وبلاگ مشرق

کاسبی "بانیان تحریم انتخابات" از خون مردم غزه/ متوهمان براندازی در اغتشاشات مهسا به همه خیانت کردند

مدیر کل شهرسازی تهران با بیان اینکه ۱ میلیون نفر متقاضی از استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد، ۱۶۰ هزار نفر تایید نهایی شدند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

کاسبی "بانیان تحریم انتخابات" از خون مردم غزه

کاسبی "بانیان تحریم انتخابات" از خون مردم غزه/ متوهمان براندازی در اغتشاشات مهسا به همه خیانت کردند

معصومه ابتکار، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی به تازگی در یادداشتی پیرامون حمایت اکثریتی مردم ایران از غزه نوشته است: نوع نگاه حاکمیت و استانداردهای دوگانه باعث شده بخش قابل‌توجهی از اقشار مختلف در دفاع از مظلومیت مردم غزه دچار تردید شوند!

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: مردم از اینکه حمایت‌شان در مناسبت‌های مختلف مثل روز قدس مورد بهره‌برداری کسانی قرار می‌گیرد که هیچ ارزشی برای سلیقه آنها در بحث مردم‌سالاری و تعیین سرنوشت قائل نیستند و حالا هم با یک حکمرانی یکدست، ناکارآمدی را در نحوه مدیریت کشور به نمایش گذاشته‌اند، ناراحت و عصبانی می‌شوند؛ مردمی که به تبعیت از سالار شهیدان خواهان حق مظلوم و ستیز با ظالم بوده، اما مدت‌هاست از بهره‌برداری عده قلیلی تمامیت‌خواه، ناخرسند هستند.[1]

*همه باید بدانند که ادعای خانم ابتکار عملا به معنی "کاسبی از خون مردم غزه برای پیشبرد پروژه تحریم انتخابات در ایران" است.

و گرنه حمایت مردم ایران از فلسطین یک حمایت عقلانی و عاطفی و سرد ناشدنی است که قبل از انقلاب هم وجود داشته و ربطی به قضایای اخیر ندارد.

پس خانم ابتکار در این فقره مشغول دروغگویی و صحنه‌آرایی است.

در گام بعد، فرض بگیریم که عبارات خانم ابتکار درباره استاندارد دوگانه حاکمیت و نادیده انگاشته شدن سلیقه مردم درست باشد! خب آن مردم فرضی می‌توانند به انتخابات بیایند و با رأی به تغییر در مقابل این دوگانگی و نادیده انگاشته شدن بایستند.

اما از آنجا که خانم ابتکار و سایر دوستان تحریمی‌شان در ستاد اصلاحات قصد "ترور جمهوریت" را دارند و می‌خواهند مردم به انتخابات نیایند؛ ولو به قیمت دروغگویی و کاسبی از خون مردم غزه نیز نمی‌گویند که مشکلات کشور، راه حل دارد و راه حل آن هم حضور در انتخابات است. ضمن اینکه اساس مسئله هم به غزه بی‌ارتباط است.

***

رضوی‌فقیه:

متوهمان براندازی در اغتشاشات مهسا به همه خیانت کردند

کاسبی "بانیان تحریم انتخابات" از خون مردم غزه/ متوهمان براندازی در اغتشاشات مهسا به همه خیانت کردند

سعید رضوی‌فقیه، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با انصاف‌نیوز گفته است: تجربه –اغتشاشات- سال گذشته نشان می‌دهد کسانی که دچار توهم براندازی بوده‌اند فقط به خودشان و جامعه‌شان خیانت کرده‌اند. اگر فرصت برای اصلاحات باشد و ما دست به انقلاب بزنیم به خودمان، مطالبات و حمایت‌های مردمی‌مان خیانت کرده‌ایم.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح می‌کند: سال‌هاست که می‌گویم ما محکوم به خوش‌بینی و امیدواری هستیم. یاس و ناامیدی ما را به ورطه انفعال می‌کشاند. بسیاری کسان که –اصلاح‌طلب هستند و- ادعای انقلابی‌گری دارند این را بهانه‌ای برای انفعال خود ساخته‌اند یعنی می‌گویند هیچ امکانی برای کنشگری اصلاح‌طلبانه باقی نمانده است، منظورشان این است که می‌خواهند دنبال کسب و کارشان بروند. از بین این کسانی که می‌گویند کنشگری اصلاح‌طلبانه بی‌فایده است و باید با خشونت نظام موجود را کنار زد کسی را ندیده‌ام که برود مثلا یک گروه چریکی مسلحانه تاسیس کند، پس دنبال بازارشان هستند.[2]

*بخش اول صحبت‌های رضوی‌فقیه را باید در حالی خواند که بدانیم کسانی از اصلاح‌طلبان همچنان اغتشاشات خیانت‌بار سال گذشته را "حرکت مردمی" می‌دانند.

و مثلا یکی از این افراد چندی قبل با لحنی افتخارگونه اظهار کرده بود که در اغتشاشات سال گذشته در کنار مردم حضور داشته است![3]

بخش دوم سخنان آقای رضوی‌فقیه نیز یک صحّه‌گذاری آشکار بر تحلیلی است که می‌گوید اولا پس از تحریم انتخابات و ذبح آخرین مفرّ اصلاح یعنی صندوق رأی؛ صرفا گزینه "برداشتن سلاح" وجود دارد و ثانیا "بانیان تحریم انتخابات" قصد دارند از خون جوانان و اجساد آنها پله بسازند و بالا بروند.

کما اینکه رضوی‌فقیه هم تصریح دارد که حتی یک مروّج خشونت را در اردوگاه چپ‌های تحریمی نمی‌شناسد که جرأت اعلام رسمی مبارزه مسلحانه را داشته باشد!

جهت استحضار بیشتر مخاطبان محترم بیان این نکته ضروریست که وبلاگ مشرق بارها درباره پیامد خطرناک تحریم انتخابات یا همان راهکار "برداشتن اسلحه" هشدار داده است اما چپ‌های تحریمی تقلا کرده‌اند این گزاره منطقی را انکار کنند.

سعید حجاریان چند وقت قبل در اشاره به این مسئله؛ مدعی بی‌مطالعگی و جهل صاحبان تحلیل فوق شده و تأکید کرده بود که اگر صندوق رأی بر زمین گذاشته شود البته راه‌های دیگری غیر از اسلحه نیز وجود دارد!

او اما هیچ اشاره‌ای به این راه‌های فرضی نکرده بود.

چاکران حجاریان در ستاد تحریم انتخابات نیز صرفا از این می‌گویند که اسلحه در کار نیست اما توضیح نمی‌دهند کسی که صندوق رأی را بر زمین می‌گذارد؛ چه انتخاب دیگری جز اسلحه برای اصلاح در سیاست‌ورزی دارد؟

***

فقط 160 هزار نفر؛

840 هزار متقاضی مسکن نهضت ملی در تهران واجد شرایط نبودند!

کاسبی "بانیان تحریم انتخابات" از خون مردم غزه/ متوهمان براندازی در اغتشاشات مهسا به همه خیانت کردند

حسین جنتی، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران طی اظهاراتی درباره وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران گفته است: 2 هزار واحد مسکن نهضت ملی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او همچنین با بیان اینکه یک میلیون نفر متقاضی از استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، ادامه‌داد: از این تعداد، 160 هزار نفر واجد چهار شرط قانونی بودند و تایید نهایی شدند!

به گزارش ایرنا، جنتی افزوده است: همچنین زمین مورد نیاز برای 120 هزار نفر تامین شده و عملیات اجرایی 50 هزار واحد نیز آغاز شده است.[4]

*خدمات دولت به مردم بایستی مورد قدردانی باشد.

در فقره بالا همچنین اعلام اینکه 1 میلیون نفر در تهران متقاضی نهضت مسکن ملی بوده‌اند اما فقط 160 هزار نفر تأیید صلاحیت شده‌اند؛ سؤالات مهمی را ایجاد کرده است.

یعنی 840 هزار متقاضی مسکن نهضت ملی در استان تهران بنا به دلایلی از حیطه تعلق مسکن نهضت ملی باز داشته شده‌اند!

مسئولان در دولت و مجلس باید به این سؤال فکر کنند که با اینکه حق مسکن یک حق طبیعی و عقلانی است اما چرا این افراد نباید خانه‌دار شوند؟

سؤال مهمتری که مسئولان دولتی باید به آن بیاندیشند این است که چه تعداد از خانوارها به دلیل نبود استطاعت مالی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نکرده‌اند و برای آنها باید چه فکری کرد؟!

پیش از این، آیت‌ا... اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه در نامه‌ای سرگشاده به رئیسی تأکید کرده بود که اقساط طرح نهضت ملی مسکن گران است.

او در بخشی از این نامه نوشته بود:

"ذهنیت مردم در این طرح بر آن است که با مبالغی معادل حدود وام تخصیص یافته (550 میلیون تومان) صاحب یک خانه تقریباً 80 متری خواهند شد، اما با توجه به بررسی‌های کارشناسی دقیق صورت گرفته (به شرح مستندات پیوست) برآورد ساخت یک واحد 77 متری در بازه زمانی دو ساله، حداقل یک میلیارد و 700 میلیون تومان خواهد بود. با کسر مبلغ وام (550 میلیون تومان) آورده مردم یک میلیارد و 150 میلیون تومان است. یعنی هر متقاضی ماهانه حدود 48 میلیون تومان برای ساخت خانه باید پرداخت کند. مبرهن است که این مبلغ، از استعانت اکثر توده جامعه خارج و در عوض به سود دلالان و به تبع آن، افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در آینده خواهد بود."[5]

تحویل 2 هزار واحد از نهضت ملی مسکن در تهران تا بهمن‌ماه نیز در حالی است که دولت وعده ساخت سالی 1 میلیون مسکن را در کل کشور داده بود.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-637931

2_ http://www.ensafnews.com/452032

3_ mshrgh.ir/1537584

4_ https://irna.ir/xjNPGc

5_ http://fna.ir/3cx578

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان