انواع فن کویل

فن کویل‌ها سیستم تهویه مطبوع به حساب می‌آیند و خرید آنها دارای یکسری مزایا نسبت به دستگاه‌های مشابه دارد.

برای موقعیت‌های مختلف مانند ادارات، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های مسکونی و... نیاز به تهیه سیستم تهویه مطبوع است تا از این طریق بتوان سرمایش و گرمایش لازم را برای مکان‌های عنوان شده لحاظ کرد که فن کویل یکی از بهترین‌ها در این زمینه به شمار می‌رود. همانطور که می‌دانید در حال حاضر انواع فن کویل در بازار فروش وجود دارد که از جمله می‌توان به سقفی، دیواری و... اشاره کرد که در ادامه‌ی این مطلب به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت. به طور کلی فن کویل‌ها وظیفه‌ی انتقال حرارت و تهویه مطبوع را در اکثر موقعیت‌ها بر عهده دارند و نوعی مبدل حرارتی هستند که در فصول گرم به تولید آب سرد و در فصول سرد به تولید آب گرم می‌پردازند. حال ما در این مقاله قصد داریم علاوه بر ارائه توضیحات در خصوص انواع فن کویل به یک مرکز معتبر به جهت خرید این نوع تجهیزات ضروری اشاره ‌کنیم. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا انتها مقاله همراه ما باشید.

فن کویل

مزیت‌های استفاده از فن کویل

فن کویل‌ها سیستم تهویه مطبوع به حساب می‌آیند و خرید آنها دارای یکسری مزایا نسبت به دستگاه‌های مشابه دارد. ما در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌های فن کویل‌ها خواهیم پرداخت تا اگر تاکنون به خرید این نوع دستگاه‌ها رضایت نداده‌اید، به بررسی بیشتر آنها بپردازید:

- این نوع دستگاه سرمایشی و گرمایشی قابل مدیریت از هر بخش ساختمان است.

- استفاده از انواع فن کویل توزیع دمای فوق العاده مناسبی را برای مکان مدنظرمان خواهد داشت.

- دوکاره بودن این دستگاه فوق العاده دارای اهمیت است و نیاز به خرید دستگاه‌های دیگر نیست.

- اجرای بدون دردسر فن کویل‌ها از موارد قابل توجه متقاضیان است.

- تعمیرات و سرویس این نوع دستگاه‌ها سختی آنچنانی ندارد.

- انواع این دستگاه تهویه مطبوع باعث شده است تا افراد با دست باز مورد دلخواه‌شان را تهیه کنند.

- قیمت فن کویل‌ها مناسب بوده و سال‌ها می‌توان از آنها با کمترین دغدغه استفاده کرد.

مزیت‌های استفاده از فن کویل

معرفی انواع فن کویل

با توجه به اینکه سیستم تهویه مطبوع فن کویل دارای انواع مختلفی است و برای اینکه افراد بتوانند در این زمینه خرید مناسب و ایده‌آلی داشته باشند، تصمیم گرفته‌ایم که در ادامه به معرفی انواع این دستگاه‌ها بپردازیم:

·       فن کویل دو لوله‌ای

از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به تنها مبدل حرارتی که هم برای سیستم گرمایشی و هم سرمایشی استفاده می‌شود، اشاره کرد که بر همین اساس به نام فن کویل دو لوله‌ای شناخته می‌شود. در واقع این دستگاه دارای یک لوله ورودی و یک لوله خروجی است. ضمناً گفتنی است که مسیر آب ورودی یا خروجی این دستگاه از طریق شیر سه راهه انجام خواهد شد.

·       فن کویل چهار لوله‌ای

گاهاً پیش می‌آید که نوع معماری ساختمان‌ها اعم از ادارات، منازل و... به گونه‌ای است که باید از انواع فن کویل چهار لوله‌ای استفاده کرد. از مشخصه‌های این نوع فن کویل می‌توان به دو لوله‌ی ورودی و دو لوله‌ خروجی اشاره کرد. ضمناً این دستگاه دو کویل کاملاً جدا دارد که برای سرمایش و گرمایش مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مزیت بکارگیری از این دستگاه این است که در یک ساختمان از هر دو سیستم گرمایشی و سرمایشی به طور همزمان قابل استفاده خواهد بود.

·       فن کویل زمینی

فن کویل زمینی از معمول‌ترین فن کویل‌های موجود در بازار، نوع زمینی است که با دمش عمودی هوا فعالیت می‌کند. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به نصب بسیار ساده، هزینه‌های پایین نگهداری، صدای فوق العاده پایین در زمان استفاده و راندمان عالی اشاره کرد. البته این فن کویل معایبی نیز دارد که مهم‌ترین آن اشغال فضای مشخصی از ساختمان‌هاست که در نتیجه به محدود شدن متراژ منجر می‌شود. به طور کلی اگر در این خصوص مشکلی ندارید، بدون کمترین دغدغه می‌توانید از این نوع فو کویل استفاده کنید.

·       فن کویل دیواری

از دیگر انواع فن کویل می‌توان به نوع دیواری اشاره کرد که تقریباً شباهت زیادی به یونیت‌های داخلی کولر دارد چرا که به شکل روکار در نظر گرفته می‌شود. از مهم‌ترین مزایای این سیستم تهویه مطبوع عدم اشغال فضا و نصب و سرویس آسان است. البته به نسبت سایر فن کویل‌ها از قیمت بیشتری برخوردار است که در واقع توصیه می‌کنیم که اگر با این موضوع مشکلی ندارید، حتماً از این نوع دستگاه برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بهره ببرید.

·       فن کویل سقفی کاستی

اگر نیاز به فن کویل‌ با ظرفیت هوادهی بیشتر باشد (برای موقعیت‌های مختلف) از این نوع فن کویل استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این وسیله نیز می‌توان به اشغال فضای کم، شکل و شمایل زیبا، راندمان عالی و مواردی از این دست اشاره کرد. البته با توجه به اینکه هزینه‌های سرویس این دستگاه به نسبت سایر فن کویل‌ها بالاست، خرید این نوع تجهیزات تهویه مطبوع کمتر توصیه می‌شود. ضمناً کیفیت فیلتراسیون هوا نیز در این نوع فن کویل پایین‌تر از دیگر انواع فن کویل است.

·       فن کویل سقفی توکار

این نوع فن کویل در سقف‌های کاذب کار گذاشته می‌شود و طبیعتاً توکار است. به طور کلی اگر یک فن کویل ارزان می‌خواهید بهترین انتخاب همین مدل است. ضمناً اگر چه دسترسی به این نوع تجهیزات تهویه مطبوع سخت‌تر از دیگر انواع این محصولات است اما بیشترین درخواست‌ها برای خرید و نصب توسط متقاضیان وجود دارد. از ویژگی‌های فن کویل سقفی توکار نیز می‌توان به قابلیت کانال کشی جریان هوای خروجی اشاره کرد.

·       فن کویل سقفی کانالی پرفشار

دسته‌ی دیگری از فن کویل‌ها هستند که به صورت توکار و البته پرفشار در موقعیت‌های مختلف نصب می‌شوند و پرفشار بودن آنها نیز به دلیل مسیر ورود و خروج جریان هوا در کانال این وسیله است. از خصوصیات این نوع فن کویل می‌توان به ظرفیت هوادهی سنگین و امکان استفاده از هوای تازه اشاره کرد. توصیه می‌کنیم که برای خرید این نوع فن کویل حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید تا بتوانید انواع فن کویل را با قیمت و البته کیفیت مناسب خریداری نمایید.

·       فن کویل زمینی

راهنمای خرید فن کویل مناسب

حال که با انواع سیستم تهویه مطبوع آشنا شده‌اید، باید در زمان خرید این گونه دستگاه‌ها به موارد مختلفی توجه کنید که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

·       بررسی نوع فن کویل مورد نیاز

در اولین گام باید با توجه به اینکه در چه موقعیتی قرار است از فن کویل استفاده شود، نوع دلخواه را انتخاب کرد. همانطور که می‌دانید فن کویل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات مختص به خود دارند و احتمال اینکه نوع خاصی از این دستگاه‌ها در مکان‌ها مختلف بهتر جوابگو باشد، بیشتر است. بنابراین در ابتدا موقعیت قرارگیری فن کویل را سنجیده و سپس به بررسی دیگر موارد بپردازید.

·       بررسی سطح صدای فن کویل

از مهم‌ترین عواملی که باید قبل از خرید انواع فن کویل به آن توجه کرد، میزان صدای این نوع دستگاه‌هاست. گفتنی است که از میان فن کویل‌های معرفی شده، نوع سقفی توکار معمولاً از صدای کمتری برخوردار است و به همین بیشتر مورد توجه قرار دارد. توصیه می‌کنیم برای تشخیص اینکه صدای این نوع دستگاه‌ها را بررسی کنیم، باید به فشار استاتیک خروجی فن کویل دقت کنیم. البته برای این منظور می‌توانید از کاتالوگ دستگاه نیز کمک بگیرید.

·       بررسی نوع قطعات به کار رفته در فن کویل

همانطور که حتماً می‌دانید انواع فن کویل از قطعات مختلفی تهیه می‌شود که از جمله می‌توان به دمنده، فیلتر، مبدل حرارتی، سینی درین و مواردی از این دست اشاره کرد. پر واضح است که کیفیت هر کدام نشان‌دهنده‌ی این است که آیا فن کویل مورد نظر ارزش خرید را دارد و یا اینکه باید به دنبال یک فن کویل جدید باشیم. برای بررسی هر کدام از قطعات نام برده شده می‌توانید به کارشناسان امر مراجعه کنید.

·       بررسی ظرفیت فن کویل

برای اینکه ظرفیت سنجی فن کویل‌ها را در نظر بگیرید نیز به کارشناسان متخصص نیاز دارید. برای این منظور باید موارد مختلفی مانند آب و هوا، جهت تابش آفتاب، متراژ موقعیت، ارتفاع سقف، تعداد درب و پنجره و مواردی از این دست را مورد بررسی قرار داد. البته احتمالاً وقتی به مراکز فروش فن کویل مراجعه می‌کنید کاتالوگ یا جدول ظرفیت هوادهی این نوع دستگاه‌ها در اختیارتان قرار داده می‌شود که امکان بررسی را برایتان راحت‌تر می‌کند.

·       ضمانت‌نامه و قیمت فن کویل

نهایتاً موضوع با اهمیت دیگری که باید برای خرید انواع فن کویل در نظر گرفته شود، وجود ضمانت‌نامه این نوع از تهویه مطبوع است. طبیعتاً خیال متقاضیان در این صورت راحت‌تر خواهد بود و خرید موفق‌تری را نیز خواهند داشت. ضمناً فروشگاه‌های مجاز و البته معتبر در این زمینه از قیمت‌های مناسب استفاده خواهند کرد تا دست افراد برای خرید نوع دلخواه فن کویل باز باشد. توصیه‌ی ما استفاده از مراکز فروش معتبر است که یکی از آنها را در انتهای این مقاله معرفی کرده‌ایم.

·       ضمانت‌نامه و قیمت فن کویل

خرید انواع فن کویل از فروشگاه تهویه مطبوع مهاجر

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله چنانچه نیاز به فن کویل برای موقعیت مدنظرتان دارید، کافی است که از یک مرکز معتبر استفاده کنید که برای این منظور توصیه می‌کنیم از فروشگاه مهاجر بهره ببرید. این فروشگاه سابقه‌ی 40 ساله در این حوزه دارد و به طور کامل می‌تواند شما عزیزان را درباره‌ی خرید انواع فن کویل راهنمایی کند. در حال حاضر فروشگاه تهویه مطبوع مهاجر با همکاری با شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی توانسته است در زمینه تأمین فن کویل‌ها با کیفیت و خوش قیمت خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارائه دهد. حال برای اینکه بتونید از خدمات این تیم تخصصی استفاده کنید، کافی است که از راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده با مدیران یا مشاوران مجموعه مهاجر در تماس باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‎توانید به آدرس اینترنتی https://mohajer-co.com/ مراجعه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان