بهترین زمان بچه دار شدن چه موقعی است؟

تصمیم به بچه دار شدن ممکن است با مجموعه‌ای از احساسات همراه باشد از هیجان گرفته تا دلهره و سردرگمی

بهترین زمان بچه دار شدن چه موقعی است؟

تصمیم به بچه دار شدن ممکن است با مجموعه‌ای از احساسات همراه باشد از هیجان گرفته تا دلهره و سردرگمی. به هر حال این فرآیند ممکن است به اندازه کافی ساده به نظر برسد اما عوامل زیادی مانند پنجره باروری فرد یا زمان تخمک‌گذاری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. با این وجود طبیعی است که سؤالات زیادی در مورد بارداری داشته باشید از نحوه ردیابی تخمک‌گذاری گرفته تا اینکه آیا زمان خاصی از روز برای رابطه جنسی مناسب وجود دارد یا خیر.  به طور کلی افراد در 20 سالگی بهترین شانس خود را برای باردار شدن دارند. همچنین برای یک فرد سالم در 30 سالگی تقریباً 20٪ احتمال بارداری در هر ماه وجود دارد و در 40 سالگی این شانس باردار شدن کاهش می‌یابد.  صرف نظر از سن شما شانس باردار شدن در هر ماه خیلی زیاد نیست. در واقع اکثر زوج‌های سالم در عرض یک سال پس از اقدام بچه دار می‌شوند.  

 

تخمک‌گذاری چگونه صورت می‌گیرد؟

اگر در حال حاضر در حال تلاش برای باردار شدن هستید احتمالاً درحال تخمک‌گذاری می‌باشید. تقریباً در اواسط چرخه قاعدگی 28 روزه یکی از دو تخمدان یک تخمک آزاد می‌کند که سپس از طریق لوله فالوپ عبور کرده و وارد رحم می‌شود و در آنجا آماده لقاح می‌شود. اکثر افرادی که در دوران قاعدگی هستند تقریباً سیکل 28 روزه دارند و حدود 14 روز تخمک‌گذاری می‌کنند که از روز اول قاعدگی محاسبه می‌شود. اگر سیکل شما کوتاه‌تر یا طولانی‌تر از میانگین باشد بسته به طول آن ممکن است کمی زودتر یا دیرتر تخمک‌گذاری کنید. همچنین استفاده از کیت‌های پیش‌بینی تخمک‌گذاری بهترین راه برای ردیابی تخمک‌گذاری است. این‌ها آزمایش‌های ادرار در خانه هستند که سطح هورمون لوتئینیزه‌کننده (LH) شما را تشخیص می‌دهند.  LH هورمونی است که توسط بدن شما ساخته می‌شود و به طور طبیعی در زمان‌های مختلف در طول چرخه قاعدگی شما افزایش و کاهش می‌یابد. تست تخمک‌گذاری خانگی شما با افزایش LH نتیجه مثبت نشان می‌دهد و  تخمک‌گذاری تقریباً 36 ساعت پس از آن افزایش رخ می‌دهد. همچنین می‌توانید برای زیر نظر گرفتن تخمک‌گذاری به‌طور طبیعی به دنبال تغییرات فیزیکی در بدن خود باشید مانند افزایش مخاط دهانه رحم یا افزایش و کاهش دمای پایه بدن.

چه زمانی باروری شروع می‌شود؟

پنجره باروری شما شامل پنج روز قبل از تخمک‌گذاری، روز تخمک‌گذاری و تا روز بعد از تخمک‌گذاری است. بنابراین تقریباً یک مرحله شش روزه بوده و هر چه نزدیکتر به تخمک‌گذاری رابطه جنسی داشته باشید شانس بارداری افزایش می‌یابد. ایده خوبی است که روز‌های تخمک‌گذاری را بدانید و به خاطر بسپارید. داشتن رابطه جنسی یک تا دو روز قبل از تخمک‌گذاری بیشترین احتمال بارداری را به همراه دارد.

چه زمانی از روز برای بچه دار شدن مناسب است؟

هیچ داده قطعی وجود ندارد که نشان دهد زمان خاصی از روز برای داشتن رابطه جنسی و افزایش شانس باردار شدن وجود دارد. توصیه پزشکان این است که در هر زمانی از روز که زوج احساس می‌کنند رابطه جنسی برایشان بهتر است و روحیه خوبی دارند همان موقع خوب است اتفاق بی‌افتد. در حالت‌ایده‌آل زمانی که فرصت مناسب دارید و با شریک زندیگتان توافق کرده‌اید این اتفاق بی‌افتد.  

آیا پوزیشن‌های جنسی شانس بارداری را فزایش می‌دهند؟

علاوه بر زمان روز طبیعی است که تعجب کنید که آیا برخی از موقعیت‌های جنسی شانس باروری شما را افزایش می‌دهد یا خیر. اما به گفته کارشناسان هیچ مدرک علمی برای حمایت از یک موقعیت جنسی نسبت به موقعیت دیگر به عنوان برتر وجود ندارد. به گفته پزشکان زنان بلافاصله پس از رابطه جنسی از رختخواب بلند نشوند و دراز بکشند و حتی لگن خود را بالا ببرند تا به اسپرم کمک شود به داخل دهانه رحم شما برود.

آیا با داشتن مداوم رابطه جنسی شانس بارداری افزایش می‌یابد؟

برخی از افراد ممکن است تعجب کنند که آیا برای افزایش شانس خود باید در هنگام تلاش برای باردار شدن بیشتر رابطه جنسی داشته باشند. داشتن رابطه جنسی یک روز در میان در زمان تخمک‌گذاری بیشتر توصیه می‌شود زیرا تلاش هر روز ضرری ندارد اما به طور بالقوه می‌تواند استرس غیرضروری را به شما و شریک زندگی‌تان وارد کند. داشتن رابطه جنسی کمتر مانند فواصل بیشتر از پنج روز ممکن است شانس شما را کاهش دهد زیرا می‌تواند بر تعداد اسپرم تأثیر بگذارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر برای مدتی تلاش کرده‌اید که باردار شوید ممکن است مفید باشد که با یک پزشک یا متخصص باروری در مورد هر گونه مشکل احتمالی صحبت کنید. اگر زیر 35 سال دارید و حداقل یک سال است که برای باردار شدن تلاش کرده‌اید و نتیجه‌ای نگرفتید ممکن است نیاز باشد به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید. همچنین در صورت داشتن شرایط پزشکی خاص مانند سیکل‌های قاعدگی نامنظم، سابقه بیماری التهابی لگن به دلیل بیماری‌های مقاربتی، جراحی‌های لگن، جراحی‌های شکمی، سابقه بیضه‌های نزول نکرده یا استفاده از استروئید‌های آنابولیک زودتر با پزشک تماس بگیرید..

 

نتیجه‌گیری:

داشتن رابطه جنسی در دوران باروری به خصوص یک تا دو روز قبل از تخمک‌گذاری می‌تواند به طور قابل توجهی شانس باردار شدن شما را افزایش دهد. برخی تحقیقات وجود دارد که می‌گوید بهتر است صبح‌ها رابطه جنسی داشته باشید اما در نهایت به زمانی بستگی دارد که شما و شریک زندگیتان از لحاظ روحی و جسمی آماده باشید.  

 

منبع:

www.verywellfamily.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان