ابوالحسن مختاباد درگذشت

ابوالحسن مختاباد، پژوهشگر موسیقی و روزنامه نگاران پیشکسوت و سرشناس حوزه تخصصی موسیقی دیشب بر اثر سکته قلبی درگذشت.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید ابوالحسن مختاباد (متولد 22 دی 1348 در امره) نویسنده، پژوهشگر، موسیقی و روزنامه نگار ایرانی است. او همچنین، برادر عبدالحسین مختاباد خوانده شده موسیقی ایرانی است.

مختاباد در تابستان سال 1372 به کار در نشریه مشغول شد. بهمن همان سال با کار در بولتن جشنواره تئاتر فجر، کار حرفه ای خود را آغاز کرد و سپس در بهار سال 1373، به عنوان عضو تحریریه روزنامه همشهری این روزنامه را وارد کرد و تا همین اواخر با این روزنامه و تعداد دیگری از رسانه ها همکاری داشت.

مختاباد فعالیت های صنفی در حوزه موسیقی را با عنوان بازرس کانون پژوهشگران خانه موسیقی در سال 81 آغاز کرد و سپس در کنار سردبیری نشریه خبری این نهاد، در دوره های بعد به عنوان عضو (1383–1385)، نایب رئیس (1385–1387) و رئیس هیئت مدیره (1387–1389) این کانون انتخاب شد.

در این دوره او دبیری سمینار بررسی سه دهه موسیقی ایران را در 7 میزگرد در جشنواره موسیقی فجر سال 1387 انجام داد که به درخواست کامبیز روشن‌روان به عنوان دبیر جشنواره این میزگردها برگزار شد.

او همچنین دو دوره متوالی از سوی مجمع عمومی خانه موسیقی به عنوان بازرس اصلی این نهاد صنفی انتخاب شد و نهادینه شد و چند دوره کتاب و آلبوم سال خانه موسیقی از ابتکارات صنفی او به شمار می‌رود برگزار شد.

موسیقی را با آواز در سال‌های ابتدایی دهه هفتاد نزد کریم صالحی آغاز کرد و در ادامه مدتی نزد سید نورالدین رضوی سروستانی ردیف آموخت و نیز شیوه آوازی طاهرزاده به روایت نورعلی خان برومند را نیز نزد حمیدرضا نور فرا گرفت. در حالی که چند مدتی هم نزد کمال‌الدین عباسی ردیف را فرا گرفت. در این مدت آموزه‌های آوازی و صداسازی را با برادرش سید عبدالحسین مختاباد استمرار داد و سلفژ و تئوری موسیقی را نزد محسن الهامیان و نواختن سه تار را هم برای مدتی کوتاه نزد حمید سکوتی، رضا موسوی‌زاده، سلطان پیمانی و بهداد بابایی آموخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان