عقب انداختن قاعدگی با انواع روش های خانگی و طبیعی

برای اکثر بانوان نزدیک شدن به زمان قاعدگی ناخوشایند است و به دنبال راهی برای عقب انداختن قاعدگی می باشند. با این مطلب همراه ما باشید تا راهکارهای خانگی آن را فرا بگیرید.

عقب انداختن قاعدگی با انواع روش های خانگی و طبیعی

اگر به دنبال روش های خانگی برای عقب انداختن قاعدگی هستید در این مطلب با راهکارهای مختلفی در این زمینه آشنا می شوید. راهکارهای خانگی طبیعی بوده همچنین خطر و عوارض جانبی خاصی به همراه ندارند.

عقب انداختن قاعدگی با راهکارهای خانگی

اکثر بانوان با نزدیک شدن به دوره قاعدگی به دنبال راهی هستند که این دوره را به تاخیر بیندازند. عقب انداختن قاعدگی به علل مختلفی از جمله سفر، مراسم مهم یا … مدنظر خانم ها می باشد. از این رو تمایل دارند این دوره را با مواد طبیعی و بی خطر یا قرص های جلوگیری از بارداری به تاخیر بیندازند.

در این میان می توان از راهکارهای خانگی هم بهره گرفت. اگرچه هیچ روش تضمینی برای تاخیر انداختن صد در صدی قاعدگی وجود ندارد با این وجود می توان از طریق روش های خانگی یا مصرف قرص های ضد بارداری و اورژانسی به این خواسته رسید. در ادامه به چند راهکار خانگی جهت عقب انداختن قاعدگی اشاره می شود.

1. ورزش

یک راهکار خیلی مهم قبل از شروع قاعدگی یک ساعت ورزش می باشد. البته نباید به بدن فشار زیادی وارد شود. افراد مختلف دارای فیزیک جسمی مختلفی بوده از این رو ممکن است در برخی افزایش حرکات فیزیکی درد عضلانی ایجاد نماید. به این ترتیب بهتر است پیش از ورزش حرکات کششی انجام شود.

و اگر مدتی است که ورزش می کنید، می توانید تدریجا طول مدت تمرین تان را طولانی تر نموده و با افزایش تمرینات ورزشی برای کالری از دست رفته تغذیه مناسبی داشته باشید. برای اثبات این روش معیار دقیقی وجود ندارد اما اگر نتیجه ای حاصل نشد حداقل ورزش نموده که مزایای سلامتی بسیاری دارد و سبب تنظیم چرخه قاعدگی می شود.

همچنین ورزش منظم کمک کرده طول دوره درد و گرفتگی قاعدگی کمتری را تجربه نمایید. همچنین دوره پریودی کوتاه تر شود.

2. لیمو

لیمو یک ترفند ساده و ابتکاری است. این میوه سرشار از اسید سیتریک بوده و خواص اسیدی آن می توان جریان خون را متوقف کند. می توانید لیمو را به همراه آب برای چند روز متوالی قبل از تایم اصلی قاعدگی مصرف کنید. هرچند نتایج بین خانم های مختلف متفاوت است. ولی به یاد داشته باشید این کار ممکن است دوره بعدی قاعدگی شما را دردناک نماید.

3. پرهیز از غذاهای تند

نظریه های بسیاری درباره غذاهای تند و تاثیر آن بر دوره قاعدگی وجود دارد. اما نظریه علمی برای اثبات این موضوع بیان نشده است. با این وجود، غذاهای تند گرمی بیشتری داشته و سبب شروع قاعدگی می شوند. از مصرف بعضی مواد غذایی حاوی ادویه های چیلی، فلفل، زنجبیل، سیر، فلفل سیاه و پاپریکا که سبب بازگشت دوره قاعدگی می شوند را خودداری کنید.

4. دمنوش ریشه شیرین بیان

یک روش دیگر برای تعویق انداختن قاعدگی این است که ریشه شیرین بیان را به صورت دمنوش مصرف نمایید. به طور سنتی ریشه شیرین بیان جهت درمان زخم های دهانی مورد استفاده قرار می گیرد ولی در حال حاضر به عنوان درمان اثبات شده ای جهت تاخیر انداختن قاعدگی استفاده می شود.

ریشه شیرین بیان حاوی مواد خاصی است که از انقباض رحمی جلوگیری کرده و سبب تاخیر این دوره می شود. می توانید ریشه شیرین بیان یا پودر آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و بعد از چند دقیقه مصرف کنید. اگر ریشه استفاده می شود باید در دو فنجان آب حدود 15 دقیقه جوشیده و این دمنوش 5 روز قبل از شروع قاعدگی مصرف شود.

4. ژلاتین

ژلاتین منبع عالی برای بهبود زیبایی و کاهش چین و چروک پوستی می گردد. همچنین برای دفع استروژن اضافی بدن هم موثر است. استفاده از ژلاتین می تواند دوره قاعدگی را نیز به تاخیر بیندازد. به این ترتیب تنها در شرایط اضطراری یک بسته استاندارد ژلاتین را در آب گرم خوب همزده تا یکنواخت شود و سریعا مصرف نمایید.

5. عدس

حبوبات غنی از پروتئین هستند به ویژه عدس که می تواند یک جایگزین عالی برای قرص های تاخیر در پریودی باشد. می توانید عدس را به صورت پودر در سوپ مصرف کنید و این سوپ حداقل یک هفته قبل از تاریخ پریود مصرف شود.

6. جعفری

برگ جعفری سرشار از مواد مغذی می باشد. از جمله ویتامین های کا، ب 12، ای و سی. این سبزی سبب تقویت سیستم ایمنی، سیستم عصبی و استخوان ها می گردد. ضمنا برای دفع مایعات اضافه بدن مفید بوده و اکثر خانم ها از قدرت جعفری در تاخیر دوره قاعدگی اطلاع ندارند.

در شرایط اضطراری می توانید برگ جعفری را در مقدار آب جوشانده بعد از صافی عبور و به همراه کمی عسل در حالی که هنوز گرم است میل کنید. این ترکیب باید حداقل دو یا سه روز در مرتبه قبل از پریودی استفاده تا به تاخیر افتد.

7. دانه گشنیز

دانه گشنیز دارای خواص کنترل هورمون هستند از این رو می تواند دوره قاعدگی را عقب بیندازد. در این روش 20 گرم دانه گشنیز را در دو فنجان آب ریخته و به مدت ده دقیقه بجوشانید. بعد آن را از صافی عبور داده و تا دو هفته قبل از شروع دوره قاعدگی هر روز میل کنید.

8.  انجیر

انجیر هم می تواند سطح هورمون های بدن را کنترل نماید. همچنین می تواند دوره قاعدگی را چند روزی به تاخیر بیندازد. برای استفاده از این راهکار تعدادی انجیر را در دو فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سه بار در روز قبل از شروع دوره میل کنید.

9. دمنوش دارچین

دمنوش دارچین خواص رطوبتی داشته و سبب تعویق دوره قاعدگی می شود. دارچین خاصیت آرام بخشی داشته و سبب تسکین اسپاسم قاعدگی می شود. برای به تاخیر انداختن قاعدگی به کمک دارچین چند تکه چوب دارچین را در دو فنجان آب جوشانده و بعد از صافی عبور دهید. بعد آن را با کمی شیرین کننده هر روز دو هفته پیش از شروع قاعدگی مصرف نمایید.

10. دانه های خردل

دانه های خردل نیز می توانند دوره قاعدگی را به تاخیر بیندازند. این دانه حاوی خواصی هستند که سطوح استروژن بدن را کاهش داده و تاخیری چند روزه در سیکل پریودی ایجاد می کنند. یک قاشق چایخوری دانه خردل را پودر کرده و آن را با شیر مخلوط کنید. می توانید کمی عسل اضافه کرده و این مخلوط را دو بار در روز، چند روز قبل از تاریخ واقعی قاعدگی میل کنید.

در صورت علاقمندی برای آشنایی با درمان خانگی اختلالات قاعدگی و تسکین درد قاعدگی روی لینک ها کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان