ماهان شبکه ایرانیان

وبلاگ مشرق

"اغتشاشگران" از خانواده شهدا و انقلابی بودند!/ درباره ۲ جماعت نامعتقد به حجاب

سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: تا زمانی که حتی یک رزمنده زنده است و حتی یک فرد وجود داشته باشد که دوستدار انقلاب، اسلام و کشورش است؛ تجزیه ایران اتفاق نخواهد افتاد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

"اغتشاشگران" از خانواده شهدا و انقلابی بودند!

"اغتشاشگران" از خانواده شهدا و انقلابی بودند!/ درباره 2 جماعت نامعتقد به حجاب

اشرف بروجردی، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات دولت روحانی در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون بلوای اخیر اظهار کرده است:

"واقعیت این است که مردمی که امروز در خیابان‌ها حضور پیدا کرده‌اند و صف آنها از فرصت‌طلبان و اغتشاشگران جداست؛ همان مردمی هستند که در سال 57 با انقلاب همراهی کردند و از حرکت تحولی که در آن روز در حال شکل‌گیری بود حمایت کردند. از سوی دیگر مردمی که امروز در خیابان‌ها حضور پیدا کرده‌اند همان مردمی هستند که 8 سال جنگ تحمیلی را تحمل کردند و در این مدت هزینه‌های زیادی دادند. بسیاری از آنها از جان و مال و زندگی خود گذاشتند تا اجازه ندهند وجبی از خاک کشور در اختیار بیگانه قرار بگیرد. این مردم همان مردمی هستند که هر زمان نیاز بود و از آنها خواسته شد که در انتخابات حضور پیدا کنند در صحنه حضور پیدا کردند و نظام را همراهی و حمایت کردند. این مردم همان مردمی هستند که همه ناملایمی‌های تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را تاکنون تحمل کرده‌اند و مقاومت خود را نشان داده‌اند."[1]

*اصلاح‌طلبان ستادی طی هفته‌های اخیر و در بحبوحه اغتشاشات تقلا کرده‌اند که اجتماع فریب‌خوردگان و اراذل و اوباش را "مردم" بنامند و خانم بروجردی البته فتح باب نموده و این اجتماع صد رنگ خرابکار را خانواده شهید و انقلابی لقب داده‌اند!

مع‌الاسف باید خاطرنشان کرد به مصداق آن قصه کهن ایرانی درباره کودکی که حاضر نشد سکه حاصل از کار روزانه‌اش در آتش بیافتد؛ کسی هم که بخاطر حاکمیت اسلام و قانون هزینه داده و مقاومت کرده باشد حاضر نمی‌شود مادام که عقلانیت اسلامی و قانونی حاکم است؛ گردی بر دامن نظام اسلامی بنشیند. چه رسد به اینکه بدون مجوز به خیابان بیاید، پرچم بسوزاند، فحش رکیک بدهد و مأموران امنیتی زخمی را سلاّخی کند.

به زعم برخی محافل تحلیلی، "بانیان آشوب" و فرماندهان کت و شلواری اغتشاش که همچنان و در پسا بلوا هم مشغول کار هستند؛ از اجتماع فریب‌خوردگان و اوباش نیز خطرناک‌ترند.

***

درباره 2 جماعت نامعتقد به حجاب

"اغتشاشگران" از خانواده شهدا و انقلابی بودند!/ درباره 2 جماعت نامعتقد به حجاب

اخیرا فردی به نام فاطمه.ص که روزنامه اعتماد از وی با عنوان پژوهشگر علوم سیاسی و فعال حقوق زنان نام می‌برد، طی اظهارتی در این روزنامه گفته است: یکی از مهم‌ترین دلایل مشتعل شدن آتش اعتراضات را باید در حجاب اجباری و به دنبال آن حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها دانست. نفس حضور گشت ارشاد در خیابان‌ به اعتقاد من نوعی تحقیر و توهین است. طبعا اینکه گشت باعث شود مهسا امینی یا دخترانی مثل او با ضرب و شتم و توهین و متاسفانه مرگ مواجه شوند.

او همچنین می‌افزاید: همان‌طور که می‌دانیم حجاب اجباری یکی از مهم‌ترین مسائل زنان در ایران بعد از انقلاب بوده. در موارد متعددی شاهد اعتراض نسبت به این موضوع بوده‌ایم. به نظر من یکی از نقاط عطف، در سال 96 در ماجرای دختران خیابان انقلاب اتفاق افتاد که حرکتی بسیار مدنی و مسالمت‌آمیز بود ولی با آن شدیدا برخورد شد.

فرد مذکور در ادامه مصاحبه خود گفته است: تعداد زیادی از زنان با وجود تحصیلات بالا ناچارند به مشاغل پست تن بدهند، زنانی را می‌بینیم که با تحصیلات بالا در مترو خرده‌فروشی می‌کنند یا مجبورند در مشاغل خدماتی پایین مشغول باشند. (...) با اینکه از تریبون‌های رسمی دائما تکرار می‌کنند که زن کرامت دارد، اما در عمل به هیچ‌وجه چنین نیست. من فکر می‌کنم این نوع زن‌بیزاری در همه جای سیستم مشهود است و به بخشی از نظام تبدیل شده است. طبیعی است که حجاب اجباری و حضور گشت ارشاد هر روز وضعیت را برای زنان غیرقابل تحمل‌تر می‌کند.[2]

*در بخش اشاره او به اینکه "تعداد زیادی از زنان با وجود تحصیلات بالا ناچارند به مشاغل پست تن بدهند"! هم گفتنیست که اولا مسئله اشتغال و بیکاری یک مسئله فمنیسیتی نیست (اگرچه در نگرش اقتصادی، مردان به دلیل سرپرستی خانواده در اولویت بیشتری برای اشتغال هستند) و ثانیا مدرک تحصیلی در هیچ کجای جهان مساوی با اشتغال نیست.

در بخش دیگر اظهارات او پیرامون زنان معترض به حجاب در ایران نیز گفتنیست که اینان در اقلیتی بسیار محدود قرار دارند که همان اقلیت محدود نیز بر دو نحله "حضّار خیابانی" و "زنان قانونمند" تقسیم می‌شوند.

طبعا همه می‌دانیم که در جریان 2 اغتشاش اسفند سال 57 و شهریور 1401 و ایضا در حرکت نامتمدنانه روسری بر نیزه کردن؛ که می‌توان آنها را به ماجرای معترضان اصل عقلانی و اسلامی حجاب ربط داد؛ بخش حضّار خیابانی به میدان آمده‌اند که اقلیّتِ اقلیّت معترضان حجاب هستند.

لکن بخش زنان معترض اما قانونمند؛ اگرچه معترض ولی به اصل رعایت قانون اجتماعی و الزامات حفظ امنیت نیز معتقدند و با جماعت خیابان‌محور همراهی ندارند.

***

چگونه یک سرباز جان بر کف هم می‌تواند ایران را حفظ کند؟

"اغتشاشگران" از خانواده شهدا و انقلابی بودند!/ درباره 2 جماعت نامعتقد به حجاب

سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه اخیرا در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی که خبرگزاری ایسنا آنرا منتشر کرد در اشاره به اغتشاشات اخیر، می‌گوید: اگر نگاهی کلی به 43 سال عمر انقلاب داشته باشیم می بینیم که اغتشاشات اخیر مسئله ای جدی نیست. ما با موارد مهمتر و عمیقتری طی این سالها درگیر شده ایم. لَنْ یَضُرُّوکُمْ إِلَّا أَذیً. یعنی آنها تنها کمی ما را آزار می دهند اما نمی توانند ما را از پای دربیاورند.

او می‌افزاید: در این غائله ای که پیش آمده ما انتظار داریم جوانان عزیز ما که فریب خورده اند، ببینند که بیگانگان همچون امریکا، اسرائیل و متاسفانه عربستان سعودی در این قضیه مثلث شومی را تشکیل داده اند و از دور هم برخی کشورهای اروپایی مثل انگلیس و غیره در این موضوع دخالت می کنند. انگلیس که همیشه عادت به این کار داشته و حیات انگلی داشته و به محض اینکه اتفاقی می افتد به این شکل وارد می شود. جوانان ما باید هوشیار باشند. البته تعداد تعدادی نیست که برای انقلاب مشکلی پیش بیاورد.

تنگسیری ادامه می‌دهد: وقتی که می بینند کومله یک پرچم دارد، وقتی می بینند خلق عرب در خوزستان یک پرچم دارد، وقتی می بینند در شرق کشور پرچمی جلد شیطان دارد این یعنی چه؟ این یک پیام دارد و آن این است که آنها می خواهند بخش هایی از ایران را جدا کنند، البته خواب دیده اند. این اتفاق تا زمانی که حتی یک رزمنده زنده است و حتی یک فرد وجود داشته باشد که دوستدار انقلاب، اسلام و کشورش است اتفاق نخواهد افتاد. اینها هیچ ارزشی ندارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفته است: جوانان ما باید هوشیار باشند و اینها قطعا پشت سر گذاشته می‌شود، نگران این مسائل نباشید.[3]

*نکته راهبردی سردار تنگسیری مبنی بر اینکه ایران ولو با یک رزمنده هم ماندنی خواهد بود؛ در واقع سخنی فلسفی ناظر بر مانیفست مقاومت عقلانی است.

مقاومت عقلانی برای دفاع از حکومتی عقلانی که مثبتاتش بر ضعف‌هایش غلبه کرده و مشکلاتش نیز در مسیر حل شدن قرار دارند.

لذاست که "صالحان مسلح و مسلحان صالح" در مقام دفاع از این مانیفست عقلانی برخواهند آمد و آن حکومت عقلانی و قانونی در حصار "دژ استوار مقاومت" قرار خواهد گرفت.

سخن سردار تنگسیری در شرایط فرضی به این اشاره دارد که قبل از آن یگانه سرباز باقیمانده؛ طبعا هزاران و بلکه میلیون‌ها صالح مسلح و مسلح صالح در قراول سپاه مقاومت حضور دارند که اجازه نخواهند ذره‌ای در مسیر رو به پیشرفت آن حکومت عقلانی و اسلامی خلل وارد شود و اساسا برای چنین سازه‌ای فرض شکست یا عقب‌نشینی ممکن نیست.

این "شکست‌ناپذیری عقلانی" همان رمز بصیرانه و راهبردی است. چه با میلیون‌ها سرباز و چه با فقط یک سرباز!

در تاریخ ایران نیز دیده و خوانده‌ایم که عقلانیت ولو با یک سرباز هم حراست شده است...

از آرش کمانگیر در اسطوره‌ها تا مقاومت علمی خواجه‌نصیرالدین طوسی، مقاومت فلسفی شیخ اشراق، مقاومت تک‌نفره لطفعلی خان زند در مقابل لشکر جرار محمد قاجار و تا جنگ مسلحانه شهید اندرزگو در مقابل رژیم سفّاک پهلوی و هزاران مجاهدت تک‌نفره دیگر که از رزمندگان و بسیجیان ایرانی در دوران دفاع مقدس دیدیم و نتایجش را لمس کردیم.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/344266

2_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-579215

3_ isna.ir/xdMDbY

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان