عرصه تجهیزات مرا به سمت قله ثروت هدایت کرد

فعالیت در این حوزه هم دارای سود بسیار بالایی می باشد و در ادامه محبوب ترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شد من در مدت زمان کوتاهی به ثروت و موفقیت برسم حوزه انتخابی من برای فعالیت یعنی تولید تجهیزات بود که به دلیل تخصصی تولید این محصولات نیاز دارد، فعالیت در این حوزه هم دارای سود بسیار بالایی می باشد و در ادامه محبوب ترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

انکوباتور

در واقع انکوباتور توسط یک پزشک فیلیپینی که در اسپانیا به دنیا آمده بود و جهت کارهای انسان دوستانه در سازمان صلیب سرخ مشغول به کار بود اختراع گردید. او در اصل یک محیط دمایی ۳۷ درجه ایجاد کرد تا بتواند آزمایشات میکروبی خود را انجام دهد.یک پزشک فرانسوی این اختراع را دید و آن را در کشور خود گسترش داد. بعد ها انگلیسی ها به دلیل اینکه ساختار کار دستگاه شباهت زیادی به رحم داشت آن را Incubator نامیدند.

هم اکنون هم این دستگاه بنام انکوباتور ( فارسی سازی شده خودمانی ) و یا اتو ( کلمه فرانسوی ) نامیده میشود. و اما تکرار سوال انکوباتور چیست؟ شاید سریعترین جواب ممکن این است که یک دستگاه آزمایشگاهی جهت کشت محیط میباشد. ولی تنوع انکوباتور باعث میشود که این جواب زیاد قابل قبول نباشد. زیرا کاربردهای انکوباتور بسیار بالاست. انواع انکوباتور در کنترل دمایی به انکوباتور یخچالدار و انکوباتور محیطی تقسیم میشود. انکوباتور وجود دارد که با گاز CO2  کار میکند که معروف به انکوباتور CO2  میباشد.

انکوباتور

انکوباتور نوزاد

انکوباتور و انواع آن مانند انکوباتور نوزاد یک ابزار کاربردی می باشد که با تنظیم رطوبت، دما و فشار هوا سبب ایجاد محیطی مناسب برای رشد میکروارگانیسم ها می شود. از این ابزار کاربردی در آزمایشگاه ها برای کشت باکتری، ویروس، کشت سلولی، آزمایش های بیوشیمیایی و ژنتیک استفاده می نمایند.

این وسیله آزمایشگاهی در واقع یک باکس می باشد که با تجهیز شدن به عایق های حرارتی به کاربران امکان ایجاد محیط طبیعی برای رشد انواع میکروارگانیسم ها را می دهد. بسیاری از نمونه های این دستگاه که در فضای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند قادر می باشند تا به طور مداوم بین چرخه رطوبت، دما و فشار هوا یک آستانه تکرار تنظیم نمایند. شما می توانید بر اساس نیاز خود از انواع مدل های متنوع این ابزار آزمایشگاهی استفاده نمایید.

انکوباتور نوزاد

انکوباتور یخچال دار

در زمان تهیه ی دستگاه انکوباتور یخچال دار باید برخی نکات را در نظر داشت. برای مثال در آزمایشگاه شما باید از دستگاه هایی استفاده نمایید که متناسب با فعالیت شما باشند. این ابزار کاربردی در ویژگی هایی مانند میزان حرارت دستگاه، نوع گردش هوا و یا صفات قابل تنظیم با یکدیگر تفاوت های عمده ای دارند.

یکی از پرکاربردترین نمونه های این ابزار آزمایشگاهی انکوباتور ۵۵ لیتری می باشد که این نمونه نیز خود دارای مدل های بسیار متنوعی می باشد. این در حالی است که در آزمایشگاه های صنعتی معمولا از نمونه های بزرگ این ابزار کاربردی استفاده می نمایند. این ادوات در این آزمایشگاه ها مجهز به امکاناتی مانند PID و فن می باشند. انکوباتور یک دستگاه آزمایشگاهی با کاربرد بسیار بالا است و در بخش میکروب شناسی به عنوان یک رکن شناخته میشود. معمولا در دمای ۳۷ درجه کاربرد دارد و در نمونه انکوباتور یخچالدار بیشترین کاربرد ۲۵ درجه سانتیگراد است.

انکوباتور یخچال دار

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان