد خود برای همیشه آسوده خاطر باشید.

آب معدنی سورپرایز توسط بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصفیه آب تولید شده و در بسته بندی‌های مختلف با ابعاد مورد نظر شما به فروش میرسد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول مورد نظر می‌توانید همین حالا به سایت سورپرایز مراجعه کنید یا با شماره 02124806 تماس بگیرید.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان