دستاورد سفر وزیر ارتباطات به روسیه/ موتور جستجوی روسی در ایران رفع فیلتر شد

همشهری نوشت:موتور جست‌وجوی یاندکس در سال۱۳۹۴ در ایران فیلتر شد. در آن زمان یکی از دیپلمات‌های روس که به ایران مأمور شده بود، با اظهار تأسف از این موضوع، از فیلتر شدن شبکه اجتماعی محبوب روس‌ها به نام «وی‌کی» خبر داد.

دستاورد سفر وزیر ارتباطات به روسیه/ موتور جستجوی روسی در ایران رفع فیلتر شد

در آن زمان، فیلتر شدن یاندکس چندان توجه کاربران ایرانی را جلب نکرد، زیرا گوگل به‌عنوان یک جایگزین فعال بود و کاربران نیازهای خود را از طریق آن برآورده می‌کردند.اکنون به‌نظر می‌رسد که همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به روسیه، کاربران شاهد رفع فیلتر از این موتور جست‌وجو هستند. البته می‌توان این اقدام را در چارچوب توافق همکاری 20ساله ایران و روسیه ارزیابی کرد که حوزه فناوری اطلاعات یکی از بخش‌های مهم این توافقنامه محسوب می‌شود.
مقابله با تهدیدها در حوزه تضمین امنیت اطلاعات، کمک به همکاری میان مؤسسات علمی و آموزشی و همچنین بخش‌های خصوصی در حوزه امنیت اطلاعات، شناسایی، هماهنگی و انجام همکاری لازم در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت ملی و بین‌المللی اطلاعات، تدوین و پیشبرد قواعد حقوق بین‌الملل قابل اعمال به‌منظور تضمین امنیت ملی و بین‌المللی اطلاعات بخشی از حوزه‌های همکاری ایران و روسیه است.

23302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان